Klassedannelser til Ansgarskolen 2014. Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Rullende indskoling på Skovbyskolen.
Trivsel - et fokusområde
Østervangsskolen 2010.
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Forældremøde på Stestrup Skole
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Hierarki for styringsredskaber
Skolebestyrelsens opgaver
Et væksthus for børn og voksne
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolepolitiske visioner og mål
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2009.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Velkommen til valgmøde
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
SFO pr. 1. August 2014 På skoledage:
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
Plan for samarbejde mellem Rønnevangsskolen/Torstorp Skole
Folkeskolereformen - generel information
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
SKOLEBESTYRELSENS OPGAVER FOLKETINGET BYRÅDET UNDERVISNINGSMINISTERIET BØRNE- OG UNGDOMSDIREKTØR SKOLEBESTYRELSEN: 7 FORÆLDREREPRÆSENTANTER 2 MEDARBEJDERREPRÆSENTANTER.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Velkommen til Orientering om:  Projekt ”Fleksibel skolestart”.  Heldagsskole og det brede læringsbånd.
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Folkeskolereform 2014.
Kontaktforældre Program
Den inkluderende skole
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
Adfærd, Kontakt og Trivsel Undervisningsministeriet
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Velkommen til Fyraftensmøde 26.marts 2014 på Rosendalskolen
Velkommen til fælles Informationsmøde
Forældreansvar - vigtig rolle
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Slides på Velkommen Slides på
AKT på Dybbøl Skolen.
Slides på Velkommen Slides på
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Skolebestyrelsen Havnbjerg Skole Skolens Værdisæt – i korte træk Mål “Skolen skal være et sted, hvor alle trives til glæde og gavn for et godt læringsmiljø.”
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Årgangsforældremøder Skovgårdsskolen Det gode samarbejde Skolebestyrelsen: Beskæftiger sig med principperne for skolens virksomhed Skolelederen:
Skævinge Skole respekt – tillid – nærvær Indskrivningsmøde, Skævinge skole d. 28/10 Ny Harløsevej 17, 3320 Skævinge,  ,
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Princip for skemalægning
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Informationsmøde for forældre til kommende elever i 7. klasse
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Præsentationens transcript:

Klassedannelser til Ansgarskolen 2014

Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan  Evt.

Dagens informationsmøde Formålet er: • At informere jer forældre om klassedannelser i forbindelse med fusion af Nørremarkskolen og Valdemarskolen 2014, så det er tydeligt, hvordan rammerne for arbejdet med at danne gode og velfungerende klasser er.

Skolebestyrelsens principper Mål:  Det tilstræbes at gøre klasserne så socialt og fagligt velfungerende som muligt.  Der tilstræbes et godt og udviklende læringsmiljø for børnene.

Klassesammenlægninger:  Gennem processen forsøges at skabe størst mulig tryghed for den enkelte elev.  Processen bør gennemføres med stor åbenhed og god information.

Følgende elementer indgår med forskellig vægtning efter elevernes alder:  Lige store klasser  Harmonisk fordeling af drenge og piger i klasserne.  Kendte udfordringer  Sociale relationer  Pædagogiske hensyn  Elevernes fremtidsplaner (overbygningen)

 Skolelederen udarbejder efter samråd med det pædagogiske personale en procedure og orienterer hjemmene.

Skolebestyrelsens bemærkninger til processsen i 2014:  Skolebestyrelsen har tillid til, at den bedste procedure foregår, når de pædagogiske medarbejdere varetager opgaven i henhold til skolebestyrelsens principper  Det tværgående professionelle samarbejde, skolebesøg og fælles aktiviteter i foråret 2014 betragtes som en del af det forberedende arbejde med klassedannelser  Børnenes involvering aftales på årgangene efter aftale med skolelederen  Forældre bør oplyse til klasselærerne, hvis der er særlige forhold, som kan være af afgørende karakter for barnets trivsel  I nye klasser skal der være børn fra begge de tidligere skoler

Hvordan?  Årgangenes lærere på tværs af de to skoler samarbejder om klassedannelse for ”deres elever”  Teamenes arbejde med klassedannelse foregår i overensstemmelse med skolebestyrelsens principper

 Børn bliver involveret – og der vil blive fokuseret på børnenes alder, gode egenskaber hos sig selv, gode samarbejdsrelationer i nuværende klasse og mulige kendte relationer på genpartens skole  Der er endnu ikke placeret lærere på de enkelte klasser, men vi vil arbejde med, at der kan bevares og deles viden i teamene, så vi kan leve op til skolebestyrelsens principper

 Forældre skal i processen have mulighed for at udtale sig til klasselæreren, hvis der er særlige bekymringer eller forhold, skolen skal tage vare på i forbindelse med klassedannelse

Processens forløb