Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hej. Jeg hedder Ronja, og jeg har fået en gynge i julegave.
Advertisements

Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
Ideudvikling Anni Stavnskær Pedersen & Ann-Merete Iversen.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Hva’ ska’ du med en telefon og et nummer når du ikke tør brug det.!
Åbent bord Den Kreative Platform
Struktur: ”Quiz og byt”
Sådan cykler du mest sikkert til og fra vores skole:
Læringsstile og lektier
Udvikling af spil strategi. Andrew Pakes PGA Professional.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
SSQ 5.6 side 1 De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert.
SSQ12-C SSQ12-C Instruktioner De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Arbejdspladsudvikling
Bytte   PowerPoint  .
Innovation og iværksætteri
Smileyen, som fik en ven.
Den Kreative Platform I Skolen Uhæmmet anvendelse af viden fra børnehave til arbejdsplads Her starter slide showet efter introen og musikken stopper.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Alder Navn Dato SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger ét høreapparat (højre øre) Jeg bruger to høreapparater (begge.
Ide-magneten.
Den bestøvlede kat. Illustreret af I.C.
Kondenceret konceptudvikling DDK ITU F2007 John Paulin Hansen.
Komma Sådan sætter du komma.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Careerhub Den Kreative Platform
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
Historien om Motumbo. Der var en gang en sort afrikaner som hed Motumbo. Han rejste til London for at søge lykke og rigdom. Og så var der Mary, en typisk.
Moderne Kvinder Frøkongen.
Står i stedet for et navn
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Videreudvikling af ide 2&2
En køn pige inviterede en ung mand med hjem, -tog ham med ind i soveværelset, og foreslog straks at de skulle prøve at gøre det i stilling 69…...
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Vejlederens kommunikation
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
......der møder han en rigtig Bond-pige og stopper op....
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
1.
Tilgivelse.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Innovations- karavanen Innovation – hvorfor? Samfundsudvikling – globale / lokale forhold kræver nytænkning. Udfordringer for UCN fx i form af færre.
Modul 4D Videreudvikling af idé I grupper. Idé-udvikling i grupper.
Der koncentreres i denne serie (nr. 1 af 2) på markante skift fra terrænlæsning til planlægningsorientering. Det er ikke helt det samme som skift fra fin-
Workshop Sund By Netværket
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Modul 3D Ideudvikling med udfordringer som stimuli.
Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
 Program for kurset Lektion 1 Hjemmearbejde Lektion 2
Den Kreative Platform I TIK 3
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Den Kreative Platform og Idefasen Træning af ideudvikling.
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Nye Efterskolelærere kursus Brogården
Modul 1 Rød løber (C).
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
Innovation.
Præsentationens transcript:

Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli

Individuel idé- generering

Tøm hovedet for idéer Skriv alle dine idéer ned Én idé pr post-it

PERSON-ANALOGi

Træning: Person-analogi 3D CASE: Indgang til et supermarked 1. Find sammen med en der er født i samme måned som dig selv 2. Uddel “Personanalogi træningskort” 3. Hvis nogen er kommet til at kikke på kortet, bytter de med en andens kort 4. Hvis personen på kortet skulle udvikle en helt ny slags indgang til et supermarked, hvilke ideer ville han så få? 5. Hjælp hinanden med at få ideer 6. Demonstrer 7. Den med længste negle starter

Sid ned

Opgave Få idéer til et datingbureau. hvor det er let at mødes og lære hinanden at kende

Hvis en chauffør skulle løse problemet, hvilke idéer ville han så få?

Hvis en tømrer skulle løse problemet, hvilke idéer ville han så får?

Hvis en advokat skulle løse problemet, hvilke idéer ville hun så få?

Hvis en tandlæge skulle løse problemet, hvilke idéer ville hun så få?

Billed-stimuli

Træning: Billedstimuli 3D CASE: Planlæg en bryllupsfest 1. Find sammen med samme ynglingsfarve som dig selv 2. Uddel “Billed træningskort” 3. Hvis nogen er kommet til at kikke på kortet, bytter de med en andens kort 4. I skal giftes – Planlæg jeres bryllup med de ideer billederne giver jer? 5. Brug et billede ad gangen og skiftes til at bygge videre på planen 6. Demonstrer 7. Den med det lyseste tøj starter

Sid ned

Opgave Få idéer til et datingbureau, hvor det er let at mødes og lære hinanden at kende

ORD-STIMULI

Træning: Billedstimulig 3D case: Jeg gik en tur og hvad sker der så? 1. Find sammen med en går rundt og siger samme tal mellem 1-5 som dig selv 2. Uddel “Ord træningskort” 3. Hvis nogen er kommet til at kikke på kortet, bytter de med en andens kort 4. Lav en historie der starter med ”jeg gik en tur og…” kik på ordet og fortsæt historien 5. Begge bygger videre på historien som ”Jeg” 6. Demonstrer 7. Den med det højeste ynglingstal starter

Sid ned

Opgave Få idéer til et datingbureau, hvor det er let at mødes og lære hinanden at kende

Dør

Bus

Burger

Græsplæne