”Eventyret begynder her” v/Henrik Lehmann, 19.11.2012.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for Nordjylland
Advertisements

HVAD KAN VI LÆRE af tyskerne og andre internationale destinationer Professor Henrik Halkier 1. Udfordringer, og nok af dem? 2. Flere.
Eventudvikling i Rebild Kommune
Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”
Energiens Fremtid i Region Sjælland 5. Marts 2014.
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Socialtilsyn Midt Informationsarrangement Januar 2014.
Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
UDVIKLING FYN Fremtidsfabrikken Sydfyn er et Udvikling Fyn projekt finansieret af EU Social Fond og regionale udviklingsmidler.
- Udkast til handlingsplan
Regionale kulturaftaler En frivillig aftale, der indgås mellem Kulturministeriet og en række kommuner; en ’kulturregion’
Handleplaner Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.
Anbefalinger til et fremtidigt samarbejde
Udvikling Fyn A/S – en ny vej til vækst på Fyn.
Vækstforum Hovedstaden 9. september 2010 Marlene Haugaard
Kultur og Fritid Fyrtårne / status– Hvor er vi?
22. marts 07 Styring med fokus på effekter og faglighed Frederiksberg Kommune 26. januar 2012.
Destination Fyn Idé gruppe: Henrik Lehmann Andersen, Odense Zoo Erland Porsmose, Østfyns Museer Helle Ålkjær, Bøsøre Strand Feriepark Tom Pelle-Jensen,
Erfamøde – itSMF hos Bankdata 20. juni 2012
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
Hold Fast Oplæg ved UUO-møde om De gymnasiale uddannelser Christian Alnor rektor ved Middelfart Gymnasium og HF.
DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013.
Rambla – Verdens længste Scene Hvad er det for et projekt? Hvad sker der nu? Hvad sker der senere? Hvilken rolle kan FOU og foreningerne spille?
1 Information Systems Strategy and Implementation: A Case Study of a Building Society En fremlæggelse og gennemgang.
Baggrund Mål Fremtidsperspektiver Lidt historie ApEx – Center for anvendt oplevelsesøkonomi – Dansk videncenter for oplevelsesøkonomi.
Generalforsamling 20. marts 2014
Oplevelsesøkonomisk satsning Økonomidirektørforeningens Årsmøde 2012 Direktør for Økonomi, Borger og Personale Erik Hattens Direktør for By, Erhverv og.
Udvikling i landet bag motorvejen Workshop 3: Vilkårene for erhvervsudvikling i udkantsområderne Direktør Lars Enevold Pedersen.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
SKANKOMP ARBEJDSPAKKE Opstartsworkshop blev afviklet i oktober med 55 deltagere fra Skandinavien. Her havde vi oplægsholdere og tid i arbejdsgrupper.
Offentlige data i spil d. 24. juni 2009 Christian Lanng, Kontorchef, Videnskabsministeriet, ITST Kontoret for it-infrastruktur og implementering
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
Høringsudkast VisitNordsjælland Strategi ”Mere for flere” 2011 – 2013
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Gør drømmen til virkelighed i KFUM og KFUK i distrikt nord/vestjylland.
Turisme i Region Midtjylland. Potentialer Turismen kan give regional identitet og dermed sammenhæng, bosætning osv. Fælles problemstillinger i regionen.
Politisk temamøde den 8. maj 2014 Det specialiserede social- og specialundervisningsområde Borgmester Mogens Gade, formand for KKR Nordjylland.
Bedre service i turisterhvervene 31. Oktober 2013 Turismefremmedagen Hotel Vejlefjord.
ARCHIBUS til FM Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for danske kommuner
Welcometo.dk resultatmøde den 26/ Morten Mandel Refskou Udvikling Odense International skole i Odense.
Energi Øresund | 28. marts | 2011 | Kenneth Løvholt | Gate 21 Et grænseoverskridende.
1. December 2006KNV-fællesseminar. 1. December 2006KNV-fællesseminar Planlovsystemet 2007 Landsplanlægning Regionale udviklingsplaner Kommuneplaner Vækstfora:
Arbejdsmarkedsindsatsen for ikke-arbejdsmarkedsparate
Samarbejde, vidensdynamikker og turismeudvikling Henrik Halkier - Glædeligt gensyn? Stedbundne turismekoncepter i danske kystferiebyer:
FRA STAGNATION TIL VÆKST? Nordjysk turismepolitik i internationalt perspektiv.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Projekt Kvægbyg Projektleder Thomas Andersen og landskonsulent Jan Brøgger Rasmussen, Landscentret.
Research & Innovation, group 9 1 Research & Innovation Præsentation 29/03/07.
Hospitalsenheden Vest Ledelse i Akutafdelingen Per Østergaard Jensen Cheflæge Hospitalsenheden Vest.
Det Digitale Byggeri Projektkoordinator Nicolai Hellmann Oplæg for Dansk Landbrugsrådgivning, 23. marts 2004.
Jens Ole Christiansen itSMF erfamøde hos Bankdata 20. juni 2012.
Fyns fremtid – hvad skal Fyn leve af? Smagen af Fyn Destination Fyn Udvikling Fyn Forretningschef for Turisme & Event Rasmus Hessum Hansen.
21. november Lejre – Den Økologiske Kommune.
Givtige samarbejder med virksomheder Thorbjørn Sørensen Teknik- og miljødirektør Middelfart kommune.
Vækstforums kriterier for indsatsen Offentligt-privat partnerskab Samordning og koordinering Fokusering Globalisering Vækst i yderområder Bæredygtighed.
v/Erik Juhl Mogensen Direktør Sport Event Fyn
et stærkere og bredere turismesamarbejde
”Den der har et grundigt kendskab til sig selv og til sin fjende er sikker på at vinde alle slag” Sun Tzu (Kinesisk krigsstrateg) levede omkring 400 BC.
Esbjerg kommune, Uddannelseshuset
Afrapportering af analyseresultater fra 20 projekter
Internationale virksomheder til trekantsområdet
Strategi Juni 2013 Montanas Strategi
REGION MIDTJYLLAND UNDER DANNELSE
Projektets formål En mere attraktiv turistdestination ved: At styrke den rekreative infrastruktur og oplevelsesrum/-muligheder i projektområdet.
Mere sundhed i det nære På borgernes præmisser Vision:
Administrativ organisering
Præsentationens transcript:

”Eventyret begynder her” v/Henrik Lehmann,

”Destination Fyn skal være kendt nationalt og internationalt for eventyrlige kvalitetsoplevelser og unikke former for kystturisme” Vision for Projekt ”Destination Fyn”

Hvorfor Destination Fyn? Vi ønsker at skabe vækst i helårsturismen og oplevelsesøkonomien på Fyn, Langeland og Ærø. Konkrete effekter: Flere overnatninger Øget døgnforbrug Øget beskæftigelse Værditilvækst hos partnere

Økonomi: ca. 19 mio. kr. Deltagere: Fyn (undt. Middelfart) 117 partnere (pr ) Periode: juni 2012 – ult Destination Fyn projektet udvikler turismeproduktet, markedsføring sker gennem VisitFyn samarbejdet Kort om Destination Fyn

Projektet i overblik Tematiseret oplevelsesudvikling Nyt service- og modtageapparat Udvikling af en tværgående Destination Management Organisation Øget sammenhængskraft Øget attraktionskraft og gennemslagskraft EVENTYRLIGE OPLEVELSER - Inspireret af H.C. Andersen Tematiserede pakketilbud Udvikling af oplevelsesruter Udvikling af eventyrlige events INDSATSER Destinationsdækkende ambassadørkorps Udvikling af værtskabskultur Koncept for digitaliseret modtageapparat ET ØHAV I VERDENSKLASSE Udvikling af kommercielle tilbud Blå kraftcentre omkring Øhavet Nye oplevelsesmuligheder

A case of first movers

Forpligtende fællesskab Der skal et markant, forpligtende og langsigtet fællesskab til at styrke den fynske turisme