Konkurrentreaktioner

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvad er internationalisering
Advertisements

Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
10 Konkurrencesituation
Afsætning grundforløb
4 Strategisk planlægning
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Ledelse og menneskesyn
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Erhvervsøkonomi Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 10
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Fuldkommen konkurrence
Med blik for at bruge markedets, virksomhedernes og samfundets bevægelse -Region Midtjyllands initiativ DK i front på Cirkulær Økonomi.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
IS-Strategi.
Afsætning grundforløb
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Viden der virker Inge Steen Mikkelsen 21.nov. 08 Er der brug for en offentlig VEU-indsats? NCK-konference.
AFSÆTNING B – Schønberg
Teknologi og samfund Den teknologiske udvikling 1 Samfundsudviklingen
Reklamer Reklametyper.
11. Virksomhedens indtægter
Illustrationer til undervisningsbrug
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10. Virksomhedens indtægter
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Kapacitetsstyring.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Markedsandele Rolf og Jonas.
Udfordringer.
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Definition af markedet Indsnævring af markedet og konkurrencesituation
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Kapitel 1
Aktivitetsstyringens beskrivelsesmetoder
Erhvervsøkonomi Kapitel 10 Markedsformer
Mette, Mathias og Simon.  Jægere (mænd, i alderen 30-60, middelmådig eller høj indkomst, naturmenneske)  Maskinarbejdere (mænd og kvinder i alderen.
Tværfagligt projekt mellem fysik og historie. Af: Henriette, Pi og Pernille Der er uenighed blandt historikere om hvornår industrialiseringen i England.
IT-Pols holdning til softwarepatenter Ole Tange IT-Politisk Forenings holdning til softwarepatenter.
’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’
Introduktion til afsætning
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Abubakar Cecillie Rikke
AFSÆTNING A – Schønberg
2  Muligheder: At hun har mange år til at udvikle virksomheden. Iværksætterpris = samarbejde Trusler: Store firmaer og kendte designere.  Omverdensmodellen:
Forbrugernes Needs Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker At kunne betale efter behov (dvs. Man ikke skal betale.
Dudek Plast A/S Gerresheimer Gruppe 5.
Born global Reborn Global
Sebastian Mikkelsen og Simon Hindkær 1.Øma Afsætning KONKURRENTREAKTIONER.
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse © Charlotte Flyger, Ove Hedegaard og Preben Melander Aktivitetsstyringens beskrivelsesmetoder Økonomisk virksomhedsbeskrivelse.
Økonomisk virksomhedsbeskrivelse © Charlotte Flyger, Ove Hedegaard og Preben Melander Økonomisk virksomhedsbeskrivelse Appendix A Nogle udbredte strategimodeller.
Hvordan vil du sikre dansk konkurrenceevne i fremtiden? Højere BNP. Offentlige investeringer, da det er staten der køber aktiver. Skabe højere BNP. Mere.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
Virksomhedens omverden
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Anti-bestikkelse.
Branding afsætning.
Sælg et produkt eller en tjeneste
10 Konkurrencesituation
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Konkurrentreaktioner Sebastian Mikkelsen og Simon Hindkær 1.Øma Afsætning Konkurrentreaktioner

kONKURRENTREAKTION Konkurrentreaktion er når konkurrenterne reagere på et nyt produkt eller lign. Med hensyn til om konkurrenterne reagere er der 2 vigtige spørgsmål der skal besvares: Kan konkurrenten reagere? Vil konkurrenten reagere?

Kan konkurrenten reagere? Tekniske forhold Kan konkurrentens produktionsanlæg omstilles til nye produkter? Økonomiske forhold Har konkurrenten fx økonomiske midler til at investere i evt. nødvendige maskiner? Organisatoriske forhold - Har ledelsen og medarbejderne hos konkurrenten evner og viden til at tage kampen op?

Vil konkurrenten reagere Afhænger af hvor hårdt konkurrenten føler sig fremstødet. På markeder med lav præference vil udbyderne ofte reagere med prisnedsættelser. Fx benzinbranchen.

Infomedia Novo Nordisk mærker stigende konkurrence - chef (Korr.)