Med kunden som Sparringspartner Arla case Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug
Arla Grossist Hospital Baggrund for samarbejde mellem 2 hospitaler og Arla Arla Grossist Hospital Vareflow medfører ingen naturlig direkte kontakt
Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug Model for samarbejde mellem Hospitalskøkken og Arla Skroget er forudsætninger og udgangspunktet. Sejl er udviklende for samarbejdsrelationen Basis Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug
På hospitalet serveres der efter 3 hovedprincipper Normalkost Sygehuskost Energitæt kost til småtspisende Kvalme Synkebesvær Mundtørhed Ingen eller lille appetit Karakteristika for småtspisende Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug
Fremstiling af energidrikke til småtspisende i et moderne hospitalskøkken Mange forskellige ingredienser Tidskrævende Ultrakort holdbarhed (sikkerhed) Små serier – mange varianter Økonomi Besværlig i.f.t øvrige produktioner Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug
Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug Hospitalets krav/ behov 40-50% af energi = fedt Smag min. som egenproduktion frisk / syrlig ikke kvalmende Tyndtflydende Fødevaresikkerhed God holdbarhed Emballagedifferentiering Prismatch Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug
Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug Projektets samarbejdsmæssige udfordringer Skabelse af samarbejdsmiljø Åbenhed Vilje til kompromis Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug
Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug Arlas krav Den gode smag ”Ingen” tilsætningsstoffer Frisk produceret Ikke medicin Fælles råvarebase Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug
Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug Arlas udfordringer At få skabt forståelse for procestid Penetreringstid i markedet vs. produktionsvilkår Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug
Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug Forløbet Smags- og emballagetest Begge parter fik stor gensidig indsigt Fordomme blev nedbrudt Dialog om markedsføring + salg Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug
Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug Produktet Ifølge Arla Foods' produktchef Jane Bang, der var med i udviklingen af Protin, minder drikken om Cultura i konsistens og har en holdbarhed på to-tre uger. Men udviklingen er sket helt fra bunden, og hvor en Cultura-drikkeyoghurt indeholder 3,0 g protein, 0,4 g fedt og 260 kJ pr. 100 g, indeholder Protin 6,3 g fedt og 5,7 g protein pr. 100 g og henholdsvis 450-560 kJ for de sukkersødede og 360-370 kJ for de aspartam-sødede varianter. Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug
Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug Resultatet Gennemtestet produkt, der virker! Styrket relationerne imellem Arla og hospitaler Kunden tager medansvar for indsalg Faglig stolthed blandt læger og sygeplejersker Lettere lancering Arlas Powerpoint tilpasset undervisningsbrug