Bilag 2: Organisationsudvikling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Advertisements

Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
- Fælles børn - Fælles mål - Forskellige opgaver og kompetencer
Økonomien i det boligsociale arbejde Bo Andersen Konsulent Boligsocial Funktion.
Slå dog SU og SIU sammen 17. september 2009
TRIOENS OPGAVER.
Administrative pejlemærker i BUF
DET INTERNATIONALE ARBEJDE I FORVALTNINGEN
De københavnske Ældreråd Organisationen. § 30. Kommunalbestyrelsen nedsætter et ældreråd. Ældrerådet rådgiver kommunalbestyrelsen i ældrepolitiske spørgsmål.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Randers Kommune, Den tværgående rådgivningsenhed – Børn og Ungeområdet Struktur i 3 distrikter Baggrund for arbejdet med afklaring af strukturen for den.
Informationsmøde - Ny strategi og organisationstilpasninger i HCK
Direktørområdet Job og Velfærd i Fredensborg Kommune
IT-Strategi.
Ledelsesudfordringer i sociale institutioner
Bilag 2 Opgaver i BUF.
HR Løn og Personale Jørn Mørup
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Målepunkter for den inkluderende skole?
IT- og Telestyrelsen Evaluering og Information på nettet.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Udmøntning af reform på specialområdet BUU 30
Bilag 4: Oversigt over afsluttede aktiviteter under delprogrammerne Økonomistyring og Økonomisk Balance Dato: 10. april
Temamøde Thyholm og Struer 14. december Temamøde – Thyholm og Struer 1. Svarskrivelse til Indenrigs- og Sundhedsmin. 2. Projekt- og procesorganisation.
Boligsocialt arbejde hos Boligkontoret Danmarks medlemmer Et kig på de største udfordringer Katja Lindblad, udviklingschef
Det Sociale Kapitel
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Mobile Studieunit – Danmarks bedste praktikuddannelse i
Analyse af administration og ledelse
Det politiske arbejde med udvikling af folkeskolen i Esbjerg kommune
Fællesmøde den 10. september 2008 A A R H U S U N I V E R S I T E T Den administrative forandringsproces Den administrative forandringsproces.
Kort om baggrunden Fusion og strategi Strategiens mål om intern støtte og service, bygningsdrift m.v. Eksternt pres.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Implementering af Fælles Medicinkort i kommunerne
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
Handleplaner Odsherred Kommune. Indledning Hvem er vi Kort præsentation.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
Mål- og resultatstyring i Beskæftigelsesministeriet Rigsrevisionens nationale konference 5. november 2015 Søren Kryhlmand.
Program for læringsledelse Ved Birgit Lindberg, Sekretariats- og dagtilbudschef 12. januar 2016.
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
Lige muligheder i livet Strategi for børn og unge i udsatte positioner.
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
FPT-RA1 Forsvarets Personeltjeneste Personalestyrelsen 12. april 2011.
Familiecentret Projekt GOD FÆLLES PRAKSIS. Familiecentret Holbæk Kommunes vision: Der er noget, vi SKAL og der er noget, vi VIL….. vi VIL…..
Netværksledelse For børn, personale og ledere. Vision Netværks(ledelse) til udvikling af meningsfulde sammenhænge baseret på effektive netværk, med fokus.
Valgkredsmøder 2016 IT-udvalget.
digitaliseringsstrategi
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Præsentation af UngiAarhus
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Introduktionsmøde for nye byrådskandidater
Præsentation af UngiAarhus
Dagsorden Præsentation - hvad er en Landsbyklynge?
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Fremtidig driftsorganisation for psykiatrien i Region Syddanmark
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Administrativ organisering
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
Statens HR – Implementeringskoncept
Konference Rådet for bedre Hygiejne september 2019
Præsentationens transcript:

Bilag 2: Organisationsudvikling

Bilagsoversigt Bilag 2.1: Mision og Vision for BUF (April 2007) Bilag 2.2: Detaljeret organisation for BUF pr. 1. april 2007 Bilag 2.3: Overblik over spor, resultater og involvering frem til 1. juli 2007

Bilag 2.1.: BUF’s Mission (1/2) Børne- og Ungdomsforvaltningen driver og udvikler dagtilbud, skoler, fritids-, special- og sundhedstilbud af høj kvalitet. Sammen med forældrene skaber vi rammerne for, at alle københavnske børn og unge kan få en god udvikling og uddannelse samt en sund opvækst, der kan danne grundlaget for trivsel og livsglæde i fællesskab med andre. Missionen er virksomhedens eksistensberettigelse og gælder, så længe BUF eksisterer med de opgaver, der er placeret i BUF

Bilag 2.1.: BUF’s Vision (2/2) Københavns Kommune vil som metropol understøtte mangfoldighed og er toneangivende med hensyn til høj kvalitet, faglig udvikling og effektiv drift. Det viser sig ved at: Børn, unge og forældre oplever høj faglighed og kvalitet i kommunens dagtilbud, skoler, fritids-, special- og sundhedstilbud Kommunens dagtilbud, skoler, fritids-, special- og sundhedstilbud er præget af åbenhed, dialog og medindflydelse Politikerne i Børne- og Ungdomsudvalget får en god og professionel betjening, der giver mulighed for at træffe kvalificerede politiske beslutninger inden for hele børne- og ungdomsområdet Børne- og Ungdomsforvaltningen arbejder ud fra et politisk besluttet grundlag som anvendes aktivt i styringen af BUF’s virksomhed Børne- og Ungdomsforvaltningen tænker hele 0 - 18 årsområdet i en sammenhæng inden for kerneområderne – dagtilbud, skole, fritid, sundhed, integration og støtte til udsatte børn Børne- og Ungdomsforvaltningen anvender sine ressourcer hensigtsmæssigt og effektivt Børne- og Ungdomsforvaltningen er et godt sted at arbejde og har fokus på udvikling af attraktive arbejdspladser for alle ansatte Børne- og Ungdomsforvaltningen præger og afspejler den nyeste viden inden for børne- og ungdomsområdet. Visionen er virksomhedens langsigtede mål og revurderes hvert 4. år, når et nyt udvalg er tiltrådt. Efterfølgende kommer den overordnede strategi, som opdateres hvert andet år, og delstrategier for kerneområderne som angiver, hvordan vi skal arbejde.

Bilag 2.2.: Overordnet organisationsstruktur for BUF (1/6) Strategisk ledelse af BUF Betjening af politisk niveau Overordnet ansvar for BUF Faglighed for alle Organisationsudvikling Økonomistyring Balance i økonomien Betjening af BUU, borgmester og direktion Analyse Kommunikation Politik- og strategiudvikling i forhold til faglig indhold og kvalitet for 0-18 år inkl. special-området og sundhed Politiske indstillinger, svar til politikere mv. Mål- og rammeformulering samt opfølgning på faglig indhold og kvalitet for 0-18 år Plads- og kapacitetsstyring for 0-18 år Kvalificering af økonomistyring på bevillingsniveau Implementering af politikker og strategier Ledelse af skoler og institutioner Driftsopgaver i forhold til kerneopgaver Central aktør i udrulning af styringsmodel og kvalitetssikring (tilsyn) af kerneopgaver Opfølgning, dokumentation og evaluering Lokal udvikling Sundhedsplejen PPR Politik- og strategiudvikling i forhold til økonomi, personale, bygninger og IT Opfølgning, dokumentation og evaluering på politiske mål inden for centrets område Mål- og rammeformulering for centrets område Løn- og personaleadministration Central drift af økonomi

Bilag 2.2.: Organisationsdiagram Børn og Unge (2/6)

Bilag 2.2.: Organisationsdiagram Distrikter (3/6) Børne- og Ungdomschef Faglig funktion Souschef/ afdelingschef/ koordinator Administrativ funktion Skoler og institutioner Børne- og ungdomschefer Amager: Jan Lange Bispebjerg: Dorte Seistrup Indre By: Sigvard Hvidsteen Nørrebro: Søren Thorborg Valby: Michael Olsen Vanløse-Brønshøj: Jørgen Hanghøj Vesterbro-Kgs.Enghave: Marie Thun Østerbro: Pia Hjørtoft

Bilag 2.2.: Organisationsdiagram Ressourcestyring (4/6)

Bilag 2.2.: Organisationsdiagram Sekretariatet (5/6)

Bilag 2.2.: Organisationsdiagram Forandringsprogram (6/6)

Bilag 2.3.: Overblik over spor, resultater og involvering Forventede resultater pr. 1. juli 2007 Involvering frem til 1. juli 2007 BUF’s strategiske grundlag Politisk godkendt overordnet strategi for BUF inkl. flerårigt strategisk årshjul Plan for arbejdet med strategi for de enkelte kerneområder og støtteområder i BUF, herunder detaljeret plan for involvering af den brede BUF organisation og eksterne interessenter som f.eks. faglige organisationer BUU, Direktion og Chefgruppe i den overordnede strategi BUU, Direktion og Chefgruppe i planlægningen af den videre strategiproces Organisa-tions-struktur Færdig organisation mht. bemanding, funktionsbeskrivelser, arbejdsgange samt succeskriterier og mål for Centre, kontorer og distrikter Opfølgning på placering af den enkelte medarbejder Samlet overblik mht. BUF’s ressource- og kompetencegab samt proces for evaluering af status på området efter f.eks. 1 år Proces og rammer for afklaring af yderligere snitfladespørgsmål Færdig organisering af PPR og så vidt muligt koncernfællesskab Klar målsætning for afbureaukratiseringsarbejdet samt identifikation af centrale områder for projektet Færdiggørelsen af organiseringen, herunder også placeringen af den enkelte medarbejder vil involvere samtlige medarbejdere i kontorer og distrikter Arbejdet med ressourcer og kompetencer vil involvere Direktion, Chefgruppe og medarbejdere Arbejdet omkring snitfladespørgsmål vil involvere Direktion og Chefgruppe Det indledende arbejde omkring afbureaukratisering vil involvere Direktionen. Identifikation af centrale områder vil involvere bredt ud i BUF’s organisation Ledelse i BUF Definition af god ledelse i BUF Afledte kompetencekrav Arbejdet vil involvere Direktion, Chefgruppe, ledere i skoler og institutioner samt HR-ressourcer i BUF Styringsmodel og kvalitets-sikring Ambition i forhold til udrulningstakt Implementeringsplan for udrulning af kontraktstyring i BU, herunder detaljeret plan for involvering af Chefgruppe og ledere på skoler og institutioner Årshjul for BUF’s styringsmodel Definition af udrulningstakt og årshjulet vil involvere Direktionen Planlægningen af udrulning vil involvere Direktionen, Chefgruppe og repræsentanter for skole- og institutionsledere