E- undervisning Videreuddannelse for fysioterapeuter Diplomuddannelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Undervisning i ”Relation”
Verden ind i undervisningen
Det tekniske: PC:  Tryk Start, programmer, tilbehør, underholdning, lydoptager  Tryk på den røde optagerknap og indtal din lydfil  Når du er færdig.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Voldsforebyggelse regionspsykiatrien Vest
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Bytte   PowerPoint  .
Oplæg om problemorienteret projektarbejde
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Deltagerstyret undervisning
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Observation af din/andres undervisning –
Deltagerstyret undervisning
Vt-9 kursus program 2. møde
Agenda  Erfaringer med kvalitative interviews og deltagerobservation ifbm studier af teknologier for ældre (med reference til teksterne), v. Peter Lutz.
Videoundervisning i klinisk mikrobiologi
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Grundkursus i analyse Stine Heger, cand.mag.
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
Praksisfortællinger som læring i praktikken
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
Generel introduktion til EC
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Accounting - HA-int / Økonomistyring, , Introduktion, s.2 Institut for Regnskab, Tom Hansen I ntroduktion.
1 PROJEKTFORMIDLING 6 mm i SLP Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
: 2KSS Lærerroller i det virtuelle læringsmiljø Robin Cheesman 17. juni 2002 Københavns Socialpædagogiske Seminarium.
Det udvidet læringsrum En tentitativ beskrivelse af situeret læring i IDEATION som praxisfællesskab Martin Hesseldahl PBA Design & Business IDEATION 13.
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Værkstedsundervisning
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Kl.MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 8:30-10:00Intro til Økonomi RenteformelOpsparingLånGruppe- video-opgave 10:15-11:45Penge Excel & Geogebra Tips & Tricks.
Brown Bag seminar 5. marts 2013 Dias 1 Institut for Statskundskab ”Effektiv vejledning”, hvad er det?! Hanne Nexø Jensen Institut for Statskundskab, KU.
LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL.
Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
EKSAMEN OG PRØVER.
HD Regnskab og økonomistyring Lektor Claus Holm, Ph.D. og Docent Tage Rasmussen Institut for Regnskab Handelshøjskolen.
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
REGULARITET & AUTOMATER Indhold
”Blog som læringsplatform”
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Fra praktik til universitetsopgave Kapitel 12. Agenda At koble teori og praksis Mål for praktikopgaven Typiske krav til praktikopgaven Hierarkiet for.
S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Online feedback mellem timerne D. 02/10/15 Postdoc Mia Skytte O’Toole
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Workshop 4 IT i undervisningen. Indledning Min 1 g klasse havde studieretningsintro for kommunikation/IT med hele 12 engelsk timer i en enkelt uge Hip.
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Brian Svendsen og Hanne Larsen
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
Tilsynserklæring Aabenraa Friskole 2016.
MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS
Hvorfor dansk på GF1?.
Velkommen til ONLINE dansk
Dansk på GF2.
Dansk-historieopgaven
Præsentationens transcript:

E- undervisning Videreuddannelse for fysioterapeuter Diplomuddannelse

Læring  E-læring er ikke et brevkursus  Men kræver  studenterdeltagelse  Samarbejde  Tingsliggørelse  Underviserdeltagelse  Reflekteret e-læringsdesign

Lokalitet Aktivitet I formidling (hos underviser) Iagttages I praksis Omformes, uddrages i pointer I diskussion Reflekteres I produkt Syntetiseres, tingsliggøres I respons (hos underviser, medstuderende) Iagttages, kritiseres Stoffet vandring i lokalitet og aktivitet

Eksempel I: Lyt til teorien  Ressourcer : Underviseroplæg på lyd  Arbejde : Opgave til de studerende om eksempler på den gennemgåede teori i egen praksis  Eksemplerne diskuteres i grupperne og der refereres udkrystalliserede kommentarer til teorien  Tingsliggørelse : Disse afleveres i Fronter  Respons : Underviser kommenterer

Eksempel II: Fælles diskussioner af praksis  Ressourcer : Underviser har lavet fil med links til ressourcer/forelæsninger/tv/radio/film om ugens temaer og peger på problemstillinger, der kan arbejdes med.  Arbejde og tingsliggørelse : Holdet diskuterer fælles i Fronter ud fra krav om at der skrives 1 indlæg som besvarer problemstillingen, 1 som svarer på et andet indlæg, og 1 som stiller et nyt spørgsmål til temaet/problematikken  Respons : Underviseren deltager i diskussionerne løbende gennem hele ugen

Eksempel III: Casedilemmaer  Ressourcer : Underviser skitserer cases med dilemmaer/udfordringer fra hverdagspraksis med udgangspunkt i teori  Arbejde : De studerende diskuterer i grupper på Skype/f2f hvilke vanskeligheder, der er i casen og hvordan de kan løses (evt med skitsering af hvordan teorien bruges her)  Tingsliggørelse : Grupperne skitserer svar på casen i form af lyd/video/skriftlig besvarelse  Respons : Grupperne giver respons på en anden gruppes arbejde

Eksempel IV: Mesterlære  Ressourcer : Underviseroplæg på video, hvor ex regnskab opstilles. PC-skærmen filmes, mens beregninger foregår og underviser kommenterer.  Arbejde : De studerende laver et regnskab for deres egen praksis på lignede vis.  Respons : De studerende kommenterer hinandens og læreren giver endelig feedback