Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Struktur Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 08:
Et væksthus for børn og voksne
Juelsminde Skole 2. juni 2014 Skolereform 2014.
Skolereform 2014.
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
På vej mod folkeskolereformen
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
En Ny Folkeskole fra 1. august 2014
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Velkommen til valgmøde
Et fagligt løft af folkeskolen
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Skolereformen på Søndersøskolen
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Orientering om folkeskolereformen ……på Søndermarkskolen
Folkeskolereformen2014.
Velkommen til orienteringsaften vedrørende Folkeskolereformen.
Folkeskolereformen - generel information
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Skoledagen indskolingen Dagen Understøttende undervisning (UsU) lektion lektion Pause lektion.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Forældremøde 2/ Information om forårets valg til skolebestyrelsen 2.Evaluering af tiltag til forbedret kommunikation på skoleintra 3.Status på implementering.
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Studiepraktik Program:
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Malling Skole -implementering af Folkeskolereformen år 1 – 14/15 Udskolingen.
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Folkeskolereform Forældremøde nr maj 2014.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Folkeskolereform Politiske mål
Fællesskolen Starup Øsby Informationsmøde om skolåret
Velkommen til Fyraftensmøde 26.marts 2014 på Rosendalskolen
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Kompetencebaseret rullende aldersintegreret indskoling KRAI
Sædding/Ådalens lokalskole
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
Præsentationens transcript:

Mellemtrin - Malling Skole -implementering af Folkeskolereformen år 1 – 14/15

Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??

Ændringer i forhold til i år 3.-6. årg Understøttende undervisning: Faglig fordybelse / lektiehjælp 3. årg. Fordeles på 2 dage dansk og matematik. På årgangen vil begge fag være repræsenteret pr. dag, så eleven går derhen, hvor der er behov. 4. årg. Fordeles på 3 dage dansk, matematik, øvrige fag. 5. -6. årg. Fordeles på 4 dage dansk, matematik, engelsk, kl.kultur/trivsel/elevsamtaler. Understøttende undervisning: Bevægelse 3. årg. 3 lek. idræt og svømning + 25 min en dag + 65 min i faglig undervisning 4. årg. 3 lek. idræt og svømning + 10 min pr. dag + 40 min i faglig undervisning 5. – 6. årg. 3 lek. Idræt + 10 min pr. dag + 40 min i faglig undervisning  

Ændringer i forhold til i år 3. – 6. årg. Understøttende undervisning: Klasselærerfunktion m. klassekultur / trivsel / elevsamtaler For at understøtte elevernes udvikling fagligt og personligt/socialt er det muligt at dele funktionen mellem de voksne. Det aftales klassevis hvem der skal varetage funktionen/ funktionerne. Dette skrives ned, så det er tydeligt, hvilke opgaver der ligger hvor. Dette sendes ud til forældrene. 3. årg. Der placeres 3 lektioner om ugen til klassekultur / trivsel / elevsamtaler. I lektionerne har klassen en lærer og en pædagog. 4. – 6. årg. Her anvendes en af de ugentlige lektioner til faglig fordybelse til at arbejde med klassekultur / trivsel / elevsamtaler. I lektionen har klassen en lærer og en SFO-pædagog / klub-pædagog. Flere lektioner Dansk og matematik. Holddannelse: Hver årg. har 2 hold-lektioner om ugen i dansk og matematik. Tidligere fremmedsprog Tysk fra 5. klasse. (halvårlig) Mellemhold Et specialpædagogisk tilbud for elever på mellemtinnet  

3. årg. understøttende undervisning Indhold Tid Bevægelse Lærer/pæd 25 min + (65 min) Klassekultur/trivsel/ elevsamtaler/bevægelse 3 x 45 min Faglig fordybelse DA og MA 2 timer

4. årg. understøttende undervisning Indhold Tid Bevægelse: Gåbånd 5 x 10 min 50 min Klassekultur/trivsel /elevsamtaler 45 min Faglig fordybelse DA MA mm 3 timer

5. 6. årg. understøttende undervisning Indhold Tid Bevægelse: Gåbånd 5 x 10 min 50 min Faglig fordybelse DA MA EN Klassekultur/trivsel / elevsamtaler 3 timer 45 min DA 45 min MA 45 min EN 45 min kl.kultur trivsel samtaler

Struktur 3. årgang 30 timer / 26 lek Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8:15 9.45 Fag undervisning 09:45 10:10 pause 10:10 11:40 Fag undervisning til 11.15 Bevægelse 25 min 11:40 11:55 Spisepause 11:55 12:15 Pause 12 15 13:00 Klassekultur 13:00 13.10 13 10 13:55 13:55 14:40 Fagligfordybelse Til 14.55 Til kl 14.20 En korte dag her vist om mandagen (input fra forældrene / best)

Struktur 4 årgang 33 timer / 30 lek. Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8:15 9.35 Fag undervisning 80 min 9:35 9:45 Gåbånd 09:45 10:10 pause 10:10 11:40 11:40 11:55 Spisepause 11:55 12:15 Pause 12 15 13:00 13 00 13:45 Til 14:05 13 45 13:55 Pause 14:05 14:15 13:55 14:40 Fagligfordybelse Til 14: 55 Lær/pæd Til 14:55 Klassekultur 14:40 -15:25

Struktur 5. årgang 33 timer / 31 lek Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8:15 9.35 Fag undervisning 80 min 9:35 9:45 Gåbånd 09:45 10:10 pause 10:10 11:40 11:40 11:55 Spisepause 11:55 12:15 Pause 12 15 13:00 13 00 13:45 Til 14:05 13 45 13:55 Pause 14:05 14:15 13:55 14:40 Fagligfordybelse Til 14: 55 Lær/pæd Til 14:55 Klassekultur 14:40 -15:25

Struktur 6. årgang 33 timer / 31 lek. Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8:15 9.35 Fag undervisning 80 min 9:35 9:45 Gåbånd 09:45 10:10 pause 10:10 11:40 11:40 11:55 Spisepause 11:55 12:15 Pause 12 15 13:00 13 00 13:45 Til 14:05 13 45 13:55 Pause 14:05 14:15 13:55 14:40 Fagligfordybelse Til 14: 55 Lær/pæd Til 14:55 Klassekultur 14:40 -15:25