Brian, Christian, Jens, Nicklas

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
F Forældremøder…. Forældremøder v. Birgitte Ravn Olesen.
Advertisements

Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
GRAFISK FORTÆLLING 1.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Projekt - Litteratursøgning og skriftlighed
Lean Salgskonsulentuddannelsen
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
V_P_T_M_P Grundlæggende viden.
Thomas, Nicklas, Kim, Dennis G., Benjamin
Virksomhedens informationsbehandling
Gruppe 4. En kunde henvender sig i butikken for at købe en vare. Ekspedienten scanner varen og modtager betaling. Systemet fjerner varen fra lageret og.
SMA Vores nye dagligdag ☺.
Lean Salgskonsulent-uddannelsen Velkommen til dag 4
UP som framework UP på 1. semester Planlægning efter UP Input til UP
Krav og usecases Larman kap. 5 og 6 (del1) Larman kap del1
DM 75 Jonas Kristensen – Jesper Kiel Jensen Alex Ly – Ronni Hansen
7.2 Registrering af moms Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du.
26.2 Kapacitetsomkostninger
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Problematisk anvendelse af for journalist Hans Eckermann  Journalist Hans Eckermann fra Gladsaxe Bladet.
Convergens / Mads Anker Højlund
ERP-systemet e-conomic
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Session 11: Introduktion til Systemudvikling
Programklasser for bladhus Den efterfølgende beskrivelse er ikke komplet. Der er ikke taget afsæt i use cases, sekvensdiagrammer og operationsbeskrivelser.
2014 MobilePeople All Rights Reserved Digital selvbetjening - der giver glade brugere MobilePeople MP Telebetaling & MP Mobilbetaling En nem løsning til.
Spørg først dig selv: Hvad koster varen andre steder?
Projekt Vestbjerg Byggecenter
The improved time/kørsels- registrering By Just Rock.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
NB! Husk at anvende VERSALER (store bogstaver) i overskrifter. Tip: klik på A-knappen i KromannReumert DesignToolbar for at ændre alle dias overskrifter.
TietgenSkolen – hovedopgaven til datamatiker.  Intro  Introduktion af ITemp  Gennemgang af ITempSys  Bruge af XP samt fordele/ulemper  Tortoise,
Skitur 2015 – fra den 15/2 – den 21/ Klub Roskilde Øst.
Økonomi og Demokrati.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Planlægge et Lync-møde Du kan planlægge et Lync-møde ved at bruge Outlook tilføjelsesprogrammet.
Business to Business På den JYSKe måde…...
Relationelle databaser og XML
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
Spørgetime. Kunde / konto eksemplet Konto åbnet( ) Beløb indsat( , 100) Konto åbnet( ) Beløb hævet ( , ) Beløb indsat( ,
Marokko Holiday Center
20.1 Bidragskalkulation udarbejdet som en forkalkulation
Contextual design Opgave F gruppe Mål Videndeling: Alle medarbejder hos HP Element skal være i stand til at hente information ud af systemet.
Midtvejsevaluering 2. Semester projekt Gruppe 4 Brian, Christian, Henrik & Nicklas.
Gruppe D/4 Tema Design.
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
 Planlægning › Kommunikationsplanlægning › Teknisk planlægning  Krav- og testspecifikation › Krav til produkt  Design › Brugergrænseflade  Implementering.
 Jens Bennedsen 2002Objektorienteret systemudvikling Design klasse model ”Klassemodellen på vej til kode”
Uffes Udlejningsservice.  A. Lumbye, 2004 & E. Ernst 2005Introducerende objektorienteret programmeringmodellering Uffes Udlejningsservice Uffe Ellehammer.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former at teknologiunderstøtte etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette er:
Repetition af sidste gang: Usability og brugerundersøgelse
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul. Kap. 30: Debitor-, kreditor- og lagermodul Økonomistyringssystemer FordeleUlemper Indtastning af bilag er.
Bestilling af dukaPC 1.Gå til 2. Tryk på ”Forhandler login” nederst på siden.
Ny Kunde (1/2) Velkommen til Nespresso Club, du taler med Hvad kan jeg hjelpe dig med? Navn Først vil vi gerne vide om medlemskabet skal stå som et firmanavn.
Købeloven afsætning.
Kapitel 30 Debitor-, kreditor- og lagermodul.
Modulerne i økonomistyrings- systemet
Supply Chain management SCM
Behandling af leverandørfaktura
Aftale format – Use cases
Verdens tyndeste Mp3-kort Wallet-mp3 Musik-kort MusiCard m.m.
Programklasser for bladhus
Kapitel 8 Vareregnskabet Varesalg.
Effektiv kommunikation med virksomheder - hvordan?
Nye digitale løsninger
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Præsentationens transcript:

Brian, Christian, Jens, Nicklas Review gruppe 4 Brian, Christian, Jens, Nicklas

Disposition Use cases Use case diagram Interaktionsdiagram Domænemodel Systemsekvensdiagram Designklassediagram Arkitekturovervejelser Projektstyring

Use cases Brief Kunde CRUD brief En kunde henvender sig til Vestbjerg byggecenter for at blive fast kunde i butikken. Alt efter om kunden står i butikken eller ringer via telefon, opretter enten ekspedienten eller kontoret kunden. Da use casen er en CRUD har kontoret og ekspedienten også muligheden for at rette eller se oplysninger om kunden, samt slette kunden igen hvis det skulle være tilfældet.

Use cases Fully dressed Use Case: Salg Id: UC- Full1 Frekvens: 300 pr dag Beskrivelse Kunden fortæller ekspedienten hvilken vare han er interesseret. Ekspedienten finder varen på lageret. Ekspedienten modtager betaling. Kunden modtager varen. Ekspedienten registrer salget I systemet Pre-Betingelser Kunden skal have fundet den vare han/hun vil købe Post betingelser Krav for succes: Kunden modtager og betaler for varen. Ekspedienten opdatere systemet og registrer salget af varen Fejl afsluttning: Varen findes ikke i systemet og kan derfor ikke sælges Standard scenarie Ekspedient scanner stregkoden Systemet retunere vare info Ekspedient bekræfter salg Systemet fjerner vare fra varelager  Variation Ekspedienten kan om nødvendigt manuelt indtaste vare id

Use case diagram

Interaktionsdiagram

Domænemodel

Systemsekvensdiagram Kunde CRUD

Designklassediagram

Arkitekturovervejelser Vi har besluttet os for at bruge 3 dels arkitekturen. Hvor vi så deler programmet op i 3 hoved segmenter for at skabe overblik: Model layer Controller layer UI layer

Projektstyring Vi sidder hjemme og snakker over computeren Vi deler arbejdet ud og kigger det igennem, så alle får det hele med og vi kan rette det til bagefter hvis der er noget der mangler