Visioner og mål for KDY Strategiplan

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VI HJÆLPER UDSATTE BØRN OG UNGE
Advertisements

Breddeidrætsudvalgets betænkning •Foreningsidræt •Kommerciel idræt •Selvorganiseret idræt •Institutionsidræt •Offentlig idræt.
der var engang behandlingspsykiatri Idræt og motion – en ny vej
Visioner for og mål for KDY
Kan Netværkstedet drives som socialøkonomisk virksomhed?
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Produktion og Logistik
Brøndby den 10. april 2007 Forældrerekruttering Teddy Pedersen Haderslev Fodboldklub DIF - Breddekonsulenttræf.
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
Vision 2010 W W W. S T J E R N E S P E J D E R. D K.
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Hvem er LandboUngdom? … med frivillig mener vi, at vi brænder for vores forening og skaber den med vores engagement … med samler mener vi, at vi gør det.
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
udarbejdet af GLADSAXE ISHOCKEY
FBUs visionsplan 2015.
10 punkts programmet •Der skal sikres alle børn og unge et alsidigt tilbud om fritidsvirksomhed •Kommunen skal samordne fritidsforanstaltninger, der iværksættes.
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Det helt grundlæggende: Udvikling Kammeratskab Aktivitet Engagement.
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
1 PRINCIPPER Organisationsstrukturen bygger på en klar adskillelse af Vision, strategi, udvikling, politik og den daglige drift Der foreligger beskrivelser.
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
KORINTH I.F. MULTIBANE.
Per Hylander Dronninglund Rotary klub siden 1991 Guvernør D Formand for Rotary Danmark Distriktstræner D Rotary Coordinator.
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
Strategi for KDY Med rød er enten mission eller vision.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Red Barnet Kalundborg FRITIDSKONTOEN
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
Hvad skal vi tænke igennem og beslutte ? Strategi for Højbjerg Badmintonklub frem mod 2010 Opgave.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Repræsentantskabsmøde Idrættens Samråd Program for aftenens repræsentantskabsmøde Velkomst IS beretning for året der er gået Debat om beretningen.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
1 Vision – Mission - Værdier - Mål – Midler - Politikker.
1 Sigtelinjer for arbejdet På baggrund af budgetmaterialet (inkl. bagvedliggende notater og viden i øvrigt): Udarbejde formuleringer til sigtelinjer for.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
A A R H U S U N I V E R S I T E T U N I V E R S I T Y O F A A R H U S Lauritz B. Holm-Nielsen| 2 Aarhus Universitets Strategi
NY ORGANISATIONSSTRATEGI Generalforsamling 23. marts.
Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.
Dansk Rugby Unions Udviklingsplan Kerneværdier Passion Rugbyfolk har en enorm begejstring for sporten. Rugby genererer spænding, engagement,
Hammerum Hallen Strategi HH Strategipræsentation – Baggrund – Processen – Resultatet Vision og mål for 2015, must win battles – Rammer for det videre.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Mission HVORFOR er vi her og hvad vil vi opnå ? DVL skaber gode vandreoplevelser for hele livet, hvor vi får mere end vandring Socialt samvær Det er sikkert.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
FIA Breddeklubudvikling Forventningsafstemning - MAR 2011 Processen sådan gør vi Mission & visioner Værdi- grundlag Organisation Funktions- beskrivelser.
Cph Volunteers Giv en hånd til København. Derfor er vi her : For at kvalificere København til på bedre vis at kunne håndtere primært store, internationale.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Målsætning og strategi Sejlklubben Lynæs Sejlklubben Lynæs 1.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
SportHouse –  TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens.
Sådan bruger du præsentationen af Vision 2025
Kommunikationsansvarlig
Glamsbjerg Fritidscenters fremtidshus
Idrættens Innovatører
Strategi 2015 Svømmekonference 2012.
Skole-reform Skolesamarbejdet Motion og bevægelse.
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Hvem er jeg 1980 Flyttede til Vordingborg
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Præsentationens transcript:

Visioner og mål for KDY Strategiplan 2009-2012 KDY vil fremme sejlsporten i Danmark og Internationalt ved at gøre sporten tilgængelig og attraktiv. KDY vil konstant sætte nye standarder for kvaliteten og udbuddet af klubbens ”produkter”. KDY vil være den bedste sportsklub for medlemmer, sponsorer og andre interessegrupper. KDY er for alle inden for sejlsport uanset alder, niveau og hvilken form for sejlads, der dyrkes. KDY’s vision for ungdomsarbejdet er ”at skabe sunde og dygtige børn/unge som sejler for livet”. Sømandsskab, kammeratskab og fællesskab er nøgleord. KDY vil adskille sig fra andre sportsklubber gennem den royale relation og et tæt samarbejde med erhvervslivet. KDY har ingen tolerance over for nogen form for doping og præstations-fremmende misbrug. Strategiplan 2009-2012

Royal Sailing Academy Strategiplan 2009-2012 RSA’s mission er at uddanne og udvikle sejlere. RSA skal kunne rumme al undervisning i KDY, - praktisk og teoretisk. RSA vil i strategiperioden bestå af følgende: - Ungdom - Sejlerskolen som uddanner voksne med afsluttende duelighedsprøve. - Færdighedskurser, bådhåndtering, tursejlads, kapsejlads, etc. - Matchrace Centeret uddanner voksne til storbåds sejlads, kapsejlads og matchrace. RSA udstyr og både skal være af tidssvarende, høj kvalitet. RSA har instruktører der sikrer en høj og ensartet kvalitet. RSA vil tilbyde autoriserede kurser, seminarer og foredrag som afholdes i forhold til en årligt fastlagt kalender. Ud over lærdom om sømandsskab tilbydes kammeratskab og fællesskab til vands og til lands samt sociale aktiviteter. Strategiplan 2009-2012

Ungdomsarbejde Strategiplan 2009-2012 Fremme interessen for sejlsport blandt børn og unge i alderen 8 – 25 år. Have fokus på, at sejlsport er en dannelsessport med kammeratskab, kvalitet, ansvar, uddannelse og et sejlermiljø, året rundt til lands og vands. Tilbyde sejlerne en eksponering over for alle typer af sejlsport. Fastholde sejlere i alderen 14 – 25 år ved at udvikle tidsvarende tilbud og integration i forhold til klubbens øvrige aktiviteter. Sikkerhed til søs, er et gennemgående element i alle aktiviteter. Aktivt at udvikle relationer til skoler og gymnasier. Tilbud til alle sejlere om sejlads hele ugen. At være Danmarks bedste tilbud til unge der vil sejle. At sikre en løbende udvikling af trænere. Strategiplan 2009-2012

Elite- og talentarbejde Team Danmark godkendt Kraftcenter (Kraftcenteret) i Rungsted– er samlingspunkt for egne og regionens talent- og elitesejlere. At sikre at Kraftcenteret markerer sig som et af verdens førende elitecentre, målt på resultater. Vi støtter/satser primært på klasser, hvor vi har min. 3 både og matchrace. Kraftcentret skal rumme de nødvendige faciliteter både til vands og lands. Sikre fuldtids træner kapacitet, suppleret med specialist trænere. Skabe økonomiske rammer for vore sejlere gennem sponsorstøtte og hjælp til sponsorstøtte. Vi skal sikre en løbende uddannelse af trænere. Strategiplan 2009-2012

Kapsejlads/Events Strategiplan 2009-2012 Vi vil fremme sporten ved at arrangere kapsejladser - lokale, nationale og internationale stævner og særlige events. Vi arbejder systematisk med at udbrede sejlsporten gennem samarbejde med klubber landet over. Kapsejladser/Events med involvering af KDY har et højt professionelt niveau til vands og til lands, ofte i samarbejde med sponsorer og andre klubber. Vi ønsker, at skabe opmærksomhed om vores aktiviteter gennem aktiv kommunikation og formidling på et højt niveau. Kapsejladserne/Events skal være en positiv og unik oplevelse for sejlere, andre interessenter og tilskuere. Der arbejdes målrettet på uddannelse og udvikling af kapsejladshjælpere inden for alle kompetenceområder. Events forankres efter behov i en projektstyringsgruppe sammensat af bestyrelsen. Strategiplan 2009-2012

Cruising Strategiplan 2009-2012 Cruising er et tilbud til medlemmer i alle aldre, der vil sejle tursejlads. Cruising skal skabe sammenhold gennem socialt samvær og fremme tursejlernes maritime forståelse og færdigheder. Cruising planlægger ture og giver medlemmerne unikke muligheder for fælles oplevelser såvel i Danmark som i udlandet Cruising giver værdi til medlemmerne ved at inspirere og berette i tekst og billeder om tursejlads – blandt andet til møder, på nettet og i blade Cruising gør en særlig indsats for en ny generation af tursejlere, for børnefamilier og for motorbådssejlere Strategiplan 2009-2012

Cruising (fortsat) Strategiplan 2009-2012 Cruising iværksætter tiltag for sejlere uden for Øresundsregionen gennem at inddrage provinssejlere - medlemmer såvel som ikke medlemmer - i planlægning og gennemførelse af blandt andet Cruisings sommerture. Cruising fremmer kendskabet til og interessen for langturskonkurrencer og 24-timers sejladser Cruising samarbejder med de nordiske søsterklubber om fælles initiativer som f.eks. Vikingetræf Cruising søger at udbygge det nordiske samarbejde. Cruising fremmer det internationale samarbejde gennem tætte relationer til blandt andet ICCY, Cruising Association og Deutscher Segler-Verband Cruising tager initiativer til at fremme samarbejdet med andre KDY aktiviteter som f.eks. Royal Sailing Academy. Cruising skal aktivt søge rekruttering blandt deltagerne i klubbens andre aktiviteter Cruising iværksætter, også uden for sejlsæsonen, sejlerrelaterede aktiviteter af såvel faglig som af mere underholdende og/eller social karakter. Strategiplan 2009-2012

KDY´s internationale strategi KDY vil bevare og udbygge sine internationale relationer til gavn for klubbens medlemmer og samarbejdspartnere. KDY vil indgå aftaler med udvalgte betydende sejlklubber i udlandet med henblik på gensidigt tilbud om relevante serviceydelser til gavn for KDY’s medlemmer. KDY vil opretholde kontakt til de væsentlige internationale klasseorganisationer og ISAF for bl.a at tiltrække og afholde betydende internationale stævner. KDY vil etablere et egentligt KDY ambassadør-korps udpeget blandt KDY medlemmer med fast bopæl i udlandet. KDY vil være i dialog med internationale interesseorganisationer og relevante industrier. Strategiplan 2009-2012

Servicecenter Strategiplan 2009-2012 Servicecentret er ansvarlig for den daglige drift af klubben. KDY ønsker at have ansatte ledere, medarbejdere og trænere, som sammen med frivillige yder en professionel service, som gør KDY til den bedste sportsklub for medlemmer, sponsorer og andre interessenter. Servicecentret er klubbens driftsorganisation – og skal dermed skabe indtægter, styre klubhuse, flåden, infrastrukturen inkl. IT. Servicecenteret er ansvarlig for løbende at forsyne bestyrelsen med overblik over indtægter, udgifter, investeringer og finansiering Organisationen skal løbende opgraderes og udvikles, således at vi har de rigtige ressourcer - herunder medarbejdere. Strategiplan 2009-2012

Kommunikation Strategiplan 2009-2012 KDY skal være et globalt anerkendt brand med klare værdier, som stemmer overens med visioner og strategier. Kommunikations- strategien skal bl.a sikre dette. Målgrupperne er medlemmer (inkl. nye), sponsorer, danske sejlere, offentligheden og andre interessenter. KDY stræber mod elektronisk kommunikation, med ”Sejlsport” som klubblad med ”landsdækkende & internationalt indhold”. Udenlandske medlemmer modtager opdateringer i form af elektroniske- og trykte medier. Alle aktive i bestyrelse og udvalg har pligt til at bidrage, direkte eller via en ”redaktør” i overensstemmelse med retningslinier fastlagt af kommunikationsudvalget KDY’s aktiviteter er branded i henhold til den enhver tid gældende brandingmanual Strategiplan 2009-2012

Økonomi Strategiplan 2009-2012 KDY’s økonomi skal sikre gennemførelsen af klubbens ambitiøse visioner og mål. Medlemskontingent skal afspejle vores attraktivitet med udgangspunkt i andre sejlklubber i Danmark. Klubbens indtægter skal være balancerede. KDY skal have et økonomisk beredskab, så vi undgår at blive økonomisk sårbare. Hver enkelt aktivitet planlægges med tilhørende godkendt budget. KDY’s medlemsaktiviteter vil ofte være helt- eller delvist deltagerfinansieret. Strategiplan 2009-2012

Sponsor- & partnerskaber KDY ønsker at være den mest attraktive sportsklub for sponsorer. KDY vil tilbyde veldefinerede koncepter som klart definerer ydelsen. KDY satser på langsigtede, integrerede samarbejder. KDY er selektiv og stiller krav til sponsorerne. KDY er fleksibel, kommerciel og professionel i sponsorsamarbejdet. KDY arbejder med følgende sponsorkategorier: Club Royal partnere Club Royal sponsorer (følgebådssponsorer) Royal Matchrace sponsorater Aktivitetssponsorer Eventsponsorer Sponsorer (f.eks. mediesponsor, leverandør-sponsor eller relationssponsor) Udstyrssponsorer Strategiplan 2009-2012