Bedst på Nettet 2010 analyse: - Trends og erfaringer Michael Bach Petersen, kontorchef Kontoret for it-kompetencer og tilgængelighed Digitaliser Danmark.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Resultater og opfølgningsmuligheder for LUP 2009 – kommunikation og patientinddragelse Specialkonsulent Trine Østerbye Web- og kommunikationsmedarbejder.
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
1 Hjælp ifm. overgang til obligatorisk digital selvbetjening.
Samspil med den offentlige sektor er afgørende
Din kontakt med det offentlige starter på nettet
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
Agenda Københavns Borgerservice Hvad laver Borgerservice? • Personlige henvendelser • Pas (74.000) og kørekort (70.500) • Folkeregister: flytning.
Bips konference, mandag den 6. september 2010
Kortforsyningsseminar 24. marts 2009 Anne Buch-Larsen Kort & Matrikelstyrelsen Mail:
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Byggesagsbehandling i Holbæk Kommune Målsætning
Hjemmesider i efterskoleverden
Hvad kan København som hovedstad?
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Deltag i konkurrencen om det mest succesfulde telemedicinske initiativ på Center for Telemedicins konference den 9. oktober Brug evt. skabelonen.
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
10.2a – Samordnet genbrug af ejendoms- og bygningsdata
Strategiplanen er fundament og retning.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Sammenhængende beskæftigelsesindsats FOKUS Gå-hjem-møde, mandag den 7. marts 2005.
Hvilken viden kan vi få fra progressionsmålinger?
NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV.
Open-source software i det offentlige - hvad nu? Christian Lanng Kontorchef, It og Telestyrelsen Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling Torsdag.
#1 Christian Wang, IT-Chef IT DIGITALISERING OG INNOVATION Marts 2011.
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
Den korte vej fra procesbeskrivelser til it-understøttelse
Administrationsseminar, den 27. april 2010 Administrationsseminar Tirsdag, den 27. april 2010.
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
Hvad skal vi bruge digitalisering til? Lisbeth Nielsen Kontorchef Danske Regioner Digitaliser Danmark april 2011.
”5 skarpe” – om udvikling af løsningerne Spørg kun borgerne om det, der er behov for – og genbrug data Skriv så det kan forstås – men kun når det er nødvendigt.
Selvevaluering af it i undervisningen på skolerne i Aalborg
Introduktion til Velfærdsteknologi Aabenraa Kommune april 2014
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Offentlige data i spil d. 24. juni 2009 Christian Lanng, Kontorchef, Videnskabsministeriet, ITST Kontoret for it-infrastruktur og implementering
EPJ Messedag den 9. april 2013 Koncerndirektør Ole Thomsen.
Sygefravær som indsats i Region Hovedstaden Kan ledelse kurere sygdom…?
- Et kontor kan ikke længere (være sikker på) at eje et projekt! - Der indføres et review-system - Direktionen har offentliggjort nogle tværgående temaer,
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Den digitale vision for Danmark - muligheder og udfordringer for finansielle virksomheder Forsikringsforeningen, 8. oktober 2013 Direktør Lars Frelle-Petersen.
video. Fællesoffentlige digitaliseringsstrategi: Alle over 15 år skal have NemID og Digital Postkasse efter november.
AFP-Brugergruppesamling den 10. maj 2011 Sørup Herregård Cecile Christensen IT- & Telestyrelsen.
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Stedet som indgang til digital forvaltning
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Ny regering, nye tider – dag 1
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Temamøde 3: Energirigtig adfærd, energieffektive indkøb og bygninger
Kvalitets testet - på vej mod bedre offentlige hjemmesider.
Finn Jordal Center for digitalisering – Udvikling IT- og Telestyrelsen.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Bent K. Slot Ansat ved KMD (Kommunedata) Ekstern lektor ved RUC Tidligere undervist på Roskilde Handelsskole Interesser: Digital forvaltning IT arkitektur.
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Usability – 3. november: Tilgængelighedstests Vigtige deadlines! Dagens øvelse Tilgængelighedsrapport Usability-rapport Næste uge.
Sundhedsaftalernes betydning for bedre sektorovergange Det sammenhængende sundhedsvæsen – set fra regionernes perspektiv Kontorchef Janet.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Bestyrelsesundersøgelse 2016
digitaliseringsstrategi
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Digitalisering i den offentlige sektor
Hvorfor en Sundhedsplatform?
Administrativ organisering
Miljøvurdering Life Cycle Assessment – LCA Gennemførelse af en LCA
Anvendelsen af FIP – et værktøj til måling af ledige flygtninge og indvandreres progression i arbejdsmarkedsparathed Vejledning til projektadministrator.
Præsentationens transcript:

Bedst på Nettet 2010 analyse: - Trends og erfaringer Michael Bach Petersen, kontorchef Kontoret for it-kompetencer og tilgængelighed Digitaliser Danmark – Digitaliseringskonferencen 2011 Aarhus, den 6. april 2011

Bedst på Nettet – kort fortalt Videnskabsministeriets årlige konkurrence for offentlige websteder. Gennemføres for 11. gang i Fra informationsflade til transaktionsflade. Nyt koncept i 2009 med fokus på effektivisering og nytteværdi for borgere og virksomheder. Formål at fremme offentlig digitalisering. Vurderingsgrundlag: 1) Screening (22 sp.), 2) bruger- vurdering (9 sp.) og 3) selvevaluering (27 sp.). Fem kategorier: 1) Kommuner og regioner, 2) Statslige myndigheder, 3) Uddannelsesinstitutioner, 4) Portaler og 5) hospitaler og sygehuse – i alt ca. 280 deltagere.

Bedst på Nettet 2010 analyse - trends og erfaringer Hvordan gør de bedste? 1) De bedste inddrager brugerne og opnår derved også i høj grad deres brugerorienterede mål. Endvidere skaber de også flere nye services. 2) De bedste sætter slutbrugerens oplevelse i centrum og skaber derved bedre services. 3) De bedste har en topledelse, der engagerer sig i digitaliseringsarbejdet, hvorved der skabes en højere målopfyldelse i forhold til digitaliseringsstrategi.

Bedst på Nettet 2010 analyse - trends og erfaringer Hvad karakteriserer deltagerkategorierne? 1)Kommuner og regioner:  Bedre til basisfunktionaliteter end strategi og brugertilfredshed. 2)Statslige myndigheder:  Arbejder målrettet med business cases og følger op på investeringer.

Bedst på Nettet 2010 analyse - trends og erfaringer Hvad karakteriserer deltagerkategorierne? 3)Uddannelsesinstitutioner:  Udforsker digitaliseringens muligheder. 4)Portaler:  Høj brugertilfredshed og strategisk tilgang. 5)Hospitaler og sygehuse:  Høj brugertilfredshed.

Inspirationskatalog Over 40 cases Dél de gode erfaringer Få inspiration til eget arbejde

Resultatvisning Se egen udvikling i forhold til sidste år Sammenlign udvalgte spørgsmål, deltagere og deltagerkategorier Se årets højdespringere: Hvem har forbedret sin samlede score mest siden sidste år? Lær af de bedste: Se hvem, der klarer sig bedst i de enkelte spørgsmålskategorier Hent data ud i et regneark og arbejde videre med dem. Den nye resultatvisning inkluderer Bedst på Nettet resultater siden indførelsen af det nye koncept i 2009 Søg på ord, fx ”kanalstrategi” eller ”business case”, i samtlige spørgsmålstekster og institutionernes kommentarer til deres besvarelser Se og print grafiske fremstillinger

Mere Bedst på Nettet Inspirationskatalog: Resultatvisning: resultatvisning