Juelsminde Skole 2. juni 2014 Skolereform 2014
Skolereformen i praksis fra august 2014 Skoledagens længde En længere og mere varieret skoledag Pædagogerne med i skolen Klasselærerrollen Tidligere sprogstart Den åbne skole Fra undervisning til læring
Skoledagens længde Skoledagens længde Hus 1 - 0.-3. kl.: 30 timer (28) Den samlede tid består af: Fagopdelt undervisning Understøttende undervisning Pausetid Lektiehjælp/faglig fordybelse (2 timer frivilligt for eleverne; men skal tilbydes/læses)
En længere og mere varieret skoledag Fagopdelt undervisning 45 minutters bevægelse om dagen Understøttende undervisning Lektiecafé/fordybelsestimer Science Class på 7. årgang (linjer i udskolingen)
Pædagogerne med i skolen I helhedsskolen har der hidtil været pædagoger ”med i skolen” i Hedensted Kommune Derfor vil forskellen fra nuværende struktur være, at pædagogerne kan indgå i den understøttende undervisning i hele skoleforløbet
Klasselærerrollen Klasslærerrollen fordeles på flere Iærere Kontaktgruppeprincip På Juelsminde Skole har der hidtil været ”delt klasselærerfunktion”
Der vil være en indfasningsperiode indtil ordningen er helt gennemført Tidligere sprogstart Engelsk: 1.-2. klasse: 1 lektion pr. uge Tysk: 5. klasse: 1 lektion pr. uge 6. klasse: 2 lektioner pr. uge 7.-9. kl.: 3 lektioner pr. uge Der vil være en indfasningsperiode indtil ordningen er helt gennemført Evt. 3. sprogfag fra 7. klasse (ikke i 2014/15½
Den åbne skole Samarbejde med foreninger, erhvervsliv, musikskole, m.v. Samarbejde i bl.a. profilfag med foreninger, virksomheder
Fra undervisning til læring Øget fokus på undervisningsmål At der fokuseres på MÅLstyring fremfor AKTIVITETstyring
Information om Skolereform 2014 : Forældremøder i august/september 2014: Skolereformens betydning for de enkelte klassetrin