Undervisers hjemmeside som læringsplatform Presenteret af Johnni Olsen, underviser i samfundsvidenskab på socialrådgiveruddannelsen i UCSJ, Nykøbing F.,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overordnet målsætning:
Advertisements

Undervisning i ”Relation”
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Hvilken forskel skaber mest værdi for brugerne?
Roskilde Tekniske Skole
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Peder Ohrt Uddannelsesnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion,
International Linje.
Red Barnets frivillignet
Fremtidens skole Gruppe 5.
Velkommen til Campus Roskilde
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Forældreuddannelse? Oplæg til Skolerådsmøde 30. marts 2004.
THE DANISH SCHOOL OF EDUCATION UNIVERSITY OF AARHUS * Kompetanseutvikling av voksenlæreren 1 Nye tanker gjennom erfaringsdeling og gjensidig inspirasjon.
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
PsykiatriSommerskole for sygeplejestuderende
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Evaluering Brobygning / Tilmelding. Før brobygning. Efterskoler. For dårlig vejledning af UU i 9. kl. Manglende ønsker på uddannelsesplaner.
7. Semester – det erhvervsrelaterede projekt
Opfølgning - Dublin 26. August 2010 Produktion af Fælles præsentationsmaterialer.
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
Velkommen til forældremøde
Constructive Alignment
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Carl Winsløv ”Didaktiske elementer”
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
- Et samarbejdsprojekt om praksislæring
Sprog og International Virksomhedskommunikation engelsk, fransk, spansk og tysk Velkommen til brobygning 2010.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
Internationalisering på SUND - strategi At styrke den internationale dimension i fakultetets uddannelser. Studerende skal tilegne sig et globalt perspektiv,
HD Regnskab og økonomistyring Lektor Claus Holm, Ph.D. og Docent Tage Rasmussen Institut for Regnskab Handelshøjskolen.
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
Oplæg om lektier Data og overvejelser.
”Blog som læringsplatform”
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Delprøver, eksamensforsøg i fagene matematik og oldtidskundskab, 2012/2013 Borupgaard og Ørestad Gymnasium. Andreas Lange, Oldtidskundskab, Borupgaard.
Flemming B. Olsen, Tornbjerg 1 Lektier - i ny didaktisk belysning.
Tværinstitutionelt samar- bejde om børn og voksnes læring Partnerskabsaftale mellem Museum Vestsjælland og Pædagoguddannelsen UCSJ 1. Marts 2016 Children’s.
Projekt Den Røde Tråd Et tværfagligt projekt om ressourceforløb Ressourceforløb Aarhus Kommune.
Grundlaget  Hvad skal der til? Eleven i centrum Vejlederviden og ledelseskompetence Fællesskab, tillid – og pengene gider vi ikke tænke på Samarbejdsaftaler.
Netværksmøde for teamledere 11. september 2013, Roskilde Erfaringer med akutindsatsen i Jobcenter Lyngby-Taarbæk.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt

Interaktiv skærm.
Bjarne Wahlgrens definition
digitaliseringsstrategi
I2ISE og PeerWise Fælles 2. semester kursus (EE,E,IKT,ST)
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Uledsagede flygtningeunges perspektiver på deres hverdagsliv i Danmark
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
Handlingsplan 2015.
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Velkommen til fagligt samspil
Introduktion til arbejdet som klubmester
14 dages praktik i Belgien
Præsentationens transcript:

Undervisers hjemmeside som læringsplatform Presenteret af Johnni Olsen, underviser i samfundsvidenskab på socialrådgiveruddannelsen i UCSJ, Nykøbing F., Danmark

Oversigt • Baggrund for projektet • Grundideer i projektet • Projektet • Projektets forløb • Projektets resultater • Konklusioner • Perspektiver

Baggrund • Nuværende værktøjer utilstrækkelige: UCSJs hjemmeside med adgangskoder og mange valgmenuer Intranettet med adgangskoder og mange valgmenuer Manglende fleksibilitet Manglende brugerindflydelse

Forudsætninger for læreprocessen • Det sociale aspekt – læreprocesser som sociale processer • Hurtig og nem adgang til nødvendige og/eller sociale kommunikationsplatforme • Her er fokus på den sociale proces, som samtidig understøtter læringsprocessen

Mål • Styrke motivation • Styrke læringsudbyttet • Engagere de studerende i læringsprocessen • Styrke det sociale læringsmiljøg

Projektet 1 • Projektets grundidé er, at der oprettes en hjemmeside for hvert hold • Hjemmesiden oprettes som en gratis hjemmeside under wikispaces.com. • Det er nemt og det er gratis • Underviser opretter hjemmesiden • De studerende inviteres til deltagelse

Projektet 2 • Underviserne og studerende kan kommunikere • De studerende kan kommunikere indbyrdes • Notater og beskeder kan formidles

Den første hjemmeside • Nyt hold i Campus Roskilde • Uden adgang til intranet og UCSJs hjemmeside • Uden sociale relationer på holdet

De næste hold • 7. semesters bachelorforløb – De studerende arbejder meget på egen hånd – De studerende har vejleder – Mindre behov for udveksling af erfaringer i forløbet

7. semesters hjemmeside

Noter til aktivt notat

Internationalt semester • Nyt hold i Campus Storstrøm • Uden adgang til intranet og UCSJs hjemmeside • Uden sociale relationer på holdet • Uden sociale relationer i samfundet • Bor meget spredt i området • Taler ikke dansk, hjemmesiden er international

Internationalt semesters hjemmeside 1

Internationalt semesters hjemmeside 2

Vejledning

Undervisers noter

Medindflydelse

Resultater • Meget lille aktivitet på siderne • Internationalt semester mest aktiv • 1. semester lidt sent i gang • 7. semester meget optaget af andre ting

Konklusioner • Forudsætning for succes: – Opleves som udbytterigt – Opleves som nødvendigt – Opleves som spændende – Styrker det sociale fællesskab

Perspektiver • Ideen kan/ bør udvikles med udgangspunkt i: – Evaluering af aktuelt projekt – Tilbagemelding fra studerende – Involvering af de studerende – Involvering af øvrige undervisere – Sammenhæng med aktuel undervisning