Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen."— Præsentationens transcript:

1 Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen.
Opret din første Access 2013-database Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen. Hvis videoerne i dette kursus ikke afspilles, skal du muligvis hente QuickTime eller skifte til PowerPoint 2013. j

2 Opret din første Access 2013-database
Undertekster Du kan se nogle videoer, eller du kan klikke på linkene for at få mere hjælp. Nogle af skabelonerne kan hjælpe dig i gang. Herfra skal du blot angive data og trykke på Tab, piletasterne eller bruge musen til at flytte til det næste felt. Når skabelonen åbnes, skal du klikke på Aktivér indhold her. Når du flytter til et andet felt, gemmes dine data. Du skal ikke selv gemme. Det gør det muligt at bruge alle funktionerne i databasen, og du skal kun gøre dette én gang. Jo, det passer. Du behøver ikke at vide noget om databasedesign eller at ændre noget, men det kan være, at du gerne vil. Denne type database kaldes en skrivebordsdatabase, og den kan kun køre på din computer. Hvis du har brug for en database, der kan køres på internettet, kan du oprette en Access-app, og det kan du se i næste video. Angiv den ønskede tekst, og klik på OK, og så giver kategorierne mere mening. Du kan ændre den ved at klikke på en celle. Ikke overskriften, men selve cellen. Højreklik, og klik på Rediger listeelementer. Du vil måske ikke bruge denne liste. Teksten er for generel. Hvis du f.eks. skal administrere data om aktiver, skal du klikke på skabelonen Aktivoversigt. Giv databasen et navn, vælg en placering, og klik på Opret. og du ikke ved, hvordan du designer eller bygger en database, Hvis du ikke tidligere har brugt Access, skal du blot bruge en skabelon. Start Access – så får du automatisk vist skabelonerne. Hvis Access allerede kører, skal du klikke på Filer og derefter på Ny. Herfra kan du klikke på den skabelon, som kan registrere de data, du har brug for at gemme. Tryk på F5 for at starte, Esc for at stoppe 1/2 videoer 1 2 3 4 5 2:05 2:29 Skrivebord App i skyen Oversigt Feedback Hjælp

3 Opret din første Access 2013-database
Undertekster Du skal også huske, at du bruger dine Apps i din browser, men du opretter og ændrer dem i Access. Husk på, at når du arbejder i en app, skal du klikke på Gem for at gemme dataene. Det starter databasen i din browser, og du kan begynde at angive data. Du skal dog lige huske, at det skal være en SharePoint 2013-server, eller at du skal have Office 365. Det kan du gøre ved at klikke på Tilpas i Access og klikke på Åbn for at åbne filen i Access. Jeg åbner denne formular i Layoutvisning, hvor jeg kan ændre den. Sådan. To databaser på få minutter, og du behøver ikke at foretage nogen ændringer, medmindre du vil. I kursusoversigten finder du links til flere oplysninger om brug og tilpasning af skabeloner. Klik på Hjem, og klik på Start app. Klik på Gem, og så er ændringerne publiceret på serveren. eller skriv et servernavn her. Tryk på Ctrl, klik på navnene, ret deres farve, og højrejuster dem. Du kan se, at båndet er mindre end normalt. Du får kun vist de værktøjer, som er relevante, når du arbejder med apps. Access henter og åbner skabelonen, og du skal klikke på Start app for at komme i gang. Access-apps er webdatabaser, som kører i skyen og kan åbnes i de fleste browsere. Klik på den ønskede skabelon, angiv et navn, vælg en server på listen, Brugerne kan få adgang til databasen, når de har forbinelse til internettet eller virksomhedens netværk. Hvis flere personer skal kunne bruge databasen på samme tid, skal du oprette en Access-app. Der vises et globusikon ud for de skabeloner, der er til apps. og du kan vælge en skabelon, når du starter Access eller ved at klikke på Filer > Ny. Du kommer nemmest i gang ved at bruge en skabelon, Tryk på F5 for at starte, Esc for at stoppe 2/2 videoer 1 2 3 4 5 2:05 2:29 Skrivebord App i skyen Oversigt Feedback Hjælp

4 Brug af en skrivebordsskabelon
Hjælp Kursusoversigt – Opret din første Access 2013-database Kursusoversigt Brug af en skrivebordsskabelon Start Access, og klik på en skrivebordsskabelon (dem, hvor der ikke vises et globusikon). Hvis Access er åbent, skal du klikke på Filer > Ny. Angiv et navn, vælg eventuelt en placering til databasen, og klik på Opret. Klik på Aktivér indhold på den gule meddelelseslinje. Hvis skabelonen indeholder videoer, kan du se dem eller lukke vinduet. Angiv data. Tryk på Tab, eller brug piletasterne eller musen for at flytte til et andet felt. Når du flytter til et nyt felt, gemmes dine data. Ændre en skabelon Hvis du vil ændre en rulleliste, skal du højreklikke på et felt på listen (ikke en overskrift), klikke på Rediger listeelementer, angive dine nye elementer og klikke på OK. Brug af en skabelon til en Access-app Start Access, og klik på en appskabelon (dem, hvor der vises et globusikon). Hvis Access er åbent, skal du klikke på Filer > Ny. Angiv et navn, vælg en server på listen, eller skriv et servernavn, og klik på Opret. Klik på Hjem > Start app. Appen åbnes i din browser. Angiv data, og klik på Gem, når du er færdig. Ændre en Access-app Klik på Indstillinger > Tilpas i Access > Åbn i SharePoint 2013 eller Office 365. Databasen åbnes i Access, og båndet indeholder kun de relevante værktøjer. Ret databasen, og gem dine ændringer. Når du gemmer databasen, publiceres ændringerne på serveren. Klik på Hjem > Start app for at fortsætte med at bruge databasen. . Se også Brug af en skabelon til at oprette en Access-database Grundlæggende opgaver i en Access 2013-skrivebordsdatabase Oprette en Access-app fra en skabelon Grundlæggende opgaver i en Access-app Ændre en Access-app Flere kurser Office Kompatibilitetspakke Tryk på F5 for at starte, Esc for at stoppe 1 2 3 4 5 2:05 2:29 Skrivebord App i skyen Oversigt Feedback Hjælp

5 Tak, fordi du så dette kursus!
Bedømmelser og kommentarer Hjælp Kursusoversigt Hvad synes du om dette kursus? Fortæl os din mening Tak, fordi du så dette kursus! Se flere kurser Tryk på F5 for at starte, Esc for at stoppe 1 2 3 4 5 2:05 2:29 Skrivebord App i skyen Oversigt Feedback Hjælp

6 Hjælp Hjælp Brug af kontrolelementer til videoer i PowerPoint
Kursusoversigt Brug af kontrolelementer til videoer i PowerPoint Peg på den nederste kant af en video for at starte, stoppe, stoppe midlertidigt eller spole tilbage. Du kan trække for at spole tilbage. Stoppe et kursus Hvis du ser kurset online, kan du klikke på knappen Tilbage. Hvis du ser kurset offline, kan du trykke på Esc. Hvis du ser en video, kan du trykke på Esc én gang for at stoppe videoen, og du kan trykke en gang mere for at stoppe kurset. Springe i kurset Du kan gå til enhver del af et kursus ved at klikke på miniaturer (lyse eller tonede) under videoen. Du kan også klikke på Frem- og Tilbage-pilene eller trykke på Page Up eller Page Down. Hvis du henter et kursus og videoerne ikke afspilles Klik på knappen Aktivér redigering , hvis den vises. Hvis det ikke virker, har du muligvis PowerPoint 2007 eller tidligere. Hvis du har det, skal du hente PowerPoint-fremviseren. Hvis du har PowerPoint 2010, skal du hente QuickTime-afspilleren, eller du kan opgradere til PowerPoint 2013. Tryk på F5 for at starte, Esc for at stoppe 1 2 3 4 5 2:05 2:29 Skrivebord App i skyen Oversigt Feedback Hjælp


Download ppt "Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google