Tema for kompetenceudvikling kommunikationsmedarbejder Forslag fra (initialer) POR Formål Facilitere og forbedre interaktion med pressen. Bedre instittuttets.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Advertisements

Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
der var engang behandlingspsykiatri Idræt og motion – en ny vej
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Miljøråd på Læreruddannelsen Zahle (Kommissorium) Der oprettes et miljøråd på Læreruddannelsen Zahle i forbindelse med deltagelse i projektet Grønt Flag.
Forandringsteori for Venindenetværket2013
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Hvad er et nationalt videncenter? Centrene er knyttet til CVU-erne/professionshøjskolerne Centrene er støttet af Undervisningsministeriet i en tidsafgrænset.
Lærersamarbejde i Aarhus september 2011 Aarhus Social- og Sundhedsskole.
Kommunal rehabilitering – hvordan lykkes vi med den
PUC Pædagogisk Udviklingscenter
Regionale Væksthuse tilbyder eksisterende og kommende væksthuse:
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Beskrivelsesværktøj Implementering af bips beskrivelsesværktøj i din virksomhed bips konference 26. september 2011.
TEMAGRUPPEN VEDRØRENDE IMPLEMENTERING
Nynne Det er tilladt at have talent! Talent? Talentprojekter – hele viften Akademiet – et eksempel Køreplan: Hvordan starter.
O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.
Velkommen Lærersamarbejde i Aarhus august 2012 Aarhus Tech, Viby J.
Netbaseret uddannelse ved IT-højskolen i København
Center for Sundhedsteknologi Baggrund:  Sikre regionerne uden for storbyerne gode rammebetingelser for vidensbaseret vækst og udvikling Formål:  At etablere.
Kpartner på AU.
Tema for kompetenceudvikling Hvordan får vi flere studerende? Forslag fra (initialer) LH, CP, DH, HF Formål Overlevelse Faget Centret Dygtigere humanister.
Tema for kompetenceudvikling strategisk arbejdsform Forslag fra (initialer) S.U.A.O.S.K.V.S.E.A. Formål Vores formål er, at bidrage med viden & erfaringer.
Inklusion i teori og praksis Inddragelse af studerende i FoU projekter
Det Naturvidenskabelige Fakultet Helge Knudsen Velkommen Kristiansand !
KL - Danske Regioner – FTF og Professionshøjskolernes Rektorkollegium præsenterer National strategi for velfærdsuddannelserne.
Arbejdsmarkedsperspektivet i en behandlingsmæssig kontekst Succes i intensiv behandling KABS Viden, døgnkonference 3. november 2009 Marika Sabroe Vejle.
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Folketingets Bibliotek og Oplysning
Indsamle, udvikle, dokumentere og formidle viden om indholdet i undervisning tilrettelagt efter principperne i CL med særlig vægt på matematik Udvikling.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
Strategikort for MEF Samfunds- værdi (eksempler)
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
3. december 2009 DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Erfaringsopsamling: Virksomhederne og voksenvejledningsnetværkene NCK konference.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
SENIORNET IT og INTERNET i praksis for ældre på Nordfyn.
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
National strategi sammen med KL, Danske Regioner og Rektorkollegiet fordi: −Der er ubalance mellem den arbejdskraft, der er til rådighed, og arbejdsmarkedets.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Besøg af: Erhversrådet Herning Ikast Brande 11. april 2007 AARHUS UNIVERSITET Velkommen til Aarhus Universitet! 11. April.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
ECTS og arbejdstid Et oplæg om synliggørelse af sammenhængen mellem ECTS og studerendes arbejdstid. Anders Foss, underviser og årgangskoordinator Medievidenskab,
Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen.
Introduktionsaften for holdrepræsentanter 2009 VELKOMMEN.
Trepartsmidler FTF-området. Udgangspunktet De overordnede kriterier for fordeling af midlerne Kunne vi ”booste” regionen, så vi fokuserede på et bestemt.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Side Beskæftigelses- og Integrationsforvaltning KØBENHAVNS KOMMUNE Master titel: Gill Sans Bold 40pt (ALL CAPS) Gill Sans Regular 40pt (A CAPS) Brug under.
Anders Frølund, kommunikationschef Orienteringsmøde 14. juni 2005 A A R H U S U N I V E R S I T E T INFORMATIONSKONTORET Velkommen til informationsmøde.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
Tanker om nye støtteformer i ungdomsuddannelserne Studievejleder Anne Bjørkmann Synsfaglige netværksdage IBOS 30. november 2012.
Læreruddannelse på Ilinniarfissuaq Nuuk. Ilinniarfissuaq Ilinniarfissuaq står for traditioner og fornyelse –Uddannelse af lærere i 160 år –Opstart af.
Præsentation af resultaterne fra workshop 1 1. Workshop 1- hvad gjorde vi? Spor: Unge, uddannelse og beskæftigelse Tema 1 - Forebyggelse og sammenhæng.
Program for Læringsledelse Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
Scandic Silkeborg, 23. marts 2012 Ved direktør Hans Bach Indsatsen for jobklare ledige mellem 25 og 29 år i Beskæftigelsesregion Midtjylland Kvalitativ.
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Kommunikationsansvarlig
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
digitaliseringsstrategi
Præsentation af projektet Udviklingsprojekt vedr
Økonomisk Institut Studievejledningen bor i
BESKÆFTIGELSES- OG INTEGRATIONS FORVALTNINGEN
MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Præsentationens transcript:

Tema for kompetenceudvikling kommunikationsmedarbejder Forslag fra (initialer) POR Formål Facilitere og forbedre interaktion med pressen. Bedre instittuttets organisering af div. Formidlingsaktiviteter ift. SAXO’s formidling. Stimulere udvikling af nye formidlingsformer. (se i øvrigt referat fra Bord 3 formiddag) Kompetenceudvikling: vi har de fornødne kompetencer på instituttet hos vore A-TAP’er: Annette Borrell & Jane Finnerup. Indhold i projektet Se referat fra bord 3 formiddag (formidling) koordinere og udvikle instituttets kontaktnetværk i fht. pressen: kortlægge eksisterende kontakter og aktivt pleje og udbygge disse. koordinere instituttets konkrete formidlingsaktiviteter Tilbyde gode kontaktveje mellem instituttets forskere og den brede offentlighed, inkl. Pressen. dvs. opbygge database over forskere / kompetenceområder, arrangementer, liste over relevante journalister etc. Koordinere kompetenceudvikling af VIP vedr. formidling. Om projektet Konkretisering af projektet forud for ledermøde AktivitetDeadline Kortlægge kontakter. Forsk. temaer, arrangementer A. Borrell, J. F. Johnsen, Formidlingsudv. Møde med DR om samarb. A. Borrell / Ulf Ansvar Mål: fremme formidling af SAXO’s forskning til omverdenen Målgruppe: pressen, alment interesserede, ansatte på SAXO Finansiering: SAXO Starttidspunkt: nu SAXO

Tema for kompetenceudvikling blog Forslag fra (initialer) POR Formål 1. imødekomme primært gymnasieelevers behov for information 2. rekruttere nye studerende til alle SAXO-fag 3. dokumentere SAXO’s formidlingsaktivitet 4. optimere VIP’ers ressourceforbrug til formidling 5. knytte dygtige studerende til SAXO’s formidling af forskning 6. give studerende formidlingskompetencer Indhold i projektet hjælp til selvhjælp i forb. m. opgaveskrivninger vejledning til relevant kildesøgning Besvarelse af egnede spørgsmål i blog-form bla. særlige blogs til opfølgning af TV-program o.lign. links til fagenes hjemmeside Om projektet Konkretisering af projektet forud for ledermøde AktivitetDeadline Drejebog for blog formidlingsudvalget Ansvar Mål: oprette blog Målgruppe: primært gymnasieelever Finansiering: søger særbevilling hos Fakultet / rektor Starttidspunkt: 2009 koordineret med samarb. ml. DR og SAXO SAXO

Tema for kompetenceudvikling forskningstid Forslag fra (initialer) Bord 2 Formål sikring af tid til forskning/ kvalitet i forskningen Kvantitet af forskning ([PURÉ]) forøgelse af / forbedring af: Trivsel på arbejdet Rekruttering af nye forskere fastholdelse af forskere Fornyelse af forskningen [berigelse?] af undervisningen Indhold i projektet (skal indføres) tradition for (ret til) frisemestre / trimestre på alle fag + ”forskningsdag” pr. uge er ”hellig” (skal indføres) optimering af TAP-støtten til F-aktiviteter (skal undersøges) Effektivisering af undervisning: frigørelse af VIP- timer (hvor skal der skæres for at sikre F-tid?) (skal undersøges) realistiske normer for adm., UV, , Absalon, CURIS, ISIS, vejledning, mentorordning, lektiecafé, eksamen, møder, spørgeskemaer, udvalgsarbejde, henvendelse fra offentligheden, redaktionsarbejde, konferencedeltagelse (arrangør / delt), formidling, kurser etc. Om projektet Konkretisering af projektet forud for ledermøde AktivitetDeadline Snarest muligt Ledelsen / medarbejdere Ansvar Mål: sikring af forskningstid Målgruppe: Mebarb., stud., ledelse Finansiering: Inst.? Del af samlet økonomi for SAXO Starttidspunkt: nu SAXO

Tema for kompetenceudvikling mentorordning Forslag fra (initialer) Formål fastholdelse og tilknytning af studerende Indhold i projektet giver en mentorordning mening? fagenes forskellighed de fysiske rammer personlige kompetencer + VIP kompetencer pædagogiske traditioner procesvejledning? hvornår i studieforløbet? overgange? Om projektet Konkretisering af projektet forud for ledermøde AktivitetDeadlineAnsvar Mål: Målgruppe: Finansiering: Starttidspunkt: SAXO

Tema for kompetenceudvikling studiegrupper Forslag fra (initialer) Bord 3 Formål fastholdelse Forøgelse af studieaktiviteten ”socialisering” – også i forhold til arbejdsmarkedet træne samarbejde i etablerede grupper give de ’stille’ et sted for aktiv deltagelse styrke arbejdskultur med bevidsthed om at studiet kræver arbejdstimer Indhold i projektet studiegrupper skal laves til hvert enkelt kursus og med deltagere udpeget af underviser Fungere både mellem undervisning (forberedelse) og i undervisning (fx oplæg, fremlæggelse, opgaver) fysiske rammer (lokaler - intranet) integration i undervisning (forberede fx oplæg til timerne) incitamenter til arbejde i studiegruppe, fx i form af eksamenskrav Om projektet Konkretisering af projektet forud for ledermøde AktivitetDeadline Erfaringsindsamling internt + ”best practice” ude Udvikle intern model Implement Ansvar Mål: Målgruppe: studerende + undervisere (mål + middel) Finansiering: Starttidspunkt: SAXO

Tema for kompetenceudvikling forskeruddannelse Forslag fra (initialer) Bord 6 Formål styrke forskeruddannelsen Indhold i projektet SAXO workshop (pr. semester) hjemmeside med relevant information ”mentorer” a la de studerende i studievejledningen Om projektet Konkretisering af projektet forud for ledermøde AktivitetDeadlineAnsvar Mål: Målgruppe: Finansiering: Starttidspunkt: SAXO