Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

1 Børnehuset Troldehøj Kreativitet i leg og bevægelse som udviklings potentiale. Helle Rømer.
Danehofskolens værdigrundlag
Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
Inklusion Fællesskab Faglige mål Rumlighed.
Hjerterum og opsøgende funktion
Svend Gønge-skolens værdier...
Set i forældreperspektiv
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Kompetenceafklaring af børnene
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Ørestad Skoles værdier
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Kreativitet og innovation i ALT
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Informationsaften Aftenens program:
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Er mit barn klar til skolestart ?
Lærerprofessionen.
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Kulturregion Storstrøm En kulturregion med forbindelse til fremtiden.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Biblioteket som arena i viden- og oplevelsessamfundet
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Jeg støtter barnet ved:
Måltidet – lyst og fællesskab
Inklusion i Børneinstitution Højme
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Hvad render vi rundt og laver?
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
En ny model for bibliotekernes rum
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
 Erfaring er med inklusion og rummelighed  Fremtidens udfordringer.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Tidsplan for eksamen 40s umd
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Guldet i nabolaget – om læring og fællesskab i lokalsamfundet Børne- og Kulturchefforeningen.
Børn og pædagoger i en digital verden
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Kodeord: Praksis - og ’merværdi’ igennem udadvendt anvendelseorientering Nye videnskombinationer = flere fag i spil Dristigt og eksperimenterende arbejde.
Præsentation af forårs-sfo
De seks bedste billeder fra gruppen
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
Dagplejen Svendborg Barnet I Centrum Emotionel relatering og modtagelse Barnet I Centrum – Ole Henrik Hansen Deltager: Dagplejer: Pia Rønver,
Kvalificeret selvbestemmelse i afdelinger. Dele viden Beslutte fælles mål Koordinere handling.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
At blive forvandlet? Beth Juncker Professor Københavns Universitet.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Europæiske Kulturbørn Dansk inspirationsseminar
Den pædagogiske læreplan
Charlotteskolen - læring lige i nærheden
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Strategiske pejlemærker
Leg, kreativitet dannelse
Nye muligheder og potentialer
Barnesyn og børneperspektiv
Overgangen fra børnehave til SFO og skole
Præsentationens transcript:

Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.

Børnene får udfordringer til at udvikle selvstændighed og socialisering. Tryllefløjtens pædagogisk praksis er skiftevis struktureret og børnenes selvvalgte aktiviteter. Børnene tilbydes lærings rum til at eksperimentere med deres kompetencer. Følgende sider belyser de pædagogiske værktøjer og begreber, som er en vigtig del af pædagogisk praksis. I sidste sætning: tilføj evt. Tryllefløjtens pædagogiske praksis

Samling Samling er et læringsrum, hvor vi arbejder med at udvikle følgende kompetencer hos børnene: at lytte, at koncentrere sig, udvikle sprog og sprogforståelse, lære at modtage kollektive beskeder og være en del af et fællesskab. Vi tilstræber at holde samling i børnenes små primærgrupper, således at alle børn ses og høres.

Rutiner Rutiner er et trygt læringsrum, som hjælper børnene til at være åbne og kreative. Børnene reagerer forudsigeligt i de trygge rammer, som er selvværdsforstærkende.

Kultur Kultur stimulerer børnenes nysgerrighed og lysten til at lære, til selv at skabe, give sig tilkende, udtrykke sig og sætte eget aftryk igennem kreativiteten. Kulturen skaffer indsigt i andres erfaringer og oplevelser, og bidrager til ny indsigt i andre kulturer og til mødet mellem kulturer.

Legen I legen lærer børnene følgende: udvikler sociale kompetencer, evnen til at lære, lære at løse konflikter, skabe venskaber, bygge videre på egne og andres ideer og viden, tænke kreativt og bruge fantasi, opnå stærke følelser af selvfornemmelse, samhørighed, empati og overskridelse af egne grænser.

Digitalisering Det pædagogiske mål er at udvikle børns digitale kompetencer, og at de bliver fortrolige med it inden skolestart. Vi arbejder med IT som et pædagogisk læringsværktøj, hvor børn og pædagoger kan gå på opdagelse sammen i et fælles digitalt univers.

Læring Læring er en proces, som foregår individuelt og i samspil med andre. Børn skal inspireres og udfordres med positive problemer, der kan løses, de skal inviteres til at se, sanse og eksperimentere med verden i følgeskab med kreative pædagoger. Der skabes en nærværskultur med plads til fordybelse. Kreative spor og bidrag skal integreres i pædagogisk praksis

Dokumentation Vi udmønter vores pædagogiske praksis gennem projekter, som vi dokumenter via nyhedsbreve, hjemmeside, daglig skriftlig information til forældrene, børnenes produkter, foto og ”tegn på læring”. Vi reflekterer vedvarende over pædagogisk praksis og sikrer et inkluderende miljø via et månedligt LP møde (pædagogisk analyse), ved stuemøder og personalemøder.