Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Aktivitet – hvor/hvornår: Videns- og erfaringsseminar i Middelfart, lørdag den 19. marts. MKR var der sammen med Pia fra Herredsåsen og Claus fra Rynkevangen.
Skolereform august 2014………………
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Præsentation af materialer på personalemøde
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
Præsentation Pædagogisk konsulent Erik Hønge Uddannet fritidspædagog Leder af en børnehave Leder af et fritidshjem SFO-konsulent Freelancekonsulent bl.a.
Elevplaner Elevplan Dialog ! Evalueringer Elevmål.
Folkeskolereformen - gør en god skole bedre MEN HVORDAN?
Kvalitet i Skriftlighed  Oversigt over workshop  Erfaringer med netværkssamarbejde  Materialeindsamling  5 forslag til forbedring  Arbejdsgrupper.
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Frøslev-Padborg skole
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Skolereform august 2014………………
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
Darum skole 4. november 2013.
Kontaktforældre - et vigtigt led mellem skole og forældre Kontaktforældrene er et vigtigt led mellem skole og forældre. Kontaktforældrene repræsenterer.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Vestre Skole og Åløkkeskolen 2014
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Folkeskolereform 2014.
Præsentation af materialer på personalemøde
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Velkommen til KUP-workshop. Hvad skal vi lære i dag? Hvad er aktivitetsudvikling Hvordan aktivitetsudvikler man Hvorfor aktivitetsudvikler man.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring.
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Workshop: Plejefamiliers rammer og vilkår Den 22. november 2010 Servicestyrelsens konference om plejefamilieområdet.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
1 Skriftlighed på nye måder efter reformen Pædagogiske udfordringer: Bedre studiekompetence – større progression Mere fordybelse – bedre individuel vejledning.
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
FORÆLDREMØDE HVOR ER VI PÅ VEJ HEN ?. Agenda ♦Årsberetning  v. Skolebestyrelsesformand Susanne Friis ♦Bistrupskolen status  v. Skoleledelsen ♦Kontaktforældre.
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
- Kom tættere på dit barns skolegang
Når alle er forskellige er ingen anderledes
Netværksmøde for AKT pædagoger i dagtilbud den
Hvem er vi?.
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Dagtilbudsforum d. 9. oktober 2018
Implementering af den styrkede pædagogiske læreplan på PAU
Inspirationsworkshop med fokus på
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Observations-informeret lærersamarbejde og undervisningskvalitet
Præsentationens transcript:

Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse

Hvad er det nye i reformen? • Forældres ansvar i forhold til samarbejdet med skolen, skal præciseres i skolebestyrelsens principper. Dette sker ud fra et ønske om at forældre bliver mere aktive i deres børns skolegang, gennem øget ejerskab til de principper samarbejdet skal bygge på. • Elevernes inddragelse i deres skolehverdag skal styrkes gennem bedre mulighed for individuel fordybelse, løbende evaluering i forhold til individuelle mål og en enklere elevplan

Hvad er der blevet drøftet i Greve indtil nu?

Debatspørgsmål ved bordene • Hvad er du særligt optaget af med dette tema? (lad alle om bordet komme til orde) • Hvad ser du som de største muligheder for udvikling af skolen i lyset af dette tema? (drøft evt. med sidemanden inden I tager en runde) • Hvordan tænker du, at du/den gruppe du repræsenterer bedst bidrager til, at dette tema kommer til at stå stærkt? Opsamling af pointer i plenum