Valgfag 2013/2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Byggetilladelse - Pippi Langstrømpe
Advertisements

Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
En lille vejledning til ændring af skærmens udseende.
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen.
Læringsstile og lektier
PC1 Lad os komme i gang…..
I dag er temaet Visualisering
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
HVORFOR GÅ I 10. klasse? For at blive afklaret med hensyn til valg af ungdomsuddannelse For at blive helt klar til fx en erhvervsuddannelse eller gymnasiet.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Roskilde Tekniske Gymnasium
Fag lærer på SDE Odense siden 2003
Kulturlinje.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Opmærksomhedspunkter
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Programmet består af tre dele.  Capture ; at få billeder ind i maskinen  Edit; at redigere billederne  Make movie; afslutte filmen.
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
SUNDBY. SUNDBY Sundby kantine/café Sundby kantine/café; I Sundby Cafe lærer du at finde opskrifter om sund mad, både almindelig mad, men også det søde.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
Billedkunst C og B Gymnasiet og hf.
1. Information – hvem – hvad – hvordan 2. Programmet – aktiviteter 3. Noget interesserer dig – eller ikke 4. Din tilmelding – hvordan 5. Spørgsmål nu.
Picasa billedbehandling
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Eksamen.
Præsentation 28: Eksamen Objektorienteret Middleware.
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Folkeskolereform Politiske mål
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Videregående pc-vejledning Modul 10: Sådan gør du 60+Bornholm.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Informationsmøde mandag d. 27. maj 2013
Skolebestyrelsens årsberetning  På grund af lock outen har skolebestyrelsen ikke kunnet gennemføre årsberetningen som vanligt med et tidssvarende foredrag.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
TIBRGA Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum” er pensum.
1. Information – hvem – hvad – hvordan 2. Programmet – aktiviteter 3. Noget interesserer dig – eller ikke 4. Din tilmelding – hvordan 5. Spørgsmål nu.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
UU-vejleder Jette Skiveren Tlf:
Regionalt d.13.juni Biblioteket flytter mennesker er et projekt som kombinere følgende ting: motion, at være social og teknologi. Det gøres i dette tilfælde.
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Hvorfor dansk på GF1?.
Velkommen til fagligt samspil
Præsentationens transcript:

Valgfag 2013/2014

Valgfag 2013/14 Næsbjerg Skole Next stop Hollywood Er du vild med levende billeder? Kan du ikke få nok af din ynglingsscene i Twilight eller din favorit musikvideo? På dette valgfag kan du få styr på filmfaglige udtryk, få en gennemgang af filmens historie, samt udfordre din indre skuespiller, fotograf eller instruktør i mange små produktioner. ”Go ahead make my day”.

Valgfag 2013/14 Næsbjerg Skole HJEMKUNDSKAB Faget bygger videre på det du allerede har lært i 6. klasse dvs. de grundlæggende teknikker så som planlægning, økonomi, hygiejne, kostens sammensætning. Der kan i faget indgå forskellige temaer : festmad, mad fra andre lande, flere anvendelsesmuligheder af samme produkt, hurtig mad osv. Du vil selv blive inddraget i planlægningen, idet egne opskrifter kan anvendes. Hjemkundskab er et fag hvor du ”kobler fra” fra en lang række læsefag. Vi hygger os, og det sociale spiller en væsentlig rolle.

Valgfag 2013/14 Næsbjerg Skole Sløjd som valgfag Kan du lide at arbejde med værktøj? Kan du lide at arbejde med træ? Vil du opleve glæden ved at have skabt/fremstillet noget? Så er sløjd noget for dig! Du vil få lov til at arbejde selvstændigt med små og store ting – måske ud fra egne tegninger. Du kan måske fremstille noget på drejebænken fra det gamle væltede kirsebærtræ fra haven Du mangler måske et nyt sofabord Kun fantasien (og måske økonomien) sætter grænser for dine udfoldelser i sløjdlokalet.

Valgfag 2013/14 Næsbjerg Skole Showdance som valgfag Kan du li’ musik? Kan du li’ at bevæge dig? Er du træt af at være bænkevarmer, fordi du ikke tør?                            SÅ VÆLG SHOWDANCE!    Dans giver: smidighed god kondition kropsbevidsthed positiv energi Vi skal arbejde med forskellige stilarter, trin over gulv og små koreografier.

Valgfag 2013/14 Næsbjerg Skole Billedkunst : streg, form og farve Brug og udvikle dine kreative evner til: at dekorere ting, bl.a. æsker, mapper med decoupage, som er en teknik med hurtige og flotte resultater. at arbejde med forskellige tørfarver og vådmaling på lærred. at se på kendte kunstneres værker, analysere og få inspiration til egne malerier. at stifte bekendtskab med forskellige måder at male på ved brug af alternativt malergrej. at forme i ler at tage fotos, der redigeres og beskæres ved hjælp af Pc’en. at udtrykke sig billedligt efter eget ønske og ide.

Valgfag 2013/14 Næsbjerg Skole Klik her - Adventure 2012.ppt Klik derefter på Enter

Valgfag 2013/14 Næsbjerg Skole Brug Internettet (bedre) Find ud af SkoleIntras mange muligheder – og begrænsninger (SkoleTube) Brug pc’en i skyen (Google Apps – Office 365 – DropBox) Sikkerhed – også på mobil (Antivirus – Spamfilter – Anti-Phishing – Sikker nethandel) Billedbehandling (Google Picasa) Sociale tjenester (FaceBook, Twitter, YouTube, MySpace) Evt. selvvalgte emner – inden for mulighedernes grænser Diverse pc-spil (evt. turneringer)

Valgfag 2013/14 Næsbjerg Skole Fodbold Valgfaget er tiltænkt dig, der allerede i forvejen kender til spillet og har lyst til at supplere en evt. klubtræning. Det er ikke et krav, at du er god til fodbold, men du skal have lysten til at blive det. Det forventes, at du er engageret og motiveret. Der vil blive lagt vægt på, at undervisningen udvikler dine tekniske og taktiske færdigheder og giver dig et lille indblik i fysiologien (f.eks. anaerob og aerob træning) samt sikrer dig en forståelse af kostens betydning i forhold til fysisk aktivitet. Undervisningen vil derfor nogle gange i løbet af året være af mere teoretisk karakter. Det kan f.eks. være i form af oplæg fra diverse gæstelærere. Foruden fodbold vil valgfaget indeholde én ugentlig løbetur, der vil blive placeret om morgenen før 1. lektion. Løbeturen vil være obligatorisk. I skal selv sørge for transporten til skolen. Valgfaget kan vælges af både piger og drenge på 8. eller 9. årgang. I tilfælde af stor tilslutning har 9. årgang fortrinsret.

Valgfag 2013/14 Næsbjerg Skole Fransk 3. fremmedsprog Fransk er et verdenssprog Du vil kunne gøre dig forståelig på rejser Frankrig er en del af EU Læse franske tekster Høre til samtaler på bånd Giver muligheder på gymnasiet Påregne lidt hjemmearbejde

Valgfag 2013/14 Næsbjerg Skole

Valgfag 2013/14 Næsbjerg Skole Lektiecafé

Hvert fag kører i et halvt år 7. klasse skal vælge to fag 8. og 9. klasse skal vælge 2 fag, hvis de ikke har tysk