Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kommunikation om ansvarlighed

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kommunikation om ansvarlighed"— Præsentationens transcript:

1 Kommunikation om ansvarlighed
Præsentation xx.xx.2009

2 Baggrund Formålet med projektet er at finde det ansvarlighedstema og - budskab, som Katrin ønsker at kommunikere ud til sine stakeholdere, samt at hjælpe Katrin med at integrere det stærke ansvarlighedsindhold som en del af mærket Katrin Hvad ønsker vi at levere!!! Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

3 Citater fra interne interviews om vores opfattelse af ansvarlighed når vi tænker på Katrin
"Flere og flere kunder efterspørger det nordiske Svanemærke. Det fungerer som et bevis på et bæredygtigt valg." "Jeg tror vi mest har tænkt på miljøet indtil nu. Det er relevant at tale om økonomisk og samfundsmæssig ansvarlighed, hvis vi vil være nr. 1 eller 2 i vores branche i fremtiden " "Der findes massevis af gode eksempler på forbedringer – vær stolt af resultaterne. Flere praktiske eksempler – enkle budskaber – ikke så mange tekniske tal. " "(Katrins styrke) er at fokusere på det rette produktvalg. At sælge løsningen!" Vigtigheden af mærker (må ikke undervurderes) Vi er ikke gode til at tale om vores indsats Tre aspekter af ansvarlighed (miljømæssig fokus + samfundsmæssig og økonomisk) Sidst men ikke mindst visdommen: produkterne bidrager også – de skal integreres som en del af budskabet, ikke kun mærket Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

4 Katrin – hovedudfordringer
At finde et budskab som dækker alle produkterne Intern kommunikation og kurser Oversætte tekniske tal til mere enkle budskaber Fakta og succeshistorier Ikke kun produkter – også kategorier Salgstræning: at tale med én tunge Klart budskab til folket – ikke nogen teknisk bibel Håndgribelige fakta og eksempler!!! Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

5 I Katrins grundarbejde, stod det meget klart
At der ikke findes nogen korrekte svar på etiske spørgsmål. Kan vi som firma tillade os at fortælle folk, hvordan de skal leve deres liv? Men det vi kan gøre, er at hjælpe dem med at finde balance. Til sidste punkt: eller hvad vi kan bidrage med for, at de finder balancen Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

6 Handling i stedet for ord
Lokal tilgang Sund fornuft, forenkling Vi er er ude efter et tidløst koncept: som ikke er bundet til produkter eller steder men nærmere til enattitude. Praktisk og nede på jorden Nemt at forstå for alle Humoristisk = med et smil Beskeden attitude Undgå at love for meget Frisk, humoristisk, følsom Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

7 Katrins præsentation om ansvarlighed
(Disse dias kan bruges både internt og eksternt)

8 (Video) Tilføj “Peptalk på toilettet”-video ved at vælge “Indsæt” fra hovedmenuen i PowerPoint. Vælg derefter “Film...” og vælg video-filen. Vælg om filmen skal starte “Når der klikkes på den eller automatisk”. Bemærk: videoen afspilles kun i præsentationsmodus. Instruktioner til præsentator: Når videoen er afspillet, kan du begynde din fremlæggelse fra betydningen af opmuntring (videoens “hovedbudskab”). For Katrin betyder ansvarlighed ikke kun at sikre, at vores eget firma opfører sig som en god samfundsborger, men også at hjælpe vores kunder og partnere med at handle mere ansvarligt (og være stolte af det!) Herefter, forsættes præsentationen med definitionen af bæredygtighed. 11/12/2009 Præsentation / Udarbejdet af

9 Hvad betyder ansvarlighed for Katrin?
Ansvarlighed indebærer at “opfylde nutidens behov uden at gå på kompromis med de fremtidige generationers evne til at opfylde deres egne behov”. Ansvarlighed er vitalt i papirbranchen generelt set. I samarbejde med vores kunder og partnere stræber vi efter høj kvalitet, sikker brug og en lav indvirkning på miljøet Vi tænker udover blot at opfylde de lovmæssige forpligtigelser, og vi vil være branchens benchmark virksomhed Vi vil opmuntre kunder og brugere af vores produkter til at handle ansvarligt Ansv. betyder i høj grad at opfylde nutidens behov ... 2. Vi arbejder i en branche som er i fokus, så vi er nødt til og ønsker også at handle på den rigtige måde 3. Sigt højere end de lovmæssige forpligtigelser – vi sigter efter en overordnet balance Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

10 Katrins tilgang til ansvarlighed
Katrins ansvarlighedskoncept er baseret på balance mellem tre aspekter: miljø, samfund og økonomi. De er alle lige vigtige, og Katrin går ikke på kompromis med nogen af dem. Miljømæssigt Samfundsmæssigt Økonomisk Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

11 Balance lige ved hånden
Vi tror på Balance lige ved hånden Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

12 I praksis For os betyder ansvarlighed at hjælpe vores kunder, partnere, medarbejdere og andre stakeholdere med at finde en balance At respektere miljøet gennem hele vores produktionskæde At arbejde med bæredygtige partnere og at udvikle initiativer for ansvarlighed At hjælpe vores kunder med at kombinere bæredygtighed og rentabilitet At tage hånd om vores medarbejderes trivsel – og de samfund vi er tilstede i Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

13 Hvordan gør vi det? Torsdag den 12. november 2009
Præsentation / Udarbejdet af

14 Miljø 11/12/2009 Præsentation / Udarbejdet af

15 Miljø Vi begrænser indvirkningen på miljøet i alle faser af vores aktiviteter og vores produkters livscyklus råmaterialer og ressourcer produktion produktbrug Det får kunden garanti for en ansvarlig partner garanti for ansvarlighed i vores produkter hjælp til mere ansvarlige aktiviteter Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

16 Samfundsmæssige spørgsmål
11/12/2009 Præsentation / Udarbejdet af

17 Samfundsmæssige spørgsmål
Vi respekterer samfundsmæssig ansvarlighed i vores egne aktiviteter og i vores personalepolitik Vi forventer at vores leverandører følger de aftalte etiske principper Vi promoverer samfundsmæssig ansvarlighed i vores kommunikationer og kampagner Det får kunden garanti for at handle med en partner med en stærk etik støtte til at fremme samfundsmæssig ansvarlighed på lokalt plan Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

18 Økonomi 11/12/2009 Præsentation / Udarbejdet af

19 Økonomi Vi hjælper vores kunder med at finde optimale løsninger som – forhøjer produktiviteten – sparer på udgifterne – forbedrer sundheden og reducerer antallet af sygedage Vores kategorier, toiletrum, arbejdsplads og trivsel hjælper med at løse branchespecifikke udfordringer Effektiv leveringskæde og intelligent logistik accelererer økonomien Det får kunden Rentabilitet på en bæredygtig måde Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

20 Sådan vil vi kommunikere budskabet ud ...
Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

21 Hvordan er en præsentation om ansvarlighed opbygget?
MANIFEST SALGSPRÆSENTATION EKSEMPEL EKSEMPEL EKSEMPEL En audiovisuel intro for at løfte stemningen Støtte ansvarlighed eksempler Præsentatorens egen salgspræsentation, for eksempel, arbejdsplads eller toiletrum præsentation med andre ord Balance lige ved hånden –manifest 21 Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

22 Audiovisuelt manifest
Det audiovisuelle manifest fungerer som en øjenåbner i starten af præsentationen. Dets formål er er få tilhørerne i godt humør og understrege hovedbudskabet: Katrin hjælper sine kunder og partnere med at agere mere ansvarligt, at finde en balance. Plotlinjen er en sketch om en ung kontorpraktikant og en super energisk talende papirdispenser, som giver praktikanten en peptalk. Manifestet varer ca. 2 minutter. Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

23 Eksempler Balance eksemplerne er udviklet til at kommunikere Katrins ansvarlighedspolitik i en kort, kompakt form. De er fokuserer på et konkret emne og kan bruges i salgspræsentationer som de er. Idéen er at sælgerne kan vælge de mest relevante/interessante eksempler og vise dem til deres kunder Eksemplerne omhandler for eksempel: Det nordiske Svanemærke (miljø) Skolehygiejne projekt (samfund) Lokal tilgang (økonomi) Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

24 Balance lige ved hånden – PowerPoint dias
kan bruges til forklaring af konceptet Bør bruges når stakeholdere beder om en præsentation, da vi ønsker at kommunikere budskabet med det vi gør i praksis (eksempler) Men … Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af

25 Folket har magten. 11/12/2009 Præsentation / Udarbejdet af

26 Fornavn efternavn Titel, Katrin
Mange tak! Fornavn efternavn Titel, Katrin Mobil: Tlf.: Katrin. Lige ved hånden. Torsdag den 12. november 2009 Præsentation / Udarbejdet af


Download ppt "Kommunikation om ansvarlighed"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google