Dominér din niche med Google+ Få en 5-trins køreplan fra skyttegraven.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

QR-koder.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Markedsføring gennem sociale medier
Caseoplæg om Facebook.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
LinkedIn Intro.
Flickr.com – online billeddeling
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Din markedsføring på sociale medier
Udlægning af en ny cache
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Mund-til-mund markedsføring
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Forskningens døgn om Viden fra nettet? 28. april 2011 Lektor og Pæd.IT koordinator Anne Grete Rasmussen, Ankerhus, UCSJ 1 Ankerhus 28. april Web2 - Anne.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Fremtidens markedsføringsplatform
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Backoffice præsentation
Rasmus Kromann-Larsen
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Pinpoint.
Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen,
Velkommen til Pre-launch Roadshow Claus Jul Christiansen Divisionschef, Server & Tools Microsoft Danmark.
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Backoffice præsentation
Blogging Udvidet design og funktion
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
VUC Erhverv Vestegnen. En verden VUC Erhverv Vestegnen.
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
Reklame & Markedsføring
Thomas Refstrup Dünweber Cognition & Communication.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Ronni K.G. Christiansen Historien bag redSHOP? VISIONEN.
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
OnlinePartners ApS, Fredensgade 7, 6000 Kolding, Tlf.: , Sådan får du udbytte af LinkedIn.
Kursus i Wordpress Lær at lave indlæg og kalenderbegivenheder v/ Hjerteforeningens webredaktør Mads Louis Orry.
SEO – sådan bliver din hjemmeside synlig for nye kunder
Din kreative online praksis! – del 2
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
Laroche et. al Gruppe 1: Mette, Camilla, Gorm og Jesper
Markedsføring i søgemaskiner
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
Best practice i sociale medier
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Når du allerede mestrer de vigtigste
Tilstedeværelsesundervisning
Information om Aula til forældre
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Skabelon for billede til sociale medier
Præsentationens transcript:

Dominér din niche med Google+ Få en 5-trins køreplan fra skyttegraven

HVAD ER GOOGLE PLUS FOR EN FISK?

Google+ • Google+ er et socialt medie, men – ikke Facebook eller Twitter – ”Interest Graph” frem for ”Social Graph” – Stærke foto værktøjer (Auto Awesome) • Set med Googles øjne, er det et socialt lag, der samler identiteter og høster sociale signaler på tværs af nettet.

Kom godt i gang på Google+ Opret/opdater din private profil – Profilfoto, coverfoto, beskrivelse og links (SEO!) – What’s in it for you – hvad bidrager du med? Opbyg dine cirkler (dit netværk) – Find og forbind med dit eksisterende netværk – Find relevante og interessante grupper – Tag genvejen: Delte cirkler – Det er Google: Søg!

Lær omgangstonen og deltag i festen • Det er OK … – at følge folk man ikke kender! – IKKE at følge tilbage • Det er god stil – at kreditere kilden til et opslag eller link – ikke at pinge folk unødigt (inkl. deling til cirkel) – ikke at spamme grupper • Det virker ikke – bare at poste links til din blog eller dit website Make an effort!

Don’t be that guy! ”Del til cirkel” betyder at medlemmerne får en notifikation!

Køreplan 1.Styr på infrastrukturen

Vælg den rette type profil • Person-profil eller side … eller begge dele? • Brand-pages vs. Local-pages • Hvem ejer og hvem administrerer siden?

Særligt om Local sider • Lokal synlighed i Google SERPS • Gode anmeldelser er guld værd • Sørg for ensartet adresse info alle steder

Følg med i aktiviteten • Ny Google+ statistik: Følgere og visninger • Brug Circlecount – Følg aktiviteten over tid – Track effekten af dine opslag – Benchmark dine resultater – Gør din side synlig – Godt sted at finde inspiration

Køreplan 1.Styr på infrastrukturen 2.G+ - Dit nye samlingspunkt

Google+ side Website •Link og sæt publisher •Analytics YouTube •Forbind din kanal med din profil Blogs •Authorship på alle indlæg Social-links •Facebook •Twitter •LinkedIn Anmeldelser Det fortæller Google hvem, hvad og hvor du er - så de kan fortælle det videre til dine potentielle kunder… Gør Google+ til dit anker

Forbind med din side • Forbind dit website med din side – Via Webmaster Tools eller ”publisher” tag i koden • Tilknyt din personlige profil til dit indhold – ”author” tag i koden på din blog og dine websider – Via bylines på eksterne blogindlæg

• Nemmere administration • Flere kanaler til samme Google+ konto • Flere Google+ brugere til samme YouTube kanal • Skift navn på din YouTube kanal • Social integration • Del private videoer med udvalgte brugere • YouTube kommentarer er nu Google+ opslag • Hangout on Air! Forbind med Youtube

Dashboard for din side

Køreplan 1.Styr på infrastrukturen 2.G+ - Dit nye samlingspunkt 3.Sælg på Google+ fra dag 1

Google elsker Google+ • SEO – DoFollow links i profil – DoFollow links i posts (også shared posts) • SEM – Adwords extensions

• Del eksklusive tilbud med en særlig cirkel og inviter dine kunder indenfor. • Det giver omsætning fra dag 1 og nye kunder kan ikke se, at du giver rabat af bagdøren! Lav en hemmelig klub!

• LateSale tilbud – Avis-annoncer der ikke er solgt ud – Ugens Udvalgte Bolig • Give-aways • Test af nye produkter – Facebook Kampagne RobinHus RabatCirkel

Køreplan 1.Styr på infrastrukturen 2.G+ - Dit nye samlingspunkt 3.Sælg på Google+ fra dag 1 4.Dominér din niche

Dominér din niche • Google+ er skabt til Content Marketing – Folk er drevet af interesse-fællesskaber og det er nemt at opsætte formatterede opslag … men gør IKKE Google+ til jeres platform • Grupper – First-mover? Opret jeres egen gruppe og inviter konkurrenterne og leverandører indenfor – Meld jer ind og deltag i eksisterende grupper • Få virksomhedens videnspersoner på banen. Der er ikke nogen, der gider tale med marketing…

Case: Dive.in People follow people Dive.in (Skuba Diving magasin) Fra 200 til følgere på 4 måneder Torben Lonne (Dykker instruktør) Fra til følgere på 4 måneder

Køreplan 1.Styr på infrastrukturen 2.G+ - Dit nye samlingspunkt 3.Sælg på Google+ fra dag 1 4.Dominér din niche 5.Mød kunderne face-to-face

Bliv personlig med Hangouts • Video møder via Google+ på tværs af platforme og enheder • Hæng ud med op til 15 deltagere • Lukkede eller åbne hangouts • Hangout on Air – Livestream via Google+ og din YouTube kanal

Mulighederne er uendelige • Til intern brug • Face-to-face med kunderne – Kundemøder og support via Hangouts – Feedback fra kundegruppe – Undervisning og demonstrationer • Din egen TV-station – Paneldiskussioner og debat – Livestream events og præsentationer

Red Bull Stratos – Space Skydive • Hangout on Air med 8 mio. live seere! • 370 mio. efterfølgende visninger på YouTube • Red Bull Stratos konti – Google+ ( i cirkler) – Facebook ( Likes); – Twitter ( følgere);

Top Google+ Tipsters +martin shervington martin shervington +Brian Jensen Brian Jensen +Denis Labelle Denis Labelle +Guy Kawasaki Guy Kawasaki +Jaana Nyström Jaana Nyström +Mark Traphagen Mark Traphagen +Christine DeGraff +Ryan Hanley Ryan Hanley +Rick Eliason Rick Eliason +Stephan Hovnanian Stephan Hovnanian +Ben Fisher Ben Fisher +Ronnie Bincer Ronnie Bincer

Ressourcer • Circlecount giver dig statistik og benchmarks for både sider og personlige profiles • Google+ Cheat Sheet – Sådan formatterer du dine opslag • Gratis Photoshop template til Google+ cover- og profilfotos • Definition af ”visninger” på Google+ • Hold styr på dine cirkler med Circloscope (Chrome Extension)

Tip 1: Gør Google+ til dit anker! Google+ side Website •Link og sæt publisher YouTube •Forbind din kanal med din profil Blogs •Authorship på alle indlæg Social-links •Facebook •Twitter •LinkedIn Det fortæller Google hvem, hvad og hvor du er - så de kan fortælle det videre til dine potentielle kunder…

Tip 2: Lav en hemmelig klub! • Del eksklusive tilbud med en særlig cirkel og inviter dine kunder indenfor. • Det giver omsætning fra dag 1 og nye kunder kan ikke se, at du giver rabat af bagdøren!

Bonus: Sådan laver du din hemmelige klub! • What’s In It For Me? Hvorfor skal dine kunder følge din virksomhed på Google+ ? • Det skal de fordi eller kan de ikke være med i den lukkede klub, der får adgang til eksklusivt indhold som : – Rabatkoder, late sale tilbud, restlagre osv. – Previews på nye produkter, beta-versioner af software – Invitationer til events osv. • Sådan gør du: – Opret en cirkel på din Google+ side – Skriv et opslag om klubben, hvor man kan melde ind via kommentarerne – Send en mail til kunder med link til opslaget og en teaser på det indhold, de får adgang til – Tilføj kunderne til cirklen i takt med, at de skriver sig op på opslaget • Bonus: Når du deler indhold til en cirkel får kunderne en notifikation, men ingen andre kan se det. Så nye kunder kan ikke se, at du sælger sidste års kollektion til halv pris ud af bagdøren 

Tip 3: Bidrag til festen… eller start din egen • Få virksomhedens videnspersoner i gang med Google+ communities og spreder goodwill i virksomhedens navn. • Er du first-mover så start dit eget community • … men hold for guds skyld dine SEO folk væk 