Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
10. ved Kløften EDB og Terminsprøve.
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Hans Willumsen Lauremberg
Om eksamen 2011.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Velkommen til workshoppen
Skriftlige prøver på 10. Klasse Centret maj 2014
Byhøjskolens orientering om folkeskolens afsluttende prøver
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
HADERSLEV KOMMUNES 10.KLASSECENTER ved Kløften Skriftlige prøver Haderslev Kommune – 2013 Skriftlige prøve.
Grundlæggende IT, niveau G
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
HISTORIE Den mundtlige prøve
Forældrearrangement mandag 24. februar 2014
5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer •Matematiske.
Studieretningsprojektet (SRP)
En vigtig eksamen Tidsplan Valg af sag og fag Blanket Synopsis Pjece
10. ved Kløften EDB og FS10 – prøve Maj 2014.
Folkeskolen i forandring
5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer Matematiske.
Skriftlig eksamen ungdomsuddannelserne
Matematik afgangsprøve 2013
Matematik. Matematik er et grundfag på 75 lektioner. Det er bestemt af de faglige udvalg indenfor de enkelte håndværksfag hvilke grundfag eleverne skal.
”Huskeseddel” FSA PRØVER 2009 Ikast Østre Skole. Det er vigtigt at du møder i god tid. 20 minutter før prøven begynder, skal du komme og sætte dig på.
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
Hvordan søger man om optagelse?
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
Formål Emne & produktkrav Tidspunkt Aflevering Sygdom & snyd Pjecen
FOLKESKOLENS AFGANGSPRØVER
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
MUNDTLIGT krav – form – indhold
Kommunale censorer Aalborg Kommune 2008
CAS i matematikundervisningen Middelfart
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Studieretningsprojektet (SRP)
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Program for mødet Filosofien bag den nye 7-trins-skala Pause
Tidsplan for eksamen 40s umd
Eksamen.
Fysik B : Omfang 5/8 timer pr. uge 5/8 timer pr. uge Gennemgang af stof, demonstrationsforsøg, journaløvelser, rapportøvelser, EDB Gennemgang.
EDB og terminsprøve – prøve
AT-årsprøve 2.g.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Sunds skole Evaluering
Obligatorisk selvvalgt opgave
Mundtlig matematik eksamen
Forældrearrangement onsdag 25. februar 2015
1. Kommunikation 2. Årets gang – Skole/hjemsamtalerne 3. Prøverne 4. Dansk 1. Den daglige undervisning 2. Afleveringer 5. Matematik 6. Styrkebaseret undervisning.
Preben Egebo Jagttegns lærer Nyjæger koordinator
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
 Karakterfastsættelsen sker på baggrund af en samlet vurdering af, i hvilken grad præstationen eller standpunktet opfylder de mål, som skal.
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
KØBENHAVNS KOMMUNE Forvaltning Afdeling / kontor Byhøjskolens orientering om folkeskolens afsluttende prøver 19. september 2016.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Censorkursus i matematik Den afsluttende evaluering i folkeskolen
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
PRØV! Et program til de mundtlige prøver Forlaget MATEMATIK
Studieretningsopgaven i 2.g 2017
It i folkeskolens matematikundervisning
Naturfag.
Studieretningsprojektet
Infomøde om synteseopgaven
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Præsentationens transcript:

Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer Matematiske færdigheder (færdigheder, kendskab til faglige udtryk og behandling af enkle matematiske problemstillinger) Matematisk problemløsning (anvendelse af matematik til behandling af problemer fra dagligliv, samfundsliv og naturforhold samt behandling af matematiske problemstillinger) 5. dec. 2006 Lis Lundby

Afholdelse af skriftlig prøve prøvetermin maj-juni 2008: Tirsdag den 13. maj 2008: Kl. 9:00 – 10:00 Matematiske færdigheder FSA Kl. 10:00 – 13:00 Matematisk problemløsning FSA Kl. 13:30 – 17:30 Matematik FS10 Prøvevejledning i faget matematik 5. dec. 2006 Lis Lundby

Hjælpemidler ved skriftlig prøve: Matematiske færdigheder: (udelukkende skrive- og tegneredskaber – ikke elektroniske) Matematisk problemløsning: Bekendtgørelse nr. 863 af 5. juli 2007 (FSA) Til prøven må anvendes alle de hjælpemidler, som eleven har anvendt i den daglige undervisning, herunder lommeregner, skrive- og tegneredskaber, elevens egne udførte noter og opgaver samt den af ministeriet udgivne formel- og tabelsamling eller lignende. elevens lærebog, matematiske opslagsværker, grafregner, lærerens selvproducerede kompendier, rettede som ikke rettede opgaver mv. - hvad kan eleven bruge - intet må kunne kommunikere 5. dec. 2006 Lis Lundby

Matematiske færdigheder 1 time Beskikket censor Kommunal censor Karaktergivning: Matematiske færdigheder 1 time Beskikket censor Kommunal censor Matematisk problemløsning 3 timer Beskikket censor Der gives én karakter for hver af prøverne omsætningstabeller på Skolestyrelsens hjemmeside Karaktergivning 5. dec. 2006 Lis Lundby

Intet krav om holdbar skrift Eleven vælger, hvad der afleveres Kladdebegrebet væk Intet krav om holdbar skrift Eleven vælger, hvad der afleveres Opgaver må kun være i ét eksemplar Hvert ark (A4 eller A3): Nummereres Angivelse af samlet antal sider Svarark medregnes Hvert ark underskrives 5. dec. 2006 Lis Lundby

I bedømmelsen vil der blive lagt vægt på: elevens brug af faglige begrundelser, herunder anvendelse af matematiske modeller, samt elevens anvendelse af forklarende tekst, algebraiske udtryk, tegninger og grafer hvorledes eleven på grundlag af de foreliggende oplysninger og data kan vurdere problemer, beskrive løsningsstrategier og udarbejde løsninger ved hjælp af matematikken. 7-trins skalaen anvendes 5. dec. 2006 Lis Lundby

22. maj: Evalueringsmøde – derefter omsætningstabel Tidsplan 13. maj: Skriftlig prøve 22. maj: Evalueringsmøde – derefter omsætningstabel 2. juni: Besvarelser retur til kommunal censor 16. juni: Besvarelser retur til skolen 24. juni: Skriftlig censur slut 30. juni: Afregning 5. dec. 2006 Lis Lundby

Bedømmelsen professionel Uddannelse? Følge med i faget De to censorer Censorerne er lige Bedømmelsen professionel Uddannelse? Følge med i faget 5. dec. 2006 Lis Lundby

Elevbesvarelser lå ikke i nummerorden efter karakterlisten Noter om opgaverne Alt var i orden Elevbesvarelser lå ikke i nummerorden efter karakterlisten Tilsynsførende har ikke underskrevet Eleverne har nummeret forkert Eleverne er ikke orienteret om holdbar skrifts bortfald Opgaverne er ikke sendt rekommanderet 5. dec. 2006 Lis Lundby

Notér fejltyper – og hvad det betyder for din karaktergivning 5. dec. 2006 Lis Lundby

5. dec. 2006 Lis Lundby

5. dec. 2006 Lis Lundby

5. dec. 2006 Lis Lundby

5. dec. 2006 Lis Lundby