Organisationsplaner for

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Østervangsskolen 2010.
Advertisements

Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Trivselspolitik på Løsning Skole
Aldersintegration - et middel til at opnå målet
(Rullende) Indskoling
Idræt og bevægelse På Søndersøskolen i skoleåret 2014/15 Version 1.3 Implementering af skolereform.
V ELKOMMEN TIL ÅRSMØDE Kollerup Skole Tirsdag d. 11. juni 2013.
Det udvidede klasserum
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældremøde X årgang.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Får dit barn 10 skoleår på 9 år? Klovborg Friskole har højt timetal. Sammenlignet med den lokale folkeskole får elever på Klovborg Friskole 900 timer mere.
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Elevator-talen Gjerrild-Bønnerup Friskole. Fællesskab  På tværs af klasser og alder. Fællesskab i forældregruppen. Fællesskab i personalegruppen på tværs.
Velkommen til valgmøde
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Undersøgelse af lærernes behov for faste arbejdspladser på Erhvervsskolen Nordsjælland og Handelsskolen København Nord.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Plan for samarbejde mellem Rønnevangsskolen/Torstorp Skole
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Ordrup skole kontaktforældremøde, lørdag den 18. januar 2014 Folkeskolereformen - et overblik.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Kontaktforældremøde 20. marts maj 2012OS - Kontaktforældremøde: Støtte læring2 Mål og agenda Mål Kontaktforældrerne har opdateret viden og forståelse.
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Turen går til Kina! - Summer school. Hvad er summer school? For eleverne: årige fra hele området - Klasser på ca. 30elever - Første møde med en.
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Malling Skole -implementering af Folkeskolereformen år 1 – 14/15 Udskolingen.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
0.årgang 2012/ årgangs struktur - Hverdagen på 0.årgang.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Kildeskolen Kildeskolens struktur. Skolens formål skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø danne grupper af en størrelse som præges af mangfoldighed.
Bestyrelsesmøde den 9. april. Ændringer på specialområdet 1. Nye vilkår 2. Personalesituationen 3. Status på Enghaveskolen 21. marts 4. Stillingsbehov.
Kost og motion på NGHF 1. Nørresundby Gym og HF Et af de store Aalborggymnasier Ca. 940 elever, heraf 10 HF-klasser Ca. 120 ansatte Faglighed og fællesskab.
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Grunde til at jeg elsker dig
Dialogmøde 17. januar 2011.
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Visionsdagen Hvad kom der ud af dagenHvad kom der ud af dagen Lærernes oplevelse af dagenLærernes oplevelse af dagen Det opfølgende arbejdeDet opfølgende.
Studiefællesskaber videnskabsteori i almen studieforberedelse undervisning uden for klassen Favrskov Gymnasium
Tinderhøj Skole Status på FUEL 13. november 2012 Gurli Hartmann.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
Dorthe Carlsen UC Syddanmark og Læremiddel.dk Esbjerg, 22.oktober 2014
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Fællesfaglig naturfagsprøve på Øster Farimagsgades Skole
Informtationsmøde kommende 7. klasser
Præsentationens transcript:

Organisationsplaner for Øster Starup skole 2012/13

Aldersintegreret undervisning Fordele Ulemper Forøget socialt fællesskab blandt eleverne på tværs af årgangene Giver forøgede samarbejds-relationer mellem personalet Motivere til nye undervisningsformer Tilskynder til nye samarbejdsformer og ny struktur på skoledagen Væsentligt større tidsforbrug til planlægning og forberedelse Vanskeliggøre at arbejde med trinmål For stor forskel fagligt og socialt med tre årgange Kræver meget fast struktur for at de ”svage” elever ikke bliver tabt

Model Antal elever Mulig elevopdeling Ressourcer Aldersintegrerede grupper på 3 årgange Grupper på 77 – 86 elever 3 grupper af 26 – 29 elever 4 lærere pr. storgruppe Aldersintegrerede grupper på to årgange Grupper af 48-57 elever 2 grupper af 24 - 29 eller 2 ½ lærer pr. storgruppe Store årgangs-klasser det meste af skoleåret, suppleret med faste forløb med aldersintegreret undervisning Årgangsklasser på 24– 30 elever Aldersintegreret forløb med to årgange Årgangsopdelt Grupper se ovenstående En lærer pr. time + deletimer efter den 21 elev Aldersintegrerede forløb – se ovenstående

Årgang Elevtal i storklasser To årgange ved aldersintegreret und. Bh 32 1 25 55 2 30 3 27 57 4 5 29 54 6 7 23 53 8 9 24

Årets forløb Forløb i en planperiode Projekt-uger Basisuger Uge 1 m æ Basisuger Projekt-uger