1 Vi skal have et godt tilbud!  En bevægelse, der giver mening og resultater  Hjælpearbejde, der nytter  Personlig udvikling  Et kristent fællesskab.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

PR KAMPAGNE.
Caseoplæg om Facebook.
FDF FAMILIE Kom godt i gang! Foto: Kim Djernæs.
Skole- og Kulturforvaltningen Centralbibliotek.dk - det gode arbejdsredskab.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Fastholdelse af medlemmer
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
BUS Skanderborg – kursus i PR 2. juni 2010 PR Generelt Palle Andersen, FDF Galten.
Bosætning Hvad kan vi gøre for at få flere tilflyttere?
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
Hvem er LandboUngdom? … med frivillig mener vi, at vi brænder for vores forening og skaber den med vores engagement … med samler mener vi, at vi gør det.
© Powerpointdesign.dk PR-udvalget © Powerpointdesign.dk •Professionelt netværk på tværs grænser, fag, køn, generationer mm. •Verdensomspændende.
ARBEJDSGLÆDE, MOTIVATION OG ENERGI
Korsør, 20. november 2010Udviklingskonference 2010 VELKOMMEN.
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Det åndelige landkort i DK  2 ud af 3 danskere tror på Gud  34% tror på reinkarnation  38% på et liv efter døden  2% i kirke på en given søndag (godt.
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Introkursus for frivillige
Hvem skal være med til at definere kerneopgaven – og hvordan
Velkommen til KLUB 1. KLUB 1 – et tilbud til dig der er ny på landbrugsskole > vi giver dig et netværk og nye kammerater > vi giver dig sjove oplevelser.
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
3. trin 2. trin 1. trin. 3. trin 2. trin 1. trin.
En menighed, der søger enhed
Klubanalyse Medlemmet: Det vigtigste element - skal føle trivsel og ejerskab.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.
4. Det kommunale valgår –Nyvalg til handicaprådet, LBR og klagerådet –Valgkampen generelt –Andet.
Vision – foreslag Mulighed 1 –Sundhed for alle i Åle-Hjortsvang-Hammer – vi skaber det sammen! Mulighed 2 –Sundhed for alle – sammen!
Procesværktøjer.
Kvikkursus i start af Biblioteksklubber Signe Amalie Svenningsen
Leder af Frivilligcenter Aarhus
Unge og Kirke Hvordan virker vi sammen. Smittende tro… ”2010 har været et helt fantastisk år for mig. Jeg vil huske det igennem hele mit liv for at være.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
Slå lyden til, hvis du vil have præsentationen læst op
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Hvem er I ledere for? Grønsmutter Spirer Begge dele.
Sct. Georgs Gilderne i Danmark - samarbejdspartnere Sct. Georgs fonden Bloddonerne SOS – BørnebyerneDe grønne pigespejdere.
1 Velkommen. 2 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vores kirke  Menighedsrådet i dag.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Bestyrelsesdag Middelfart Generationsskifte i korpsene - fornyende organisation.
Workshoppens indhold Projektrådgivningens arbejde Barrierer for deltagelse i projekter/aktiviteter Konkrete løsningsmodeller Klassiske fejltrin Eksempler.
1 Rekruttering og fastholdelse Få fat i de rigtige folk til din afdeling Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive Ja klart nok, men hvordan?
Ledelse af frivillige Økumenisk efterårsmøde – 5. november 2011.
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
Y’s Men International I uge 4 er der verden over fokus på Y’s Men og det arbejde Y’s Men’s klubberne laver.
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Fokus på ressourcer v. Mona Hvid
1 Baggrundsinformationer ”Politiets kontakt med lokalsamfundet skal styrkes via lokalpolitiet på de enkelte politistationer, ved etablering af kredsråd.
Bibliotekerne Michel Steen-Hansen "Ud-af-huset" biblioteket "Hvad kræver det af biblioteket?"
Målgrupper og netværk Målet er at få børnene ud og få sat en dagsorden om børns brug af naturen. Målgruppen er de voksne, der tager børnene i hånden eller.
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Stenderup Kirke Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål.
Rekruttering og fastholdelse af frivillige Brønden, Brøndby kommune 2. oktober 2010 Anders Jacobsen Konsulent Center for frivilligt socialt arbejde 1.Motiver.
OnlinePartners ApS, Fredensgade 7, 6000 Kolding, Tlf.: , Sådan får du udbytte af LinkedIn.
Tilgang 2: Få fat i forældrene Mange børn får (mere eller mindre) blide puf hjemmefra for at komme til FDF. Typisk har børnene store oplevelser, når de.
Lov ” med lov skal land bygges” Jan Christiansen Sosu Fyn.
Hvad synes du er godt medborgerskab? Nævn et konkret eksempel, hvor nogen har taget ansvar for fællesskabet i dit lokalområde. Hvordan kan man praktisere.
Når jeg ser ud på foreningen - hvad ser jeg så ? Landsdækkende netværk Mange engagerede frivillige Stor virkelyst lokalt, både omkring netværk og synlighed.
Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,
LinkedIn – Netværker Introduktion Johnny Kjeldbjerg –
SAMARBEJDE giver FÆLLESSKAB og UDVIKLING
VoksenBadminton… Er det noget for jer?
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
BADMINTON Netværksmøde foråret
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Præsentationens transcript:

1 Vi skal have et godt tilbud!  En bevægelse, der giver mening og resultater  Hjælpearbejde, der nytter  Personlig udvikling  Et kristent fællesskab  Et netværk Argumenter, der skal ”sælge” et medlemskab Rekruttering af nye medlemmer

2  Uvidenhed om bevægelsen  Fordomme  ”Det lyder spændende, men jeg har ikke tid i øjeblikket….”  Lignende organisationer/bevægelser (konkurrence?)  ”Tordenskjolds soldater”  Manglende lyst til at engagere sig  ”Man er sig selv nærmest” Hvad er vi oppe imod?

3 Er rammerne i orden?  Den nye klub skal have klar profil: Målgruppe, lokaler, foreløbigt mødeprogram osv. Mål:  At finde de ”rigtige” personer  Få dem inviteret til et møde  Være med på prøve Det første skridt

4 1. Sæt en massiv PR-kampagne i gang - Udsend pressemeddelelser lokalt og brug alle medier - Udarbejd publikationer/folder eller brug bevægelsens eget - Vær synlig i lokalområdet (plancher, udstillinger osv.) 2. Rekrutteringskredse: - Organisationer, ungdomskorps, foreninger m.v. * Civile KFUM/K, grønne spejdere * FDF/FPF * Medlemmer af KLF, KD * Idrætsforeninger (KFUM/K) * Missionsselskaber Hvervekampagnen Husk også forældrekredsen

5 - Kirken * Præster * Menighedsrådsmedlemmer (nærende og tidligere) * Bibelkredse -Institutioner: * Skole-, børnehavebestyrelser * Fritidsklubber - Andre kredse: * Erhvervsgrupper * Arbejdskolleger Hvervekampagnen

6  Hvert medlem kommer med x navne  Søg i vejviser/telefonbog osv. Så skal der kontaktes  Brev med opfølgning  Inviter til et åbent møde  Personlig kontakt (tag evt. selv kaffen med)  Vær ”tilfældigt” der, hvor det potentielle medlem kommer  Få en bekendt til at introducere dig for ”den nye” Få sat navne på