Kollegial feedback på Praksisopgave 2

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Nørremarkskolen 30. oktober 2013
Advertisements

Refleksion i kommunikationen
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
Haslebo, relationer i organisationer kap. 14/15
Storyboard fra …. Kommune/team
Om ”kommunikation” •Kommunikator er en af de syv roller i speciallægeuddannelsen •Samtale med patienter, pårø- rende, kolleger og andre perso- nalegrupper.
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
Supervision og faglig feedback
Darum skole 4. november 2013.
DiFUS-gruppen Gitte Westeraa, Sille Krill, Iben Højer Larsen, Kathrine Vognsen Jes Hollænder.
Kommunikation og vejledning
At være vejleder og coach
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
Struktureret interview/samtale/vejledersamtale
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
Bliv nysgerrig på din egen praksis!
HJERNE TALENT XPERIMENT AATG.DK "Udvikling af elevernes almene studiekompetencer gennem formativ evaluering". Mentorordning på 1. årgang.
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Program Opfriske de centrale værktøjer i Den motiverende samtale
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Sprogpakken Praksisopgaven.
Sprogpakken Praksisopgaven.
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
Vejlederens kommunikation
Videre med praksis - fremlæggelse af praksisopgave
Funktion, position og vejledningsformer
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Hvilket arbejde udfører AKT-læreren
Sprogpakkens 6-dages kursus Praksisopgave 2 4. Dag 1.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
1 Danmarks Naturfredningsforening om Den 3. Limfjordsforbindelse.
AKT på Dybbøl Skolen.
Sprogpakken Videre med praksis - fremlæggelse af observationer.
HD Regnskab og økonomistyring Lektor Claus Holm, Ph.D. og Docent Tage Rasmussen Institut for Regnskab Handelshøjskolen.
Gruppevejledning på tæt hold
SUS på Anker Fjord Hospice 2014
Program: Præsentation af teorien og praktiske øvelser CL på Ejby skole Spørgsmål og dialog Cooperative Learning.
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2012 februar 2012 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres Introlektion 6Vejledning om valg af.
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
Kommunikation er svært Kommunikation er en syntese af information, meddelelse og forståelse.
Holbæk Kommune Matematikløft Den 18/ Matematikløft Kommunalt niveau Forenklede fælles mål (implementering) Matematikvejledere – uddannelse – arbejdsopgaver.
1 Undersøgelse blandt tekniske forvaltninger i kommunerne Dansk Energi oktober 2010.
Manøvrering med bybus Skadernes omfang og betydning Psykologiske faktorer De enkelte manøvrer Når skaden sker Opgaver Praktik Program.
Implementering i en behandlingsinstitution - overvejelser og daglig drift NICMI April 2013 Anette Søgaard Nielsen, Enheden for Klinisk Alkoholforskning,
 Siden sidst – gennemgang af erfaringer fra første møder med lærerne, de første observationer,  Opgave: drøftelse og afprøvning af gruppevejledning med.
Vejledningssamtale - rådgivning Skolens ledelse har en forpligtelse til at rådgive og vejlede ansatte, som har behov for det. Hvis skolens leder vurderer,
Udfordringer og muligheder i det tværfaglige samarbejde Tværfaglig intelligens . Tværfaglig intelligens. Sundhedskonference 2016 Eva Just.
Stresscoaching forløb Et individuelt stresscoaching forløb for dig, der har fået stress. Forløbet tager udgangspunkt i din stress-situation og strækker.
Almen sTudieforberedelse 2017
Ankestatistik Social- og beskæftigelsesområdet 2. kvartal 2017
Figur 7.1 Hans Reitzels Forlag.
Figur 9.1 Hans Reitzels Forlag.
Borgertemperaturmåling – UU’s modtagelse, juni 2017
10 minutters kollegial coaching før kundemødet
14. Økonomiske analyser En virksomheds produktivitet og effektivitet
Figur 2.1 Hans Reitzels Forlag.
Gads Forlag, ©Toverud Aorta ascendens Ductus arteriosus Øvre hulvene
Hovedforløb Visitering Hvem: Kontaktlæreren (vejleder) Formål: At kvalitetssikre vejledningen. At udfylde uddannelsesplanen i elevplan Aalborg Handelsskole.
Kvalitet Ansvarlig for kvaliteten af skolens praksis
Krystallografi: Strukturbestemmelse af materialer med røntgenstråler
Figur 7.1 Hans Reitzels Forlag.
Kompetenceudvikling af pædagoger i skolen
14. Økonomiske analyser En virksomheds produktivitet og effektivitet
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
emne erklæring SmartArt-grafik med billeder på rød baggrund
Skolebestyrelsesmøde
Værktøj: Check dine relationer
Lovgivningsarbejdet i Folketinget
Præsentationens transcript:

Kollegial feedback på Praksisopgave 2 Sprogpakken Kollegial feedback på Praksisopgave 2

Kollegial feedback på praksisopgave 2 Facilitering af vejledning med reflekterende positioner (RP) indebærer almindeligvis mindst tre-fire deltagere. Når der er tale om grupper på mere end tre deltagere, indgår de øvrige deltagere - ud over vejlederen og den vejledte - i reflekterende positioner eller som et såkaldt reflekterende team. De lytter til samtalen mellem vejlederen og den vejledte og taler derefter om, hvad de har hørt og set, mens den vejledte og vejlederen lytter til teamets indbyrdes samtale. Denne fremgangsmåde omfatter typisk to til tre 'sceneskift', der sikrer deltagernes vekslen mellem tale- og lyttepositioner, hvilket er illustreret med figuren til venstre. Sag Supervisor Supervisant Reflekterende teammedlem Reflekterende teammedlem Tilknyttet litteratur til denne diasrække: Løw, Ole: (2010): Pædagogisk vejledning. København, Akademisk Forlag s. 132-141. Reflekterende teammedlem

Kollegial feedback på praksisopgave 2 Reflekterende team Spørgsmål Reflekterende team Supervisant Supervisor Reflekterende team Problem Vejleder og vejledningssøgende arbejder med et problem ved at supervisor stiller spørgsmål.

Kollegial feedback med reflekterende teams 1 Sag Lytteposition Supervisor Supervisant Taleposition Trin 1: Vejleder og vejledningssøgende arbejder med et problem ved at supervisor stiller spørgsmål. Supervisor og supervisant er i taleposition. Reflekterende teams er i lytteposition.

Kollegial feedback med reflekterende teams 2 Sag Taleposition Supervisant Supervisor Lytteposition Trin 2: Supervisor og supervisant er i lytteposition. Reflekterende teams er i taleposition

Kollegial feedback med reflekterende teams 3 Sag Lytteposition Supervisor Supervisant Taleposition Trin 3: Supervisor og supervisant er i taleposition. Reflekterende teams er i lytteposition – og således kan fortsættes.