TATIONpRÆSEN 7. SEP. 2011 AARHUS UNIVERSITET NY HJEMMESIDE TIL AU 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Funktioner Grundbegreber.
Hjemmesidekonstruktion Tjekspørgsmål 1.Hvad er et markup-sprog – hvad bruges det til? 2.Hvad er forskellen mellem et markup-sprog og et scriptsprog? 3.Hvad.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Ny Farm N Visning og.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Læringsmål Kendskab til:
Nordbanen Et af Danmarkshistoriens største jernbanefornyelsesprojekter
Velkommen hos Juvel A/S
Dataopsamling og GPS-styring
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Communication & Design ODEUM e-Plan Landinspektør Martin Høgh Urban Planning and Transport.
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
av Lajla Ellingsen og Mari By Rise Adresseavisen
Brug piletasterne eller musen til at skifte slides
Energieffektivisering i byggeriet”. Program Introduktion til Energieffektivisering af byggeriet Delprojekt_01Systematisk energieffektivisering af tekniske.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
PROGRAM Introduktion til internettet Hvad er en PC? Musetræning
1 Analyse af geografiske valgresultater Søren Risbjerg Thomsen Institut for Statskundskab Aarhus Universitet.
SEO PÅ AU.
Statistik.
Sådan skaber vi et kampagnekorps Baggrund Foreningen skal bruge flere frivillige til centrale og lokale events For fortsat at sikre midler til foreningens.
Implementering af brandingstrategi på nettet
15. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET HK-MØDE DEN 15. MARTS 2011.

INFORMATIONSMØDE PURE4 / TYPO3 m.v.
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Mini TYPO3 kursus - Arts.
# DUA SEMINAR 2010 BRUGERINVOLVERING - hvordan? Ole Nielsen, COWI 5. oktober okt 2010 DUA SEMINAR 2010.
Grundlæggende regnskabsforståelse
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Aarhus Uni versitet STEFFEN LONGFORS OMRÅDELEDER AARHUS UNIVERSITET PURE INFORMATIONSMØDE med fokus på indikatorprojektet.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 27..AUGUST 2014 STUDIESTARTSOPLÆG VEJLEDNING OG STUDIEINFORMATION, HE AARHUS UNIVERSITET AU STUDIESTARTSOPLÆG.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv Velkommen til Fællesmøde den 29. oktober
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Start test 1 KLIK HER. Hvilken tast skal du bruge for at redigere en celle direkte? 2 F1 F2 F5 F7.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
ELEVOPGAVER I HYGIEJNE
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Gymnasiet (Stx)
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Mød Aalborg Universitet
Grunde til at jeg elsker dig
Fællesmøde den 10. september 2008 A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Den administrative forandringsproces.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Fundamentale datastrukturer
1 Powerpointserie om Kartonnage Den Grafiske Højskole.
28. MARTS 2011 FREMTIDENS AARHUS UNIVERSITET. Rektor Lauritz B. Holm-Nielsen VIDENUDVEKSLING UDDANNELSE FORSKNING TALENTUDVIKLING HUMBOLDT -UNIVERSITETET.
REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN,9. December 2010 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets faglige udviklingsproces Fire hovedområder pr : Kulturvidenskab.
Employer Branding, Gå-hjem-møde, ASBccc 7. maj 2008 Employer Branding Gå-hjem-møde, 7. maj 2008 Helle Kryger Aggerholm, ph.d.-studerende Mona Agerholm.

Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 31 Udvalg for kommunikation.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
7. MARTS 2011 AARHUS UNIVERSITET Aarhus Universitets strategi AARHUS UNIVERSITET.
Stormøde for økonomi på AU
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Præsentationens transcript:

TATIONpRÆSEN 7. SEP AARHUS UNIVERSITET NY HJEMMESIDE TIL AU 1

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET DAGSORDEN › Kort om baggrunden › Præsentation af den nye hjemmeside › Implementering › Spørgsmål 2

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET HVAD SKYLDES DETTE PROJEKT › Implementere brandingstrategien › Give nye hjemmesider til institutter, hovedområder, centre mv. 3

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET NY BRANDARKITEKTUR FOR AU › AU som den eneste ”ejer” › Produkterne i fokus frem for de organisatoriske enheder › Central og decentral fokusering af den eksterne kommunikation › Campusser som lokalitetsbrands › Mere konsistent branding af centre › Fuld brandmæssig integration af tidligere selvstændige institutioner. 4

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET ÉN HJEMMESIDE › En besøgende, der kommer ind på en tilfældig side, skal hurtigt kunne danne sig et overblik over, hvor vedkommende er, på universitetets samledes hjemmeside. › En besøgende skal pa ̊ meget kort tid og direkte fra forsiden kunne fa ̊ et overblik over universitetets samlede portefølje inden for hver af de fire produktkategorier – uanset hvilke organisatoriske enheder produkterne formelt udbydes af. 5

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET GLOBAL NAVIGATION 6

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET GLOBAL NAVIGATION 7

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 4 UNIVERSER › Med de 4 universiteter adskiller vi konsekvent den interne kommunikation fra den eksterne kommunikation › Hovedsigtet er, at skærme brugeren mod ”overload” af informationer og at gøre navigationen nemmere. › Eksternt univers og tre ”åbne” intranet 8

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET HOVEDSEKTIONER › Den overordnede organisering af universerne 9

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET UNIVERSNAVIGATION 10

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET HVAD SKAL DER LIGGE I MEDARBEJDERUNIVERS › Enhedssider: Personalenyt, referater, administrative procedurer, arrangementer (den lokale sommerfest) m.m. › AU administrations sider Serviceydelser, regler og procedurer, politikker og strategier mv. › Nyt fra universitetesledelsen Nyhedsbrev, strategier, hvad der foregår i de 4 tværgående bånd 11

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET HVAD SKAL DER LIGGE I STUDENTERUNIVERSET › Studiesider Alt om læsepladser, kursus- og eksamenstilmelding, studieordninger, regler og procedurer, vejledningetilbud m.m. (fra både fagene, hovedområderne og studieforvaltningen) › Studielivssider Historier om studieliv på tværs af hele AU › Opslag Tilbud til studerende på tværs af universitete › Karriere, ph.d. (rekruttering), 12

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET HVAD SKAL DER LIGGE I PH.D. UNIVERSET › Det arbejdes der på i samarbejde med ph.d.-skolerne og ”AU Forskning og Talent” 13

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET SEKTIONER › Der hvor indholdet ligger › Kan være selvstændige domæner: › xxx.au.dk › Kan være underdomæner: › au.dk/xxxx › Egen titel og egen navigation 14

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 15

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 16 SEKTION 2

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 17

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 18 SEKTION 4

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 19

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 20

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 21

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 22

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 23

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET IMPLEMENTERING › Implementering i flere tempi › Alle skal rykke ind i en ny sektion Der er altså ingen, der bare kan beholde deres gamle side, som efterfølgende får nyt design. › Alle skal adskille deres indhold › Kun nye sektioner ligger i nyt design -> altså en sammenblanding af nyt og gammelt i hele efteråret. › Gamle hjemmesider behøver ikke lukke, når vi åbner de nye 24

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET TIDSPLAN › Frem til 1. oktober: Pilotprojekt på BS samt udvikling af Typo3 samt › 1. oktober: BS-institutter, au.dk, studenterunivers og medarbejderunivers i nyt design (herunder medarbejdersider (PURE-portal) samt studieguiden) › 12. oktober: Opstart af omlægning af institutter på øvrige hovedområder › Derefter: centre, netværk, konferencer mv. 25

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET HVORDAN FOREGÅR EN OMLÆGNING › Projektledelsen ligger hos den lokale kommunikationschef › Institutkendskab er altafgørende – derfor vil der blive trukket på webredaktører, der fortsat sidder på institutterne › Først planlægges (med regneark) › Derefter flyttes › AU KOM konfigurerer de nye sektioner med nyhedsmodul, kalendermodul, nyhedsbrev, lister over PURE-indhold, kortfunktionalitet, footers mv. › Selve flytningen sker vha. et specialudviklet værktøj, så der bliver så lidt ”cut’n paste” som muligt. 26

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET MERE FOKUS PÅ DISTRIBUERET INDHOLD › I størst muligt omfang, skal indhold produceres ét sted og genbruges et andet › Universitetets produkter omtales på enhedernes sider, men der linkes til indholdet i uddannelsesportalen (studieguiden) for den fuldstændige information › Omtalen på enhedernes hjemmesider er ”hentet fra” studieguiden. › Dette princip udfoldes efterhånden til andre indholdstyper også. 27

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET HVORDAN KOMMER VI IGANG › Den lokale kommunikationschef kontakter først en mindre kreds af medarbejdere, der bliver ansvarlige i arbejdet › Den 12. oktober holdes et fællesmøde for alle, der skal arbejde med at omlægge institutsider › Der vil efterfølgende være variationer fra hovedområde til hovedområde, afhængigt af ”lokale” forhold. › Men: alle der skal bidrage, vil blive kontaktet… 28

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET SPØRGSMÅL 29

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET TAK FOR IDAG 30

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 31

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 32

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 33

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET 34

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET IMPLEMENTERING › Implementering i flere tempi › Alle skal rykke ind i en ny sektion Der er altså ingen, der bare kan beholde deres gamle side, som efterfølgende får nyt design. › Alle skal adskille deres indhold › Kun nye sektioner ligger i nyt design -> altså en sammenblanding af nyt og gammelt i hele efteråret. › Gamle hjemmesider behøver ikke lukke, når vi åbner de nye 35

7. SEP, 2011 AARHUS UNIVERSITET HVORDAN FOREGÅR EN OMLÆGNING › Projektledelsen ligger hos den lokale kommunikationschef › Institutkendskab er altafgørende – derfor vil der blive trukket på webredaktører, der fortsat sidder på institutterne › Først planlægges (med regneark) › Derefter flyttes › AU KOM konfigurerer de nye sektioner med nyhedsmodul, kalendermodul, nyhedsbrev, lister over PURE-indhold, kortfunktionalitet, footers mv. › Selve flytningen sker vha. et specialudviklet værktøj, så der bliver så lidt ”cut’n paste” som muligt. 36