Den Kommunale Kvalitetsmodel

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

N ETVÆRKSARBEJDE I FORBINDELSE MED EVALUERINGEN AF AT DELMÅL. I DENTIFIKATION AF DET GODE AT FORLØB.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Det Internationale Område Studieområde 3/
1 Konsulentvirksomhed Økonomi og Ledelse Borgerinddragelse og udvikling af lokaldemokratiet i de ny kommuner Om udvikling af en demokratistrategi og eksempler.
Evaluering, bedømmelse og karaktergivning i Elevplan
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Kvantitative metoder
Konsensusprocessen.
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg for selvevalueringsgruppen.
Karl Henrik Flyums model
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Vt-speciale, 1. Møde program
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
KVIK Selvevaluering i Fiskeridirektoratet KVIK Selvevaluering/tilstandsrapport for Fiskeridirektoratet. Gennemført i Inspektorat Øst – Under ledelse.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
Undervisningsforløb i 8. klasse.
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Medalje til Høje-Taastrup
Klar til selvevaluering Inspirationsmateriale til en pædagogisk dag.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Litteratursiden / anmeldelser / analyser / boglister / temaer / forfattere / klassikere / læseklubber / debat Litteratursiden er bibliotekernes website.
Introduktion til Det Praktiske Projekt
TELEFONCANVAS.
Litteratursiden Litteratursiden er bibliotekernes website om litteratur. Litteratursiden er for dig, der vil inspireres til gode læseoplevelser, blive.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Det gode selvevalueringsforløb Oplæg i Committed Netværket 2006 Torsdag den 12. oktober Hvilke overvejelser bør man gøres sig før man begynder?
Individuel selvevaluering. Øvelse Hvad tror du ville være en udfordring for dig ved at gennemføre den individuelle selvevaluering? - diskuter gerne med.
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
Billeder.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Hvad er det gode skolelederliv?
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Den individuelle evaluering.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Sådan bruger du præsentationen
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Hvad er det gode skolelederliv?
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Dialog om opgave- og arbejdstilrettelæggelse for skolepædagoger
Titel på kursuspræsentation
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Den Kommunale Kvalitetsmodel Selvevaluering Den Kommunale Kvalitetsmodel

Spørgerammen Styrker (hvor der præsteres godt) Forbedringsområder (hvor der kan blive bedre) Point

Temaer i spørgerammen - Tema 1. Ledelse og strategi - Tema 2. Ressourcer - Tema 3. Medarbejdere - Tema 4. Metoder og processer - Tema 5. Brugerresultater - Tema 6. Medarbejderresultater - Tema 7. Faglige resultater - Tema 8. Øvrige nøgleresultater

Vigtige principper for selvevaluering Selvevalueringen er et udtryk for den enkeltes vurdering af styrker og forbedringsområder. Spørg derfor ikke andre om, hvad de synes, men giv udtryk for din egen mening Det er Den Kommunale Kvalitetsmodels hovedspørgsmål, der skal besvares. Såvel eksempler som hjælpespørgsmål må ses som inspiration, og ikke som en facitliste for besvarelsen Besvarelsen er ikke anonym. Alle deltagerne i gruppen vil inden konsensusseminaret få tilsendt en svarrapport, der viser de forskellige deltageres opfattelse af styrker og forbedringsområder Svarrapporten er et internt redskab til brug på konsensusseminaret. Besvarelserne i denne fase af processen er altså kun en del af vejen mod konsensusseminaret, og man bør ikke frustreres af vanskeligheder ved at finde på velformulerede pointer

Gode råd til den individuelle selvevaluering Afsæt en halv til en hel arbejdsdag til den individuelle selvevaluering. Det er vigtigt at have adgang til e-kik til relevante dokumenter, til en deltagervejledning og i øvrigt have fred og ro til arbejdet Det er o.k. at springe emner over, som man ikke har viden om. Teamet er sammensat sådan, at der altid vil være nogen, som kan svare på et emne. Marker »Ved ikke nok om emnet til at kunne give point« Brug ikke for megen tid på at give point. Der er primært tale om at pege på tendenser Gør dig umage med at skrive hele sætninger, når du formulerer styrker og forbedringsområder. Det gør det nemmere for andre at forstå, hvad du mener, og det gør arbejdet med at formulere styrker og forbedringsområder på konsensusseminaret lettere Spørg evt. tovholderen, hvordan enkelte emner og formuleringer skal forstås

Dokumenter og ansvarsområder [Skriv her liste over de relevante dokumenter der er samlet sammen, samt hvem der er ansvarlige for at dykke ned i særlige områder]

Tidsplan Spørgeskemaet åbnes: [indsæt dato] Deadline for besvarelse: [indsæt dato] Konsensusseminar: [Indsæt dato]

God fornøjelse med arbejdet Du kan altid stille spørgsmål: [Indsæt kontaktoplysninger]