Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed ”Skriv din mening” Feedback postkort.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvad er Sig frem? Sig frem er en enkel og nem måde at få indsigt i viden, oplevelser og erfaringer fra patienter og pårørende. Sig frem består af en række.
Advertisements

Resultater og opfølgningsmuligheder for LUP 2009 – kommunikation og patientinddragelse Specialkonsulent Trine Østerbye Web- og kommunikationsmedarbejder.
Dialogmøde med Nordjyske Patientforeninger Tirsdag den 22. maj 2012
Informationsmøder om rengøring
Dagsorden Velkomst og præsentation af dagens program Kort introduktion til Aalborg Sygehus’ mål for brugersamarbejdet v. kontorchef Brian Brøndum.
Patientrettet forebyggelse Kommunerne i Region Sjælland Workshop D Konference den 24. maj 2012.
Projektleder: Klavs Serup Rasmussen Oplæg ved Kirsten Elise Hove
Se en eller flere af de sjove supervisionsvideoer her:
Når du har været udsat for en fejl Patientsikkerhed for patienter.
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
Forslag til Strategi for sygeplejens bidrag til udvikling og forskning ved de somatiske sygehuse i Vejle Amt År
Erfaringer fra brugerpanelet i Onkologisk Klinik
Faldforebyggelsesprojekt
Roskilde Gymnasium Grøn skole Planer for året. • Genbrugsdage – – glemt tøj?? – lommeregnere/pc’er/mobiler??? • Kortlægning af energi- og vandforbrug.
Brugerinddragelse i et uddannelsesperspektiv
Kompression i Sønderborg
Om ”kommunikation” •Kommunikator er en af de syv roller i speciallægeuddannelsen •Samtale med patienter, pårø- rende, kolleger og andre perso- nalegrupper.
Metoder til organisatorisk brugerinddragelse
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
feedbackmøder - En systematisk tilgang til patientinvolvering
Hvordan sikres omsorgen i accelereret operationsforløb ?
Kvantitative metoder
’Pårørende Empowerment’ Sundhedsfagligt Forum torsdag den 30. maj 2013
’I patientens fodspor’ - test af en app. Hvad går det ud på? ●’I patientens fodspor’ består af to muligheder: ●At gå fysisk i en patients fodspor ●At.
Temaaftener for patienter med Mb
Strålebehandlingkapacitet i RM
DJEEO Education – En undervisningsplatform baseret på fysisk aktivitet, IT og samarbejde, som kan bruges i alle fag. DJEEO Education.
Brugerdialog FS SASMO kongres , Vejle Center Hotel
Læringsseminar 1 Storyboard fra Sygehus Thy-Mors Sikkert Patientflow.
Data fra 1. januar 2010 til 30. juni / 30.sept 2011
Pårørendeindsatser, hvorfor og hvordan?
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Brugerinddragelse og palliation
Patientsikkert sygehus
13. december 2014 Dias 1 Afdeling for Eksperimentel Medicin Onsdagsmøde Afdeling for Eksperimentel Medicin 27/ Klas Abelson.
Forskningsenheden for Almen Praksis Århus Universitet Kvalitetsudvikling i almen praksis Marianne Rosendal & Peter Vedsted.
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
PROJEKT DIN GODE UDSKRIVNING
Modul E Implementering og evaluering. Indhold Læringssættet Undervisning i egen afdeling Implementering Jeres opgave.
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Inspirationsdag om kommunikation og patientinddragelse Enhedschef Marie Fuglsang.
Patientrettet forebyggelse Kommunerne i Region Sjælland
”Sår-i-Syd”s årlige temadag Comwell konferencecenter, Kolding.
Multimediabaseret patient information Multimediabaseret patient information Tracheostomi Udvikling og anvendelse.
1 Sigtelinjer for arbejdet På baggrund af budgetmaterialet (inkl. bagvedliggende notater og viden i øvrigt): Udarbejde formuleringer til sigtelinjer for.
Landsdækkende psykiatriundersøgelser LUP-psykiatri 2013 B&U dag- og døgnafsnit.
Anæstesiologisk Afdeling HEV Bilag til referat fra kvalitetsudvalgsmøde Selvevaluering efterår 2011 før journalaudit.
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Patientoplevet Kvalitet - Fra måling til konkret handling i ambulatoriet Afdelingschef Morten Freil.
Palliation til ældre med kræft
Nordiatrans 42nd Congress Charlotte Nielsen RN, MSc Nefrologisk afdeling Odense Universitetshospital, Danmark Implementering af en patientinddragende indlæggelsessamtale.
Ortopædkirurgisk Afdeling, Kolding, Sygehus Lillebælt
Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet HVAD SKAL VI MED ET BRUGERRÅD? Alexandra B. R. Jønsson Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet.
FORBEDRINGSLEDELSE OG KOMMUNIKATION Helle Adolfsen, Sygeplejefaglig direktør, E-MBA, Cand. Cur 27. APRIL 2016.
Akutkonferencen marts 2009, Annette Gyldengren DE ALVORLIGT SYGE DE MINDRE SKADER ELLER SYGDOMME IKKE AKUTTE SKADER ELLER SYGDOMME.
Evaluering af pilottesten Hvorfor det? Erfaringsopsamling Opmærksomhedspunkter Pejlemærker Mere viden.
Patientfeedback - Hvad siger patienterne? Udviklingssygeplejerske Jannie C Frølund - Medicinsk Afdeling, Vejle Sygehus – det naturlige valg!!!
Frederiksberg Kommune
Introduktion til LUP psykiatri 2017
Hvad er vigtigt for dig?-dag
Hvad er vigtigt for dig?-dag
Den ny social- og sundhedsassistentuddannelse
Workshop 1: Parathed til forandring Teoriramme ved Søren Bie Bogh
De pårørende i beslutningsrummet
Landskursus Fagligt selskab for Øjensygeplejersker
Viden indbygget i hverdagen - arbejdet med standarder og kvalitet
Hvad er vigtigt for dig? Onsdag den 6. juni stiller sundhedsprofessionelle dette spørgsmål til patienter, beboere, klienter, brugere og borgere Den.
Introduktion til LUP Psykiatri 2018
Patientens møde med sundhedspersonalet
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Introduktion til LUP Psykiatri 2019
Introduktion til LUP Psykiatri 2019
Præsentationens transcript:

Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed ”Skriv din mening” Feedback postkort

Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed Baggrund for projektet  Inspiration fra Patientsikkerheds-temadag  Dansk selskab for Patientsikkerhed og Trygfonden  Patientsikkerhed/forebygge UTH  Feedback fra patienternes/pårørendes umiddelbare oplevelser/erfaringer  Kvalitetsløft

Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed Metode  Accept fra afdelingsledelsen  Samarbejde med K&U  ”Drejebog” for projektet  Kontakt til Trygfonden for materiale  Information til kollegaer  Udlevering af 300 postkort og kort info til pt.  Info-plakater i afsnittet

Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed Mål for projektet  Målet for indkomne svar 75 postkort  Patienternes meninger – åbne svar  Kvalitetsløft  Højne patientsikkerheden i afsnittet

Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed Inklussionskriterier  Alle dagkirurgiske patienter (GA +LA)  Eksklussion: Patienter som ikke taler og forstår dansk

Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed Databehandling  Svarprocent 30 (90 postkort)  Systematisering/gruppering af indkomne postkort i 15 områder  Udarbejdelse af postkort-statistik i samarbejde med K&U

Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed Resultater  Tilfredshed med behandling/personale/sygehus/information  Ventetid/fysiske rammer  Kommunikation (mundtlig/skriftlig)

Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed Implementering af nye tiltag  Fokus på ventetid  Indretning af venteområde - Receptionsområdet - Modtagerområdet  Info-tavle  Justering af pjecer i samarbejde med specialerne

Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed Videre arbejde med projektet  Registrering af ventetid  Indkaldelsestider/booking  Standard for ventetid  Evt. uddybe svarene med yderligere brugerinddragelse (f.eks. Feedbackmøder)  Forberedelse mod DNV  Fremstilling og præsentation af poster

Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed Forbrug  Frankerede svarkuverter  Tidsforbrug for udlevering af postkort i 6 uger

Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed Konklussion  Værdifuld viden fra patienterne  ”Øjen-åbner”  Fokus på ventetid  Positiv feedback  Tilfredse patienter

Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed Referencer  Sikkerpatient.dk

Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed Tak for opmærksomheden