Partnerskabsdag med fokus på skolereformen og nye udfordringer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Skolereform august 2014………………
Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Partnerskabsdag: Skolereform Tirsdag d. 10
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Præsentation af materialer på personalemøde
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Skolereformen i Greve - lad os sammen gøre en god skole bedre Møde i Samfund & Skole 30. oktober 2013.
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Præsentation Pædagogisk konsulent Erik Hønge Uddannet fritidspædagog Leder af en børnehave Leder af et fritidshjem SFO-konsulent Freelancekonsulent bl.a.
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 11. november 2013.
Et fagligt løft af folkeskolen
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Folkeskolereformen - gør en god skole bedre MEN HVORDAN?
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Skolereform 2014.
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
En Ny Folkeskole fra 1. august 2014
Skolereform august 2014………………
Velkommen til valgmøde
Skolereformen – og vejen dertil…
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Stormøde om reformen Gjøl skole
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Forældreinformation om skolebestyrelsesvalget Ny skolebestyrelse fra august 2014 Valg hver 4. år Din mulighed for at få indflydelse, nærdemokrati 7 medlemmer.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Folkeskolereform Version 1.0
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Skolereform - Egholmskolen
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Studiepraktik Program:
Inklusion med læring Hvilke navne??.
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Folkeskolereform 2014.
Præsentation af materialer på personalemøde
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Hvad fuck kan vi bruge det til ?` Af Bo Goed Watson
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Velkommen til infomøde om Skolereformen
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
LÆRING, DER SES!.
Velkommen til Vestervangsskolen
Præsentationens transcript:

Partnerskabsdag med fokus på skolereformen og nye udfordringer

Konteksten Hvem er jeg ?Hvilken virkelighed taler jeg ud fra ?

Udfordringer for lærerne  Læringsledelse i stedet for undervisning  Målstyring – langsigtet  Evalueringsformer tilpasset reformen  Varierede undervisningsformer  Understøttende undervisning

Udfordringer for lærerne  Inkluderende læringsmiljøer  PLC til vejledningscenter  Trivsel og faglighed går hånd i hånd  Den åbne skole  Samarbejde med eksterne undervisere med andre uddannelser

Udfordringer for lærerne  Didaktiske overvejelser i forhold til tidligere fremmedsprogs - undervisning  45 min. Bevægelse  Lektiehjælp  Nye fag – Håndværk og design

Udfordringer for pædagogerne  Nye roller  Nye arbejdsopgaver  Nye samarbejdsformer med lærerne

Udfordringer for bestyrelser og elevråd  Med indflydelse følger ansvar og arbejde

Respekt for at Kulturændringer  tager tid  kræver uddannelse  behøver værktøjer  Engagement og commitment giver resultater  Det er mennesker, der skaber resultaterne

Udfordringer for ledelsen  Ændret kontekst kræver ændret ledelse  Målfastsættelse og evaluering  Udvikle PLC så det understøtter læringsledelse  Lærer/pædagogsam- arbejdet

Hvor har vi fællesudfordringer med UCL ?  Hvis jeg nu skrev lærere/lærerstuderende i stedet for lærere  Hvis jeg skrev pædagoger/pædagogstuderende i stedet for pædagoger  Ledelse/tidligere lærere i stedet for ledelse

Hvor kan vi sammen udvikle gensidigt givende partnerskaber ?  Mål fastsættelse og evaluering  Inkluderende læringsmiljøer  Læringsledelse

Hvordan ?  Praktikforløb i relation til de emner der arbejdes med - inklusion  Fælles uddannelse/efteruddannelse – læringsledelse  Lærere og pædagoger som gæsteundervisere fra den virkelige verden  Studerende som oplægsholdere på temadage med den sidste evidensbaserede forskning – hvad virker.  Klasseadoptioner - gentagne besøg og kontinuerligt samarbejde – social og faglig udvikling

Hvordan?  Fælles udvikling af en målsætnings- og evalueringskultur – lærere/pædagoger/studerende /ledelse  Studerende deltager i den understøttende undervisning og UCL bidrager til den åbne skole

Hvad gør vi i forvejen ?  SFO bliver ofte kontaktet af studerende, der vil lave aftaler om observation i forhold til konkrete projekter  Mentorordning – 2 lærere  Traineeordning for pædagoger  Praktikanter  Studerende som vikarer