Elektroniske medier Hvordan anvendes elektroniske medier til at styrke kommunikationen mellem forældrene og skolen? Ordrup skolebestyrelses debatforslag.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trivsel - et fokusområde
Advertisements

Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Er det ikke noget i klassen?
Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Velkommen til 10.A Gentofte 10. klassecenter
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Faglighed og omgangsform
Sprogpakken Forældresamarbejde.
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Videndeling og ledelse
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Hvad må jeg juridisk Skoleintra efter lovens bogstav
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Velkommen til orienteringsaften vedrørende Folkeskolereformen.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Videreudvikling af skolehjem samarbejde
Styrke Kontaktforældre og Kommunikation Forslag på opfølgning efter Kontaktforældremøde af januar 2014.
Kontaktforældremøde 20. marts maj 2012OS - Kontaktforældremøde: Støtte læring2 Mål og agenda Mål Kontaktforældrerne har opdateret viden og forståelse.
Forældremøde 2/ Information om forårets valg til skolebestyrelsen 2.Evaluering af tiltag til forbedret kommunikation på skoleintra 3.Status på implementering.
Lindegårdsskolens forældre samarbejde Forslag til Skolebestyrelsen den 11. oktober 2006 den 11. oktober 2006.
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Folkeskolereform 2014.
Samarbejdet mellem skole og hjem specielt i forhold til tosprogede familier Fredag den 17. Oktober Oslo Samia Yusuf Ali.
Resultatet af miljøundersøgelsen Forældre. 27 familier svarede For hvert udsagn bedes du svare, i hvor høj grad udsagnet passer på en skala fra 1 til.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Introduktion til Kontaktforældrerolle Og videreudvikling d. 21. oktober 2014.
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Strategisk kommunikationsmode, der kan fungere som isbryder og opvarmer overfor virksomhederne Udgangspunkt: En produktionsvirksomhed, der allerede har.
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2008.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Skolebestyrelsens årsberetning Skolebestyrelsens opgaver Skolebestyrelsen fastsætter principper for skolens virksomhed, herunder om –undervisningens.
Program Velkommen AKT i Herning Kommune
Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Børneruden – en del af MinRude Her får du informationer fra børnehuset: - Billeder - Dagbøger fra hverdagen - Nyheder fra børnehuset - Opslag (fx husk.
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
Kapitel 15 IT jura og e-handel Kapitel 15 handler om: Markedsføring på internettet Aftaler og køb på internettet Ophavsret på internettet.
Evaluering af Aktiv rundt i Danmark lærernes observationer Følgende resultater er på baggrund af 1215 lærerbesvarelser af vores elektroniske spørgeskema.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Koordinator på børneområdet Henvendelse til handi- caprådgiver på baggrund af bekymring 2 2 Øvrige afdelinger/ forvaltninger el. eksterne samarbejds- partnere.
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Private opholdssteder Alle typer døgninstitutioner
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Hjertemotion i det fri oplæg til formiddagens workshop
Åbent hus Skolens navn Dato.
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
Den gode tone Lse.
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Den gode tone Lse.
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Den gode tone Lse.
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Jagten på den excellente kommunikationskultur i Børn og Unge
Digital dannelse - Digital Genial
Information om Aula til forældre
Barnesyn og børneperspektiv
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Elektroniske medier Hvordan anvendes elektroniske medier til at styrke kommunikationen mellem forældrene og skolen? Ordrup skolebestyrelses debatforslag

Ordrup skolebestyrelses debatfroslag Nye muligheder... Og krav Muligheder: Hurtig kommunikation, information og tilbagemelding Større mængde af tilgængelig information Struktureret og målrettet Sikre overblik over informationsflow Men papirkommunikation forsvinder, og... Forældrene skal være aktive og selv opsøge information Børnene er ikke længere ”postbude” og skal også selv være opsøgende 08-01-2008 Ordrup skolebestyrelses debatfroslag

Generelle rammer for kommunikation Skolens forventningsfolder: Forældrene informeres om skolelivet og deres børn Man tager direkte kontakt, hvis der er spørgsmål eller problemer Der er en god tone, og man omtaler hinanden loyalt Forældre og skolens personale medvirker aktivt til at bekæmpe mobning En række lovmæssige forhold herunder: Der er fri ytringsfrihed, men under ansvar Der skal være samtykke fra afbildede/ophavsmanden, hvis man vil publicere portrætbillede eller andres materiale At videregive en andens kontaktoplysninger kræver også samtykke fra vedkommende 08-01-2008 Ordrup skolebestyrelses debatfroslag

Men hvad vil det sige for: Vores måde at kommunikere på? 4 spørgsmål til at afstemme forventningerne

Hvilke informationer forventes? I den nuværende skole-forældre kommunikation: Er der noget, der mangler? Er der for meget - og hvad? 08-01-2008 Ordrup skolebestyrelses debatfroslag

Hvad siger/skriver vi om? Og hvor? Hvornår bruger vi: Mail Klassehjemmesiden Telefon Improviseret samtale ... Hvilke type billeder publicerer vi : Uden at indhente samtykke Ved at indhente samtykke Slet ikke! 08-01-2008 Ordrup skolebestyrelses debatfroslag

Hvilke informationer deles? Er vi enig om at dele vores e-mail adresser? med klassen med skolen (letter brugen af ForældreIntra) Er der informationer, der kunne deles med andre? Kontaktoplysninger I klassen? På kryds af klasserne i sporet eller i klassetrin? Delvis eller andre oplysninger? Historie og billeder om klassen ... 08-01-2008 Ordrup skolebestyrelses debatfroslag

Hvor lang tid vil det tage? Hvor tit forventes, at forældrene ”kigger forbi” Forældreintra? Hvor hurtigt kan der forventes at få svar på en e-mail? Hvor lang tid i forvejen vil det være optimalt at publicere informationer om: Særlig begivenheder eller aktiviteter Ændringer ... 08-01-2008 Ordrup skolebestyrelses debatfroslag