Forsvarets temadag, 14. november 2012 Foto: GettyImages.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overordnet målsætning:
Advertisements

Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Fjernundervisning 360 ° God praksis Evidens Teknologier Læring
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
VELKOMMEN TIL HUSET VENTURE FRIHED UNDER ANSVAR…. DIT LIV – DIT VALG……
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
HADERSLEV KOMMUNES 10.KLASSECENTER ved Kløften Skriftlige prøver Haderslev Kommune – 2013 Skriftlige prøve.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Ledelse i Praksis – 4. aften
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Det nye fleksible adgangskursus på DTU
+ + By Tony Buser, Flickr.com
Litteratursiden og DR præsenterer
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
10. ved Kløften EDB og FS10 – prøve Maj 2014.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Forsøg med e-læring i forbindelse med praktik på 4.semester
Nytårskur 2014 Anne Skare Nielsen: Fremtidsforsker, Future Navigator
Klasseledelse Lene Heckmann.
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Blended Learning - en introduktion
Velkommen til Absalonskolen i Holbæk
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Vejlederens kommunikation
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
: 2CBS LL "Hvad bliver man kastet ud i når man forsøger at planlægge og køre virtuel undervisning" Robin Cheesman
Infomøde for mentorerne Tirsdag d. 29. juni 2010 Kl –
Leder-seminar d november 2014 Hornstrup Kursuscenter.
Introduktionsmøde om bacheloropgaven 5. september 2007.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
: 2KSS Lærerroller i det virtuelle læringsmiljø Robin Cheesman 17. juni 2002 Københavns Socialpædagogiske Seminarium.
ELEV-RELATIONER OG KROPPEN I LÆRINGSRUMMET. HVAD HAR VI GJORT?
Mandag den 14. april Gymnastiksal 14 – 15. Bo syg.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Hanne Voldborg Andersen Ididakt En god dag for Peter.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Dagens program – ugens program
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
AFSLUTTENDE RAPPORT Afleveres senest mandag den 11. maj kl til Ida.
DIEB-DEB3.1 Lektion 3: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
Jeopardy Heading2Heading3Heading4 Heading5 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Finalespørgsmål Diskussionforum (Arts)
Tak for invitationen Helle Merete Nordentoft, Århus Universitet Birgitte Ravn Olesen, Roskilde Universitet.
Din kreative online praksis! – del 2
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
Velkommen til PowerPoint
Sekretær på studiet Lovgivning
Præsentationens transcript:

Forsvarets temadag, 14. november 2012 Foto: GettyImages

Forsvarets temadag, 14. november 2012 Foto: GettyImages

Forsvarets temadag, 14. november The “flipped” classroom

Forsvarets temadag, 14. november

Forsvarets temadag, 14. november 2012 ”Så arbejdede vi med spørgsmålet meget åbent, lukkede det op, og så på det fra alle sider og eksemplificerede og sidst på timen kom nøjagtig det svar, jeg var kommet med. Hvad var forskellen? Levendegørelse i stedet for tom akademisk viden, eksistens i stedet for abstraktion, autenticitet i stedet for udenads-plapren”. Peter Bastian, Mesterlære, en livsfortælling, Gyldendal/Vartov.

Forsvarets temadag, 14. november 2012 ”Han hørte mig gennemgå lidt af menuetten og afbrød mig, da jeg var kommet et par sider ned: ”fuldstændig ustruktureret!”. Han var ikke vred, men jeg kunne se i det blik han sendte mig, at han overvejede om jeg var umagen værd. Så tog jeg mig sammen”. Peter Bastian, Mesterlære, en livsfortælling, Gyldendal/Vartov.

Forsvarets temadag, 14. november 2012 Pædagogiske grundopfattelser To perspektiver Fylde viden på deltageren Instruktivistisk Deltagerne skaber selv mening og deltagerne erfarer og prøver selv Konstrutivistisk E-moderator: Nye spørgsmål Feedback Opsummere I praksis en kombination

Forsvarets temadag, 14. november krav til deltagelse Diskussioner/feedback + test + gruppe opgave + powerpoint med tale/video + litteratur

Forsvarets temadag, 14. november 2012 LMS (Itslearning) Kursus i WAsP. Bragt her med tilladelse fra DTU Vindenergi

Forsvarets temadag, 14. november 2012 LMS (Itslearning)

Forsvarets temadag, 14. november 2012 E-tivity Inspiration: Læringsmål: Opgave: Svar på andre: Læringsresourcer: Start: Deadline: Struktur og klar kommunikation

Forsvarets temadag, 14. november 2012 E-lektion 1: Lad os komme i gang med e-læringen! Inspiration: link to youtube video Læringsmål: At møde dine gruppemedlemmer og underviser og lære hvordan du svarer på et indlæg i en diskussion Opgave: Gå til diskussionsforum 1.0 i din gruppe og svar på velkomstbrevet fra din underviser med et par ord om at du er her Skriv dit indlæg senest torsdag den 8. marts 2012 Læringsresourcer: Dig og dine gruppe medlemmer Start: Mandag den 5. marts 2012 kl Deadline: Mandag den 13. marts 2012 kl Med tilladelse fra lektor Christian Bugge Henriksen, LIFE

Forsvarets temadag, 14. november 2012 Professor Gilly Salmon PVC Learning Transformations Swinburne University of Technology, Australia Trin 5: Udvikling - refleksion og kritisk tænkning Trin 1: Hjælp til at få adgang til læringsplatform og komme i gang Trin 2: Føle sig godt tilpas Trin 3: Udveksle og dele information Trin 4: Opbygning af viden sammen De fem trin

Forsvarets temadag, 14. november 2012 LMS (Itslearning) Kommunikation uden kropssprog kræver mere uformel kommunikation

Forsvarets temadag, 14. november 2012 LMS (Itslearning) E-moderator • Kommenterer de individuelle indlæg • Svarer på konkrete spørgsmål fra deltagerne • Væver sammen og laver resumé • Ekstra spørgsmål, perspektiverer • Midtvejs resumé og slut resumé

Forsvarets temadag, 14. november 2012 LMS (Itslearning) Bragt med tilladelse fra Merete Badger, DTU Vindenergi

Forsvarets temadag, 14. november 2012 LMS (Itslearning) Bragt med tilladelse fra Merete Badger, DTU Vindenergi

Forsvarets temadag, 14. november 2012 LMS (Itslearning) Bragt med tilladelse fra Merete Badger, DTU Vindenergi

Forsvarets temadag, 14. november 2012 LMS (Itslearning) laering/LIFEs_online_kurser.pdf

Forsvarets temadag, 14. november 2012 LMS (Itslearning) E-portfolio – undervisere og deltagere kan præsentere sig selv i ”about me” (der kan også sættes video ind optaget med webcam) og anvende blog funktionen

Forsvarets temadag, 14. november 2012 LMS (Itslearning) Optage video med webcam og sætte ind på en note Indsætte en YouTube video embedded på en note

Forsvarets temadag, 14. november 2012 LMS (Itslearning) Planner Læringsmål (kan sættes ind i Planner og i aktiviteter/opgaver)

Forsvarets temadag, 14. november 2012 LMS (Itslearning) Indsætte video i en bulletin meddelelse på bulletin board - optaget med webcam Indsætte video i en note

Forsvarets temadag, 14. november 2012 LMS (Itslearning) Assignment (opgave) Læringsmål (kan sættes ind i Assignment og i aktiviteter)

Forsvarets temadag, 14. november 2012 Pædagogisk og teknisk støtte til underviserne

Forsvarets temadag, 14. november 2012 Ledelsens vilje og opbakning

Forsvarets temadag, 14. november 2012 Foto: GettyImages