Samarbejde!. Synlighed, faglighed, dokumention • Eli Knøsen • Marius Myklebust • Monika Steorn • De mange blomster… • Edvard Befring • Bertil Bjerkan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Lovlig sagsbehandling
Hvilken forskel gør spørgsmål?
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
At forholde sig professionelt Anne Skov
Parforhold; kommunikation og seksualitet
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Lederens kommunikation og værktøjer
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
F Forældremøder…. Forældremøder v. Birgitte Ravn Olesen.
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Set fra sundhedspersonens side
Kære Venner Dette er mit sidste show. Jeg har truffet en meget vigtig beslutning. Jeg har været igennem mange prøvelser og trængsler, men sagen er, at.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
John.M.Nielsen Metode & Co.
Workshop almene boligdage
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
- gennem Marte Meo metoden
At være magtesløs med den magtesløse
En bedre proces til videndeling på afdelingsmødet
Pligtetik.
Vi gennemførte en række interview ifm
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Frivillighed og foreningsliv sat på spidsen Hjerteforeningen, Region Midt.
Koblingspunkter Sammenhænge og samarbejde mellem skole og praksis
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
En konflikthåndterende kultur
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
Supervision og faglig feedback
Fnidderspillet Redder SPLID MODSTAND KRIG TOMGANG Anklager Offer.
ARBEJDSGLÆDE, MOTIVATION OG ENERGI
Om feedback og tilbagemeldinger
Darum skole 4. november 2013.
Kommunikation Dit budskab består af: 7% ord 38 % toneleje
VOFF konference april 2011 Hvad sker der i klasserummet? De sociale og faglige relationers betydning for fastholdelse 27. April 2011 Susanne.
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Kommunikation.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Kapitel 6 – nogle citater og overvejelser.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Godmorgen! Ledelse i praksis og udendørs Opsamling fra i går
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Procesværktøjer.
Birgitte Ravn Olesen, Kommunikation/RUC Hvorfor gør de ikke som vi siger?
D E T G O D E V Æ R T S K A B F O R D A N S K E C A M P I N G P L A D S E R B I L L U N D 1 6 – 1 7 J A N U A R R E F L E KT I O N E R O G A R.
Vejlederens kommunikation
Min far. Min far Usikker / Lavt selvværd X: Jeg vil drikke min formiddagskaffe alene. Y: Du kan åbenbart ikke holde mig ud
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
Valhalla, integreret daginstitution Nyborg
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
Birgitte Ravn Olesen, phd
At tale om sexualitet.
Lægedage Sammenhængende patientforløb – hvad skal der til? Oplevelser fra en kommunal hverdag og en hjemmesygeplejerskes beretninger Kommunalt perspektiv.
Ledelse og kollega-adfærd
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Læreren som læringsleder
Kommunikation i kontekst
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
Kommunikation er svært Kommunikation er en syntese af information, meddelelse og forståelse.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Konflikt håndtering Jan Christiansen Sosu Fyn. Hvorfor opstår konflikter? Uoverensstemmelser Uenigheder Aftalebrud Misforståelser Interessemodsætninger.
Hvad er KUU for en uddannelse ?
Præsentationens transcript:

Samarbejde!

Synlighed, faglighed, dokumention • Eli Knøsen • Marius Myklebust • Monika Steorn • De mange blomster… • Edvard Befring • Bertil Bjerkan • Emmi Tuomi • Birgitte Ravn Olesen • Hans Erik Frölander • Jude Nicholas • Anne Nafstad

Helhedssyn

Joharris vindue Andre kan se det Andre kan ikke se det Kendt af praktikere Ikke kendt af praktikere Det frie felt – handlinger i hverdagen Det, der tages for givet / naturaliseringer De faglige begrundelser/ normer Feedback Mod, kultur… Det mulige forskningsfelt – udforskning gennem dialog

At udvikle forstyrrende viden om egen praksis – feedback blandt kollegaer som en metode Det kan være svært at få feedback, hvis den feedback, vi får eller forventer at få •høres som en vurdering •høres som udtryk for, at hun vil vise, at hun er dygtigere end mig •handle om en situation, som jeg selv ved var gal •høres som et angreb, hvor det gælder om at gå til modangreb Det kan også være svært at give feedback, fordi man er •bange for at såre den anden •bange for, at den anden bliver vred •bange for at blive misforstået •ved ikke, hvordan man skal få sagt tingene på en ordentlig måde

Om at give konstruktive tilbagemeldinger • Bliv på egen banehalvdel - brug først og fremmest ”jeg” og ikke ”du” sprog • Vær specifik og baser vurderinger på observationer, du har gjort • Ret feedback mod handlinger, som kan ændres • Giv plads til dialog og anerkendelse

Næste skridt hos os? • Hvordan kan rammer for observation og feedback være? • Er der nogen, som har lyst til at prøve? • Kan vi finde et tidspunkt, hvor de fortæller om deres erfaringer?

Formidling i et trekantsdramaSPROGET System Perspektivkonflikt Interessekonflikt ProfessionelPatient Forståelseskonflikt