Organisationsplaner for Øster Starup skole 2012/13
Aldersintegreret undervisning Fordele Ulemper Forøget socialt fællesskab blandt eleverne på tværs af årgangene Giver forøgede samarbejds-relationer mellem personalet Motivere til nye undervisningsformer Tilskynder til nye samarbejdsformer og ny struktur på skoledagen Væsentligt større tidsforbrug til planlægning og forberedelse Vanskeliggøre at arbejde med trinmål For stor forskel fagligt og socialt med tre årgange Kræver meget fast struktur for at de ”svage” elever ikke bliver tabt
Model Antal elever Mulig elevopdeling Ressourcer Aldersintegrerede grupper på 3 årgange Grupper på 77 – 86 elever 3 grupper af 26 – 29 elever 4 lærere pr. storgruppe Aldersintegrerede grupper på to årgange Grupper af 48-57 elever 2 grupper af 24 - 29 eller 2 ½ lærer pr. storgruppe Store årgangs-klasser det meste af skoleåret, suppleret med faste forløb med aldersintegreret undervisning Årgangsklasser på 24– 30 elever Aldersintegreret forløb med to årgange Årgangsopdelt Grupper se ovenstående En lærer pr. time + deletimer efter den 21 elev Aldersintegrerede forløb – se ovenstående
Årgang Elevtal i storklasser To årgange ved aldersintegreret und. Bh 32 1 25 55 2 30 3 27 57 4 5 29 54 6 7 23 53 8 9 24
Årets forløb Forløb i en planperiode Projekt-uger Basisuger Uge 1 m æ Basisuger Projekt-uger