Konsulentservice Ejendom Hvordan er virkeligheden?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
OMRÅDESELVRANSAGELSE OG PLANLÆGNING
Advertisements

Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Metadata, geodata og organisation
ESR Ejendoms Stam Registret
Samling af de løse ender ift. planlægning af 2013
Forslag til Strategi for sygeplejens bidrag til udvikling og forskning ved de somatiske sygehuse i Vejle Amt År
Det nye BBR – hvilke web-services er til rådighed
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Regelforenkling på planlovens.
Udfordringer i den kommunale byggesagsbehandling
Offentlig InformationsServer
DUA seminar den 5. oktober 2010
Hvorfor skal spildevand renses
Byggesagsbehandling i Holbæk Kommune Målsætning
Jammerbugt Kommune Viceborgmester Morten Marinus
Grænser for rummelighed
Ejendomsdataprogrammet
Hvordan påvirker NemKonto din hverdag…?. NemKonto, hvornår?
T- FOBS Temporær Fælles Offentlig Bruger Styring Fællesoffentlig log-in-løsning Beredskab / Incident Management.
Ejendomsdannelse Præsentation af projektet, lovgrundlaget og det matrikulære system Projektet Lektor, landinspektør, lic.geom. Lars Ramhøj litt.: MS, s.
NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV.
Dannelse af data grundlag i Gentofte Kommune
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
Den Danske Kvalitetsmodel
Klæder skaber folk Viden skaber resultater
Kodeks for offentlig topledelse
Fælles Visitation Gynækologi
Vedtaget af Byrådet den 7. oktober 2013
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Workshop om organisatoriske udfordringer & strukturelle løsninger v/ projektleder Helle Stuart.
Temadag – den 3. april 2014 – Bent Hulegaard Jensen Digitalisering af administrationsgrundlaget - den fremtidige vedligeholdelse Pumpe- og digelag.
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
17. april Kortforsyningsseminar 2012 Spor 2: Rammerne om infrastrukturen for geografisk information Effektiv ejendomsforvaltning og genbrug af ejendomsdata.
Hvorfor jeg er her?  »Stk. 2. Det påhviler økonomi- og erhvervsministeren at udforme en entydig fælles ejendomsreference og stille den til rådighed for.
Projektafslutning – Navision Attain
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Overfladevand og natur Planlægning af opgaven? Morten Bondgaard, Miljø Jord-erfa midt 23. oktober 2013.
12. december 2007 Brugergruppemøde STRUCTURA Vand Er datagrundlaget (nu) i orden?
Plansystem for kommunale plandata Henrik Larsen Geoforum, 4. Maj 2004 Kort- & Matrikelstyrelsen.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Matrikulær sagsudarbejdelse
Plansystem for kommunale plandata Henrik Larsen Geoforum, 4. Maj 2004 Kort- & Matrikelstyrelsen.
Google Glasses på hospitals- skadestuer i Region A.
Anvendernes adgang til ejendomsdata
Biblioteksledermødet d. 6. februar 2004 Mads Gaml.
GYMNASIEFÆLLESSKABET Byggeprojekter GYMNASIEFÆLLESSKABET Gymnasiefællesskabet – historik og formål Historik GF er et barn af kommunalreformen.
BBR - Kortdage den 3. oktober 2007 Indledning. BBR - Kortdage den 3. oktober 2007 Baggrund Hvorfor Nyt BBR? 2004: Rigsrevisionen kommer med kritik af.
HR-Løn Inspirationsmøde Maja Møller Sousa og Theresa Kjærside, Økonomistyrelsen.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
Godkendte visioner og målsætninger Lejerbo Frederiksberg Maj 2015.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Nordic Risk Consulting
Den lokale identity provider
SUF - gevinstrealisering
Gevinsttræ BBR 1.8 AKTIVITETER (Forudsætninger)
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
STS netværksmøder 13. – 14. juni 2017 Peter Hansen
Midlertidige opholdssteder til flygtninge
Ejendomsdataprogrammet
Intro til byggeområdet
Ny kvalitetsdagsorden og pakkeforløb
Kort om ”Uddannelse af servicepersonalet til Serviceassistenter” i region Sjælland D. 8. marts
Systemejer organisation
Regnskab
Nye ejendomsdata i drift
Fælles tværgående BrugerID på Jobcenterområdet
En klassifikations-case
Replanlægning GD1 Test & Implementering torsdag d. 18. september 2014
Fælles tværgående BrugerID på Jobcenterområdet
Bilag 18: Forudsætningsdiagram til business case for Grunddataprogrammets delaftale 1: Ejendomsdataprogrammet Version
Præsentationens transcript:

Konsulentservice Ejendom Hvordan er virkeligheden?

Konsulentservice Ejendom Kontrol af datakvalitet Løbende driftsopgaver Organisatorisk service

Konsulentservice Ejendom Organisatorisk service KMD kan hjælpe ved alle former for organisatoriske problemstillinger. Vi gennemgår jeres organisation, og kommer med forslag til optimering af denne

Konsulentservice Ejendom Opgaven kan eksempelvis bestå af: Processtøtte ifm. interne omstruktureringer og organisationsændringer Arbejdsgangsanalyse – vi analyserer arbejdsgange, og kommer med forslag til forbedringer Gennemlysning af opgaveløsningen og komme med anbefalinger til best practice Proceshjælp i forbindelse med kommunale samarbejder og sammenlægninger Organisatorisk service

Konsulentservice Ejendom Løbende driftsopgaver KMD kan overtage hele eller dele af opgaverne i forhold til ejendomsområdet. Opgaven kan varetages midlertidigt på vikarbasis, eller permanent

Konsulentservice Ejendom Løbende driftsopgaver KMD kan hjælpe med at løse de løbende opgaver indenfor eksempelvis: Ejendomsoplysninger Oprettelse af nye ejendomme Registrering af ejere og matrikler Løbende skatteændringer Vedligeholdelse af afgifter og bidrag, f.eks. renovation, vand, skorstensfejer m.m. Kvalitetsforbedring af ejendomsoplysninger Indberetning af vanskelige ejendomme. Indberetning af byggesager i BBR

Konsulentservice Ejendom Løbende driftsopgaver - fortsat Ejendomsskatteberegning Planlægning af ejendomsskatteberegningen. Afstemning af ejendomsskatteberegningen Håndtering af uddatamateriale Registrering af Kommune- og lokalplaner KMD tilbyder at indberette og vedligeholde planregisteret med bl.a byplanvedtægter, kommune- eller lokalplaner. KMD sørger for at tilknytte de berørte ejendomme til planerne.

Konsulentservice Ejendom Kontrol af datakvalitet KMD foretager kontrol af kvaliteten af ejendomsdata med henblik på provenu- optimering og bedre registergrundlag for tilknyttede opgaver

Konsulentservice Ejendom Kontrol af datakvalitet Opgaven kan eksempelvis bestå af: Afslutning af byggesager Korrekt registrering af erhvervsejendomme Korrekt registrering af boligenheder i ældreboliger Gennemgang af arbejdsgangene mellem byggesagsbehandlere og BBR/ESR-medarbejdere Udarbejde handleplaner for kvalitetsforbedringer

Konsulentservice Ejendom Ingen opgave er for stor – eller for lille