Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
Advertisements

Les meilleures photos de
Måske er I gode venner i et år,
Parforhold; kommunikation og seksualitet
Sikkerhedskultur - lærlinge
Vi er overbevist om at livet vil være perfekt når vi bliver gift og får et barn......og et til.... Så bliver vi frustrerede over at vores børn ikke er.
Et fly er ved at styrte ned. Ombord er der fem passagerer, men kun fire faldskærme.
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Johannesevangeliet kap 15,1-11.
Derfor har vi altid meget at lave Pensionistens hverdag
PengeSpillet.
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Prissætning - hvordan gør man ?.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Vor tids paradoks Klik for næste side  I dag har vi større huse og mindre familier. Mere bekvemmelighed, men mindre tid.
Holmegaard en ny begyndelse.
De to officielle miljømærker
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Vi gennemførte en række interview ifm
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Børn og sorg - og sprældøde døde
Måske er I bedste venner i et år,
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Sprog/billeder på Internettet
Markedsvurdering.
Produkt ProduktionProfil/Politik People GenbrugelighedSvanemærke Økologi Bæredygtighed Kvalitet Mindre CO 2 Ingen spildevand Minimalt udslip Ingen kemikalierGenbrug.
Løgnen er en åndsmagt Joh 8,42-51  Indledning. Løgnen i vores tid.  Sammenhængen med dagens andre bibellæsninger.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
”Der er ingen sår der ser godt ud”
Kommunikation / it.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
Mindre grimt, tak.
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Musik: Nightengale Serenade
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Den oversete epidemi Data fra 2002.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
En fejl af stor betydning...
Verdens 7 underværker….
6. Virksomhedens indtægter
Hvad er forandring?.
Reklamer Reklametyper.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Børns omsorgssituation og trivsel
Infinit Personas-dag d 2. maj 2012 noter fra basar SnitkerGroup Brugervenlighedskonsulent Thomas Visby Snitker.
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
Mr. Raggys begyndertest. Velkommen til begyndertesten. Vi går 9 hullers slagspil sammen, dig og mig. Jeg stiller dig ét regelspørgsmål på hvert hul. Der.
At tale om sexualitet.
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
Uafhængige LifeWave Distributører
Økonomi og Demokrati.
Uddannelse for udviklingshæmmede
Kvinder Ser sig i spejlet..
Perspektivkort Bruges til at udvikle en ide! Idégenerer ud fra fremtidsscenariet eller perspektivet. Vurder hvorledes perspektivet kunne forbedre, tilføje.
6. Virksomhedens indtægter
Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte.
En fejl af stor betydning...
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
Mærk dig selv.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Innovative elever i samarbejde med 1. Produkter 2.
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Kommunikation om ansvarlighed
SUCCES MED SALG 1.
6. Virksomhedens indtægter
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe er der, og vi er der også. MEN, vi skal være stærkere. Vi er nødt til at kommunikere/visualisere vores forpligtelse overfor ØKO/A&A • En vellykket kampagne vil hjælpe vores forhandlere til let at sælge til en højere pris (ØKO) produkter og til at opbygge vores brands som det førende ØKO-valg indenfor maling. Forbinde ØKO med noget, som alene er for os, og derved ikke opbygge salg til vores konkurrenter. • I 2012 bør ØKO- kommunikationen bidrage til at koble vores brands til top 3 forbrugerbehov; Højere pris, Value for Money og ØKO.

De forskellige niveauer MigMin FamilieMin Verden Økologi har forskellig betydning på forskellige niveauer. Vores opgave: at få dem til at falde sammen eller at dække dem i et koncept.

Betydningen for forskellige niveauer MigMin FamilieMin Verden Sikkerhed (ikke giftig) Kvalitet (lige så effektiv, value for money?) Ansvarlighed Arv/Næste generation Samvittighed Samfund (Billede)

Betydningen for forskellige niveauer På ”Mig” niveau handler det om at betale men få det samme. PÅ ”Min Familie” and ”Min Verden” niveau, Handler det om ikke at tage… Sikkerhed (ikke giftig) Kvalitet (lige så effektiv, value for money?) Ansvarlighed Arv/Næste generation Samvittighed Samfund (Billede) Hvordan påvirker mit valg mine børn? Hvad betyder det for mig? Og deres børn?

Hvad vil vi gerne fortælle? •Vi vil fortælle, at den højere betalte pris, kommer tilbage til folk – men til folk som en helhed. •Skåret ind til benet, vil vi fortælle folk, at de kan beskytte deres vinduer – og verden på samme tid. •Vi vil fortælle en historie om, hvordan vores valg i dag påvirker fremtiden – og de fremtidige generationer.

Morgendagens maling

Morgendagens maling Kategorimarkør Invitation som Lad os Male

Morgendagens maling Kategorimarkør Invitation som Lad os Male Dualistisk – på en gang tidløs og opfordrende

Morgendagens maling Kategorimarkør Invitation som Lad os Male Dualistisk - tidløst og opfordrer på en gang Måske endda en lille påmindelse

Morgendagens maling Kategorimarkør Invitation som Lad os Male Dualistisk - tidløst og opfordrer på en gang Måske endda en lille påmindelse Innovative

Morgendagens maling Kategorimarkør Invitation som Lad os Male Dualistisk - tidløst og opfordrer på en gang Innovative

Pakke  Morgendagens maling er vores nye måde at kommunikere til forbrugerne, at vi laver Morgendagens maling  Vi vil introducere Morgendagens maling som en ”pakke”  Alle produkter med Svanen, EU blomsten, A&A og FSC, bliver inkluderet i Morgendagens maling Pakken

Hvordan visualiserer vi det?

Budskab i POS  Vi ved, hvad vi taler om  Det skulle du også lære  Tænk kvalitet  Tænk på den næste generation  Køb maling til Fremtiden

Hvordan visualiserer vi vores budskab?

Kan du mærke det, Mina? Jo mer det lugter, des bedre er malingen! Jeg er så skuffet over dig bedstefar. Hvad med mig?

Budskab  Vi har udviklet dette billede på vores budskab  For at kommunikere fores forpligtelse til ECO/A&A  For fremtiden og de fremtidige generationer  Vi får stærke profiler til at drive hele ØKO kampagnen  Både for Nordsjö og Sadolin

Noah

Aktivering Nordsjö PFT – I butik Dørsticker 84 x 60 (som A2) Til at sætte på dør eller vindue

Aktivering Nordsjö PFT – I butik Plakat50 x 70 Morgendagens maling er vores løfte om at give dig den nye udvikling inden for maling, som både giver kvalitet, bæredygtighed og et godt miljø. Så, se efter øko-mærker og du vil få maling til fremtiden.

Aktivering Nordsjö PFT – I butik Elipse/stander 490 x 1540 Et hul til at sætte et hvilket som helst øko-produkt på 2,5 l i. Tom bøtte, som kan fjernes og erstattes med kampagneprodukter Aftagelige Øko-skilte

Aktivering Nordsjö PFT – I butik Produktplakat 50 x 70 and Pallerulle halv: 800 x 400 og hel: 1200 x 400

Aktivering Nordsjö PFT – I butik Wobblers 15 x 10

Nordsjö I butik

Markedsføringsmateriale

SAP numre Nordsjö NO SP ECO SV ST NO SP ECO NORGE ST NO SP ECO DK ST