Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Skabelse af dialogiske rum ”
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Journalistiske virkemidler
10 ting der dur Interne faktorer i landsbyernes udvikling Bent Nicolajsen, 19. februar 2014.
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
LinkedIn Intro.
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Beskæftigelsesnetværket Årskonference 2011 Onsdag d. 23. marts, kl. 13
Kommunikation af resultater
1 Pressen og skolelærerne Mediekursus 21. juni 2010.
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
”Markedsføring og pressetræning”
Er mit barn klar til skolestart ?
Goddag, det er TV-Avisen Almene Boligdage, lørdag den 3. september 2011 Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger.
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
Mediernes fortælling om biblioteket Årsmøde, Bibliotekschefforeningen. 3. Februar 2012 Troels Mylenberg, chefredaktør Fyns Amts Avis.
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
AOH.DK Herning Gymnasium i Europa.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Hvor der er fokus på klimaet.
Tekstformidling på Internettet Claus Thor Nielsen – De nye læsere – Lektion 6 De nye læsere 1.Danskernes internetvaner 2.Læsernes adfærd på.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har givet?
KØN OG MEDIER MEDIEVERDENENS BEHANDLING AF KVINDER OG MÆND OG LIGESTILLINGSSPØRGSMÅL V/KONCERNCHEF OG ANSV. CHEFREDAKTØR LISBETH KNUDSEN.
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
Instituttet for Fremtidsforskning Er en privat og uafhængig tænketank Er grundlagt i 1970 af Thorkil Kristensen Inspirerer og rådgiver virksomheder, organisationer.
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
Loven om at dømme andre Matt 7,1-5
Enhed i arbejderbevægelsen - Det handler om magt.
Weekendkonference i 2. kreds LO-skolen, lørdag og søndag den 29. – 30. januar 2011 Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening.
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
Tema- og netværksmøde i Socialøkonomisk Netværk: "Kommunikation – markedsføring og pressehåndtering" 23.4 kl
Kommunikation Intern kommunikation
Tillidsreformen – hvordan har jeg arbejdet med reformen og hvor langt er vi nået? MED konference
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Kodeks for offentlig topledelse
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Læse/studiegrupper.
Lavet af Christine og Signe 8.C ESSAY. Beskrivelse Man inddrager sine egne meninger og tanker. Ved vi tænker over tingene, danner vi billeder oppe i vores.
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Håndtering af en møgsag
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
God ledelse og god bestyrelseskultur Ledelse og samarbejde Temamøde BL´s 6.kreds Den 11.November 2014.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital fuldmagt. Det kan eksempelvis være, at du skal.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
Hvordan man bekæmper mobning
SKABELON.
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Hvem er vi André Bentsen Redaktør, 11 år på Lokal Nyt Christian Valsted Journalist, 8 år på Lokal Nyt.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Hvad er nyhedskriterier?
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Politisk kommunikation
Forankring Personlig udvikling i Det nye bibliotek SUPPLEMENT AS.
Fortæl din livshistorie så andre lytter
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis

Bag om nyhederne Hvordan maler mediemøllen? Hvorfor gør den det? Hvad kan det betale sig at bekymre sig om? Hvordan kan man dreje møllen? Hvilke ”smarte tricks” virker på journalister? Og hvad virker slet ikke.

Den boligsociale sektor set fra medierne: Støvet >< moderne Fremmende >< hæmmende Nødvendig >< overbefolket Dyr >< nedslidt Det boligsociale opfattes som et system: Systemer er fjender Systemer blokerer Systemer er man imod

Det boligsociale en god historie, fordi: Det handler om menneskers hverdag Det ofte anspores af drama Alle har ansvaret Ingen har ansvaret Den er politisk Personer Offentlig adgang Mange lag

Mediernes interesse: Alle betaler Den universelle velfærdsmodel Fællesskabet Liv og død, menneskeskæbner De klassiske elektriske debatter: Udlændinge Kriminalitet Udstødelse Ghettoisering

Medierne og ”det offentlige” Hvad taler ”det offentlige” om i medierne? Hvad kan man tale om i medierne? Hvordan kan man tale gennem medierne og til hvem? Hvad kan man bruge medierne til? Hvad kan man ikke bruge medierne til?

Hvad taler ”det offentlige” om i medierne? Sig selv Sin krise Sin succes Fortiden Aktuelle sager Relevant for… ”det offentlige”?

Hvad kan man tale om i medierne? Alt - så længe det er konkret Show it – don’t tell it Problemer der vokser Problemer, man har løst Noget der kan måles Noget der er billeder i Fremtiden

Nyhedskriterierne: Væsentlighed Identifikation Sensation Aktualitet Konflikt Nye nyhedskriterier: Billeder Solohistorier

Hvordan kan man tale gennem medierne – og til hvem? Råbe højt Råbe originalt Råbe konkret Få andre til at tale om sig – og de ting, som man gerne vil have, der skal tales om Til dem, der læser/ser/lytter/klikker… En kronik kan give god branding, men hos hvem? Fakta >< meninger

Hvad kan man bruge medierne til? At styrke sin selvfedhed og selvtillid At tale til sin bestyrelse/sine medarbejdere/sit repræsentantskab/sine interessenter At profilere sin organisation At deltage og blive en stemme i den offentlige debat At skabe opmærksomhed At være sin egen og sin organisations spindoktor:

Spindoktorens værktøjskasse: Opfind din fjende Medierne er en medspiller Bræktesten Ingen har ondt af de professionelle Hvad der ikke kan forklares kan ikke forsvares

Hvad kan man ikke bruge medierne til? At få medlidenhed At få medlemmer At få overskud At overbevise MED MINDRE…:

man tænker sig om, og… Vælger sine medier med omhu Gør sig klart hvad man vil med dem og i dem Gør sig klart, hvordan man følger op Tør være sig selv – og i øvrigt ved, hvem man er Er bevidst om, at når man er for noget, er man imod noget andet Er bevidst om, at medier er noget flygtigt noget, som hurtigt går over – især det gode Er bevidst om, at nogle ting hænger ved – altid Er bevidst om, at succes i medierne kræver succes i virkeligheden