Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Virtuel medarbejder eller konsulent
Advertisements

Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Web 2.0 Teoretisk viden.
Modul 1 - Processer.
htx-hverdagen set med videnskabernes briller
Ressourceoptimering og vurdering af kemi i produkter – To værktøjer Maria Strandesen FORCE Technology ReThink Business/Region Midtjylland 29. nov 2012.
Kapitel 2.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
Velkommen til Handelsgymnasiet hhx
Erhvervsøkonomi Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 10
Kunstgreb Virksomhedsinnovation, uddannelse og forskning.
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
Markedsvurdering.
International Økonomi A
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Salg og service Dag 1.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Samfundsøkonomi 13 Uge 22.
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Økonomiske politikker
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Globalisering Rige og fattige lande
Reformer og retfærdighed Der er en del ulande der udnytter godt af landbrugspolitikken. I Ægypten importeres fødevarer og nyder godt af de lave verdensmarkeds.
 ForrigeForfra X LukNæste  Vis igen Du er her: Niveau 1 - Trin 1 - Opgaven - Indledning Først skal du… Først skal du lige arrangere vinduerne, så de.
[Produktnavn] Marketingplan
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Vejlederens kommunikation
På toppen af krisen og klar til fremtiden…
Carat case competition
v/ Jakob Hartmann Mørch
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Entre Hjertelig tillykke med de 15 år Hvem er jeg?
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker I. Virksomhedsbeskrivelse I. Navn, Adresse, mail, telefonnr, kontaktperson II. Profil, Målgruppe,
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
Blondinen og den manglende 710. En blondine går ind i en autoforhandlers show- room og henvender sig til en af medarbejderne ”har du nogen 710 til salg.”
Læreren som læringsleder
Globalisering, side
Lidt eftertanker… Vigtigt at de, I lærer, er en teori blandt mange teorier – men det præsenteres som teorien = sandheden Og det er den, I skal kunne til.
Tommy Engedal Kronborg
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Udlandsophold, praktik og legatsøgning
En Bæredygtighed Fremtid mobiltelefonen
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
En fremtid med muligheder: Fremtidens produktion i Danmark Jesper Bo Jensen, ph.d. Fremtidsforsker.
1 [Firmanavn] Forretningsplan NB Mine popsmarte figurer bør slettes, hvis denne template anvendes !
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Innovation og kreativ idégenerering AMU-kursus © Ministeriet for Børn og Undervisning. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget.
Den nye verden Hver dag bringer en ny global nyhed Vores liv påvirkes direkte af globaliseringen Tidligere var nationalstaten rammen om politiske beslutninger,
markedsføringsplaner
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave
Idegrundlag og målsætninger
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Læringsuge 47 & 12.
Company programme - Veda
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Præsentation af forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Præsentationens transcript:

Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring Hører engelsk musik Italienske sko Amerikanske film Australsk lammekød Den globale forbruger

Hvad er en iværksætter? Hvilke opgaver har han / hun? Personalepleje Revision Virksomheds- plan Produktion Indtægter Udgifter Nytænkning Udvikling af nye produkter Udformning af produkt Idé Markedsføring Reklame Lønforhandlinger Salg Regnskab Prototype Bogføring ? Samarbejds- aftaler Konkurrence

Varejagt og vejledning til den gode idé: Forklar begreberne: Handel Marked Hjemmemarkedshandel International handel Import Eksport Koncept Diskutér i klassen: Hvad får international handel til at fungere? Hvordan påvirker international handel dit liv?

Den gode idé Idéudvikling Lav en brainstorm. Få så mange idéer med som muligt. Det kan være med til at lette processen senere. Systematiser idéerne efter produkttyper, fx teknologi, serviceydelser, legetøj osv. HUSK! Spørg altid: Hvilke behov skal idéen dække? Hvordan får jeg behovet dækket? Mål og vej Idéerne skal nu tænkes ud i virkeligheden: Er idéen mulig? Har vi ressourcerne – økonomi / mandskab? Er der et marked til idéen? Idéforbedring Efter at ideerne er blevet målt og vejet, vil der være færre idéer at arbejde videre med. Hvordan kan de tilbageværende idéer forbedres? Lav en brainstorm til hver idé. Vælg den endelige idé Idébeskrivelse Den endelige idé er fundet. Nu skal den beskrives grundigt. Beskrivelsen skal indeholde fx.: Firmanavn, medarbejdere, formål, strategi, målbeskrivelse, markedsundersøgelse, budget.

Markedsundersøgelse En markedsundersøgelse skal skabe overblik over om der er konkurrenter, hvad prisen er, om der er nogen der kan klare distributionen, om der er underleverandører mv. Man skal kende det marked man vil ind på, så derfor er markedsundersøgelsen vigtig. Man skal spørge sig selv: Hvordan skal vi kunne afsætte vores idé eller produkt? Hvor skal vi afsætte idéen eller produktet? Hvad vil være den rigtige pris for os? Er der mere ”plads” på markedet til idéen eller produktet? Er der lovmæssige krav til idéen eller produktet? Hvem er vores konkurrenter? Hvad har vores konkurrenter at byde på? Er der muligheder for samarbejde? Hvor stort er vores marked? Er der tendenser i samfundet, som kan hjælpe os?

Regeringen i Danmark prøver at skabe retningslinier for handel – hvordan? Handelsbarrierer Inklusive kvoter Tariffer Statsstøtte Embargoer Standarder - kan kontrollere importen og give fordele for et land. Kan du / klassen komme på produkter, hvor den danske regering har skabt retningslinier ? Introduktion – lærervejledning side 11

Kultur Definér hvad du forstår ved begrebet kultur! Kan du dele kultur ind i nogle enheder? Definér i klassen begrebet kultur. Hvorfor kan / er kultur-begrebet vigtigt i forbindelse med salg af et produkt / en vare? Gruppeaktivitet – lærervejledning s. 14 (Indien /Japan / Rusland)

Japan Hvad er en japaner? Fyld felterne ud med de egenskaber, I véd japanere har.

Japan - eksempler Hvad er en japaner? Fyld felterne ud med de egenskaber, I véd japanere har. Traditionsbunden Smiler altid Tager altid billeder Er rig Høflig

Indien - eksempler Hvad er en inder? Fyld felterne ud med de egenskaber, I véd indere har. - - - - -

Rusland - eksempler Hvad er en russer? Fyld felterne ud med de egenskaber, I véd russere har. - - - - -