Hvorfor samler vi penge ind i Hjerteforeningen?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Velkommen til medlemsmøde 29
Lovlig sagsbehandling
Årsmøde 2013 i NORDFYN. Scleroseforeningens lokalafdeling NORDFYN.
Regionskursus Region Syddanmark Udviklingsfysioterapeut, Martin Walsøe
Nationalparkmøde Anne Sophie Gamborg Dansk Skovforening 7. september 2010.
Markedsovervågning af byggevarer
Økonomi – Moms- og afskrivningsregler
Ballerup fra 50´erne til i dag Involvering af borgerne 2020-strategien For med og af i praksis.
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
REKRUTTERING AF BRANDFOLK
Nyborg Kajakklub. Nyborg Kajakklub dage  Stiftende generalforsamling  Fra 25 til 40 medlemmer  Målsætning for det første år  Samarbejdsparter.
HOLD SIKKERHEDEN VED LIGE Sted, dato Kampagnen Et sikkert og sundt arbejdsmiljø
Carbon 20, Herning Coach Janne Uldall 19. juni 2012
Beboermøde
Alle har ret til en aktiv fritid -uanset social status.
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
Inspiration og viden i din hverdag RANDERS BIBLIOTEK.
Kvantitative metoder
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Anders Birkelund Nielsen, specialistadvokat
Coop Bank.
Introkursus for frivillige
Den danske universitetssektor
2 Red 5 liv om ugen Indsamle penge til forskning i kvinders hjerter – Donation 20 mio. Informere kvinder om risiko og symptomer for hjertekarsygdomme.
Introduktionskursus for frivillige
Hvordan kan budget og regnskabstal anvendes i praksis?
Digital Post til borgerne i vejen dertil
Bente Bondebjerg, workshop - lokalt fortalerarbejde Side 1 Workhop: Lokalt fortalerarbejde Oplæg Bente Bondebjerg Årsmøde for frivillige d.28.september.
Det har vi gang i… Bestyrelsens aktiviteter i dette skoleår samt forbindelse til skolens værdier/målsætninger Status pr
Danmarks Naturfredningsforening Velkommen til årsmøde.
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
Københavns Tekniske Skole 9 afdelinger fordelt i Hovedstadsområdet
Marketing & Fundraising
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.
Økonomiseminar maj måned 2009 Mål: Langtidssikret fornuftig økonomi i SVØM. Skaffe nye indtægter i form af frie midler, som samlet set ikke belaster SVØMs.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Evaluering af den systematiske V1-kortlægning i Region Midt jordERFAmidt-møde, 10. maj 2012.
Weekendkonference 3. kreds 4. november Landsbyggefondens (LBF’s) opgaver.
Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende.
Frivillighed på kommando findes ikke
Sjældne Diagnoser – Hvem er vi? Hvad laver vi?. Hvad og hvem er Sjældne Diagnoser? Mere end 25 år på bagen Fra netværk til organisation, fra 2012 med.
Haderslev Kommune Fokus på tilbud til alle borgere – også socialt udsatte!
Hjerteforeningen ♥ Hjerteforeningen er en af Danmarks største private sygdomsbekæmpende organisationer med  medlemmer. Vi arbejder med forskning.
Baggrund Kun 48% døve årige er i beskæftigelse. For den hørende del af befolkningen er tallet 75%.
DIF inklusive specialforbundene har behov for at forberede sig til næste spillelovgivning skal forhandles i DIF har koncentreret udviklingsmidler.
Socialudvalget Temamøde 21. september Anvendelse af 2,7 x 2 Tre forslag og vurdering i forhold til Plejens budget.
Forstå kommunens indkøb v/ Pia Ziegler Indkøb- og udbudschef i Hillerød Kommune Navn / stilling / oplæg.
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE DEN DANSKE BESKÆFTIGELSESPOLITIK - FØR, NU OG.
Skov- og Naturstyrelsen - Thy. Lovgrundlag - uddrag Nationalparker ledes af uafhængige fonde Bestyrelserne består af lokale medlemmer Ejendomsretten.
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Landsindsamling Hjerteforeningens Regionskursus 10. april 2015.
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
Frivilligmesse FrivilligtSocialtArbejde Lov om social service § 18. Kommunalbestyrelsen skal samarbejde med frivillige organisationer § 18. Kommunalbestyrelsen.
. AlmenBolig+ Beboermøde II Tømmergården. Program for beboermøde d. 13. juni 2016 ​ 1. Velkomst ​ 2. Status på byggeriet ​ 3. Hvad skal og må jeg gøre.
Evaluering i Rådgivningen resultater samt tiltag.
Hjerteforeningens interessevaretagelse Politisk konsulent Signe Elkrog Friis Den 20. oktober 2015.
30. marts 2016 Kort om Hjerteforeningen Patientforening, stiftet i medlemmer og Danmarks næststørste patientorganisation 3 faste rådgivninger.
Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2015.
Introduktionsdag for frivillige Den 20. oktober 2015.
HL7-FHIR DK profilering – governance?
Danmark banker for hjertet Det gælder livet
Principerklæring for DBU Bredde - til vedtagelse på års-/delegeret-/repræsentantskabsmøder 2018 FLU indgik i 2015 en ny breddeaftale med DBU for perioden.
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
Medlemsmøde om GDPR Bestyrelsesreferater mv. og fotos
Foreningsliv & Persondataforordning
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Ny fælles landbrugspolitik i EU efter 2020
Præsentationens transcript:

Hvorfor samler vi penge ind i Hjerteforeningen? v. Marketingchef Morten Jørgensen

Dagsorden Hvorfor samler vi ind? Hvem er vi? Hvor samler vi ind? Hvordan samler vi ind? Resultater Hvordan kan vi blive bedre?

Et Danmark hvor ingen dør unødvendigt af hjertekarsygdom Hvorfor? Indsamling betyder: Mere forskning, oplysning patientstøtte og frivilligt arbejde Hjerteforeningen er uafhængig af statsstøtte Bredere folkelig forankring Større politisk gennemslagskraft Mål: 175.000 medlemmer + 175 mio. i 2020 Et Danmark hvor ingen dør unødvendigt af hjertekarsygdom

Marketing & Fundraising har mange allierede Hvem er vi? Marketing & Fundraising har mange allierede Direktør Intern TM Bestyrelse Ekstern TM M&F – 10 ansatte Frivillige Face2Face P&K RC´er

Hvor samler vi ind?

Hvordan samler vi ind?

Resultater - medlemstal

Resultater - nettotilgang

Resultater - regionsfordeling

Resultater - omsætning Fra 108 mio. i 2011 til 125 mio. i 2012! Bemærk: 2012 mangler et kvartal

Omsætning fordelt på PBS/ikke-PBS

Fakta om PBS 65.000 personer har en PBS-aftale med HF PBS påvirker medlemstallet positivt PBS øger medlemsloyalitet Oprettelse af PBS-aftaler via telefon er fuldt lovlig (anerkendt af Finansrådet og ISOBRO i 2006) 125 henvendelser i 2011 (af 100.000 opkald)

Sikkerhed og PBS PBS-oplysninger bliver ikke misbrugt HF overholder datatilsynets regler Alle PBS-træk adviseres og kan afvises HF har information om støtter som skaber tryghed PBS er IKKE identitetstyveri, tricktyveri, dankortsvindel

Etiske overvejelser HF er underlagt ISOBROS etiske retningslinjer (se www.isobro.dk) Der er foretaget indsamlingsetisk kontrol i 2011 Vi er forpligtet til at bruge de indsamlede midler bedst muligt Vi accepterer altid et nej tak

Hjemmesiden HjerteNyt Impuls Nyhedsbreve Rådgvningscentre Etc. Kommunikation om PBS Hjemmesiden HjerteNyt Impuls Nyhedsbreve Rådgvningscentre Etc.

Hvordan kan vi blive bedre? I dag gør vi: Vi måler på alle aktiviteter – ROI og medlemsloyalitet Vi registrerer og håndterer alle henvendelser individuelt (76 henv. i 2012) Alle kan frabede sig henvendelse ved kontakt til medlemsservice Vi koordinerer henvendelser til store virksomheder og fonde centralt Vi har etisk udvalg på direct mails Vi følger ISOBROS etiske regelsæt Forslag til hvad vi mere kan gøre?

Spørgsmål

Landsindsamling

forældet og uretfærdig Ny indsamlingslov Siden 2010 har ISOBRO arbejdet på at få ændret indsamlingsloven fordi den nuværende lov er: forældet og uretfærdig Ny indsamlingslov forventes vedtaget i juni 2013

Konsekvenser af ny indsamlingslov Hjerteforeningen kan ansøge om tilladelse på lige fod med andre Indsamlingsnævn afgør hvem, der skal have tilladelser og tildeler indsamlingsdatoer Tilladelse gives for 3 år til 10 organisationer

Kriterier for tildeling af tilladelse Godkendt efter ligningslovens §8A og/eller §12, stk. 3. Organisationens private indtægter Organisationens frivillige Organisationens kontaktflader Organisations oplysnings- og informationsarbejde Ergo: Hjerteforeningen bør få en tilladelse

Bemærk: samlet udgør det ”kun” 3% af hvad der indsamles i DK! Konkurrencen Resultater 2011: Organisation Antal indsamlere Indtægt Udgift KB 29.000 31.625.000 5.860.000 Røde Kors 17.600 16.559.000 4.473.000 Dansk Flygtningehj. 12.000 11.687.000 Fremgår ikke FKN 20.000 14.642.302 4.485.876 Red Barnet 11.786.366 2.838.701 MS 2.000 1.581.000 527.000 Diabetesforeningen 1.100.000 MSF, WWF, UNICEF, Danmarks Naturfredningsforening og Gigtforeningen kunne også ansøge. Men...

Forudsætninger og valg Den nye indsamlingslov vedtages af Folketinget i 2013 Indsamlingsnævnet giver Hjerteforeningen en 3-årig tilladelse i 2013 eller 2014 Hjerteforeningen investerer 4-5,5 mio. årligt, og indsamlingen forventes først at give overskud efter 3 år Hjerteforeningen skal kunne mobilisere 7.000 frivillige, hvilket stiller krav til nuværende og nye frivillige Udover den forventede investering i nye ressourcer, vil en landsindsamling trække på yderligere ressourcer fra især frivilligteamet, Presse & Kommunikation og Marketing & Fundraising Organiseringen af landsindsamlingen vil ikke blive struktureret som det kendes fra de nuværende lokalkomiteer

Spørgsmål