Realisering af skolereformen i Gladsaxe

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskolereformen - fokus på faglighed
Advertisements

Skolereform august 2014………………
Set i forældreperspektiv
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Partnerskabsdag: Skolereform Tirsdag d. 10
Forældrearrangement om folkeskolereform
Læring i bevægelse - hvorfor?
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Præsentation Pædagogisk konsulent Erik Hønge Uddannet fritidspædagog Leder af en børnehave Leder af et fritidshjem SFO-konsulent Freelancekonsulent bl.a.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolepolitiske visioner og mål
Lærerprofessionen.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Playmakeren! Spilleren på midten af banen… opstart af Playmakeren i Aalborg Kommune •24 mio. kr. Til ”Børn og Unge i Bevægelse”. •Kickstart på.
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Forældremøde X årgang.
Skolereform august 2014………………
Styring og dialog Reformgrupper Ledelsesudvikling - Sikre at lederne er rustet til opgaven. Politisk system De overordnede rammesættende beslutninger for.
Vision Uddannelsesparate unge
Den åbne skole.
Folkeskolereform på Mølleskolen 2014
Velkommen til valgmøde
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Inspiration til reformarbejdet
- Hvad kan I forvente som forældre?
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Inklusion med læring Hvilke navne??.
Læring og inklusion i skolen
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Den inkluderende skole
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Hvad fuck kan vi bruge det til ?` Af Bo Goed Watson
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Lærerprofessionen.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Et fagligt løft af folkeskolen.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Målstyret læringsreform
Det politiske arbejde med udvikling af folkeskolen i Esbjerg kommune
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
FÆLLES OM FRITIDEN Oplæg på temadagen ‘Veje til deltagelse’ Cecilie Friis / projektmedarbejder SUMH – Sammenslutningen af Unge Med Handicap.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Skoledagens indhold: Helstøbt kompetencebegreb, mange læringsrum SFO Tænketank Danmark Landsmøde 5. april 2013.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Præsentation til forældremøde 2016 Skolebestyrelsen Præstø Skole.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
AP-Møller projekt: Øget læring og inklusion gennem synlige mål og kvalificering af praksis i skolen – Læring, der ses Pia Gelardi og Julie Aarø-Hansen.
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Ungdomsskolen 2021 MISSION
KLF - konference om chancelighed
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Realisering af skolereformen i Gladsaxe

Fra undervisning til læring Børn og unge Sundt, aktivt og lærerigt liv Pædagogiske medarbejdere Faglige ledere Fra undervisning til læring Synlig læring Skoleleder Unge og kultur Skoleafdeling Familie og PPR Børne- og Undervisningsudvalget

Fællesskab og fælles rammer - Med plads til forskellighed

Skolereformens rammer i Gladsaxe Den åbne skole Eleverne har tydelige differentierede læringsmål Pæd. Didaktisk læringsgrundlag Den sammenhængende dag Kompetenceudvikling Styrkebaseret pædagogik Løbende feedback og forward Digitalisering

Sammenhængende dag Sammenhængende læringsforløb SFO / Skoleklub Understøttende undervisning Fritidsliv Fagdelt undervisning Skole-hjem Sammenhængende læringsforløb

Principper for den sammenhængende dag Princip 1: Læring hele dagen Princip 2: Sammenhæng og helhed Princip 3: Den understøttende undervisning integreres i den hele dag Princip 4: Pædagoger er centrale i den sammenhængende dag Princip 5: Sammenhængen med livet uden for skolen

Skoledagens opbygning

Ledelsesudviklingssystem Faglige ledere Læringskonsulenter Skolerne Ledelsesudviklingssystem Personaleudviklingssystem

Barnet og den unge er aktive i forhold til at sætte deres egne læringsmål og kan give og modtage feedback. Lærere og pædagoger, der på baggrund af data, evaluerer deres egen praksis og derved kender den effekt de har i forhold til de metoder de anvender Lærere og pædagoger der har stærke relationer til de børn og unge de skaber læringsrum for og er med til at inspirerer og give brugbar feedback Ledere og lærere der forstår brugen af feedback så det er synligt for barnet og den unge hvor de er, hvordan de klare sig, hvor de er på vej hen og hvordan de kommer derhen Skoler hvor ledelsen udøver faglig ledelse på baggrund af relevant og anvendelige data, der viser læringseffekten 4K - Synlig læring Samarbejde med Visible Learning (John Hattie) fra New Zeeland og Challenging Learning. Projektet omfatter alle ledere, lærere og pædagoger. Projektet igangsættes i de fire kommuner foråret 2015 ud fra følgende steps:

Individuelle differentierede læringsmål Fælles mål = Fagenes progression Fagenes mål = Elevens progression

Individuelle differentierede læringsmål

Den åbne skole Skolen er forpligtet til at søge samarbejde med kultur- fritids- og foreningslivet og indgå i et gensidigt samarbejde i forhold til: Dele af den faglige og understøttende undervisning Inspiration og supplement til den faglige undervisning At eleverne bliver bekendt med mulighederne for et aktivt fritidsliv Det er op til den enkelte skoleleder at beslutte, hvordan samarbejdet skal udmøntes i praksis. Proces 2014 For at understøtte udviklingen igangsættes i 2014 en proces med etablering af kommunale partnerskaber/tilbud med kultur- fritids- og foreningslivet, som skolerne kan benytte. Repræsentanter fra skolerne inddrages i processen.