”NYT IT” PROGRAMMET - BAGGRUNDEN FOR OUTLOOK-UDDANNELSEN.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Digitalpost Facility Management 2013
Advertisements

Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
It-hjælp til mindre it-parate virksomheder på biblioteker
Elektronisk kommunikation
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Udfordringer ved implementeringen af SAP hos Region Midtjylland
Digital Offentlig Byggesagsbehandling ABT-fondsprojekt med Gladsaxe, Gentofte, Lyngby-Taarbæk, Rudersdal, Vejle og Århus EBST og KL DOB MAJ KONFERENCE.
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
Dansk El-Forbund Dansk Journalistforbund Dagbladene DDFF Emballageindustrien Grafisk Arbejdsgiverforening HK/Industri Kvindeligt Arbejderforbund Lederne.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Århus den 4. november 2010.
Dagsorden IT-Analyse 2010 Kort om BASIT
Dato - Dok.nr.1 Engrosmodellen - Kort status Dialogforum
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Digital post på Virk.dk Siden 2010 I dag ca brugere
Velkommen Lars Johansson ProjectForce. Program: Lidt omkring Athena IT-Group A/S Introduktion til ProjectForce – Microsoft Sharepoint Lidt teori omkring.
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
SummaSummarum Stones Software A/S.
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Jesper Johansen, Stifter, Installers A/S
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Tåstrup den 1. marts 2011.
Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
1 DataHub statusmåling September DataHub statusmåling Energinet.dk udsender hver måned et spørgeskema til samtlige aktører på elmarkedet, mhp. at.
Krav til tillidsrepræsentanten Modul 2 Forventninger Når man repræsenterer DSI i råd, nævn eller udvalg - er det vigtigt, at man fremfører DSI’s synspunkter.
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
Hvad er mål/resultat (output)?
Digital Post – kommunikationen til borgerne
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
…helt naturligt ! Velkommen til Meldgaard. Data til Excel videre til Nav kan eksportere alle data fra listevisninger til Excel (som så kan videresende.
Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007.
Videregående pc-vejledning Modul 07: Elektronisk post 60+Bornholm.
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Tilføje en kontakt Listen Kontakter gør din kommunikation lettere og gør det muligt for dig.
Introduktion til digital post på borger.dk/Virk.dk.
Eksamensorientering S16 Marselisborg Gymnasium Else Marie Gejl Hans Christian Hulvej.
Karsten Seeberg, Jyske Bank Afdelingsdirektør – HR Hjemsted Jyske Bank –4.300 ansatte heraf de i Hjemstedet og datterselskaber IT medarbejdere udgør.
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
Effektiv vækst - Workshop
Video med Anders Bondo Christensen om formålet med mødet
Engrosmodellen - Kort status
Online arbejdsmiljøuddannelse
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Identity provider Klar til produktion.
Overenskomst-forhandlinger 2018

Problem med at følge de konstant voksende datamængder
Videnskabeligt projekt
Tre lags arkitektur.
Modul 7: ”Sådan skriver og sender du en ”
Kontakter, tilstedeværelse og chat
Institutionernes erfaringer med møbelindkøb
ÅRHUS AFDELING.
Post Danmark eKommunikation – Post-let
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Michael Ørnø, direktør Statens It & Fagrådsformand Dansk IT
Vejledning: Publicering af artikler på Kompetenceportalen
Kursus for administrative medarbejdere
Modul 07, Elektronisk post
Intern tidsmæssig omkostning
Administrativ organisering
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Information om Aula til forældre
- fra SkoleIntra til Aula
Præsentationens transcript:

”NYT IT” PROGRAMMET - BAGGRUNDEN FOR OUTLOOK-UDDANNELSEN

INTRODUKTION TIL HK Kort om HK: Stiftet i 1897 Har over medlemmer, hvoraf 75% er kvinder Opdelt i 7 administrative afdelinger og 4 faglige sektorer Har et fælles administrationscenter, som omfatter it – her hører Nyt it hjemme

BAGGRUNDEN FOR NYT IT Formål: At forny HKs it-platform og sikre det bedst mulige udbytte af den. Helt konkret betyder det at: HKs medarbejdere oplever en øget it-kvalitet i dagligdagen systemerne bliver hurtigere, kører mere stabilt og er lettere at supportere HK opnår øget standardisering og uafhængighed på teknologiske løsninger der etableres et bedre fundament for hurtigere udvikling og indføring af nye systemer HK opnår besparelser på de samlede it-omkostninger

DET STORE BILLEDE Notes er ikke kun mail, så projektet er inddelt i tre spor: Mailmigrering – fra Lotus Notes mail til Outlook 2003 Migrering starter ultimo november og forventes afsluttet medio december Serverkonsolidering (projektstart primo 2010) Reducere antallet af servere Placere servere centralt hos NNIT Lukke og slukke regions Notes-servere Notes applikationsmigrering (projektstart i 2010) Analyse af applikationsmigrering pågår Projektstart forventes i 1. kvartal 2010 Det er planen at flytte applikationer fra Notes til Microsoft og andre platforme

MAILPROGRAMMET UDSKIFTES Overgangen 1:1 migrering er valgt (samme funktionalitet som HK har i dag) Selve migreringen sker i december, efter kursusforløbets afslutning Migreringen sker trinvist, så i en periode vil HK have både Notes og Outlook Mail, kalender, kontakter, to-do lister migreres til ny platform (Outlook/Exchange) Herunder håndteres systemer med afhængighed af/integration til mail, kalender, journal m.m. Eksempelvis: Fax, LMI/Fakturascan, MKC/AGF, Jass, EDH, PDA, Fælles kalender, Booking og OVD

OUTLOOK BLIVER NYT MAILPROGRAM NotesEDH OVD Kalender MKC Jass Callisto AGF Booking OutlookEDH OVD Kalender MKC Jass Callisto AGF Booking I dag integrerer Notes med en række applikationer: Outlook skal kunne integrere på samme måde:

UDDANNELSESFORLØBET Outlook-kurserne dækker standardopsætningen af Outlook, mens HK-specifikke tilpasninger meldes ud af projektet Nyt it producerer en ’pixi-bog’ med de elementer, brugerne selv skal sætte op, eksempelvis: Signaturfiler Værd at vide: Same-time chatfunktionen kommer ikke i HKs Outlook (OCS er fravalgt)

POLITIK (I) Retningslinjer for besvarelse af henvendelser til HK Elektroniske henvendelser bekræftes, besvares eller videresendes så vidt muligt samme dag – og senest dagen efter - de modtages Er en medarbejder væk fra sin arbejdsplads i mere end to arbejdsdage, skal autosvar-funktionen aktiveres, for at overholde svarfristen Alle medlemmer skal have svar på henvendelse efter senest tre arbejdsdage

POLITIK (II) E-postregler Personlig elektronisk post: Medarbejderen er forpligtet til at åbne sin postkasse dagligt Privat elektronisk post er omfattet af de almindelige regler om brevhemmelighed, og i det omfang den elektroniske post kan ses at være af privat karakter, undlader man at gøre sig bekendt med indholdet Fællespostkasse Hver afdeling/sekretariat har en fælles postkasse, som tømmes dagligt af den/de udpegede medarbejdere Meddelelser til alle ansatte i HK sendes til fællespostkasserne – kun i særlige tilfælde sendes de til hver enkelt ansat

PRAKTISK Husk: VEU-blanketter skal udfyldes af alle kursister og sendes til HKs HR straks efter afslutningen af hvert kursus Adressen er: HK/Danmark HR-afdelingen, att. Charlotte Thorning Weidekampsgade København C