Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode modtagelse og frivillig trivsel
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Denne serie vil vise nogle af mine sjove billeder
Refleksion i kommunikationen
Velkommen Ledelse og kommunikation ?
Sand Trivsels Agent HESTEDAGEN 16. maj 2013
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Music: Nightengale Serenade
Kære Venner Dette er mit sidste show. Jeg har truffet en meget vigtig beslutning. Jeg har været igennem mange prøvelser og trængsler, men sagen er, at.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Hvad gør livet værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Er mit barn klar til skolestart ?
Arbejdspladsudvikling
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Vi gennemførte en række interview ifm
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Festligt fællesskab med livsglæde som værdi. v25 Men den ældste søn var ude på marken. Da han var på vej hjem og nærmede sig huset, hørte han musik og.
Fnidderspillet Redder SPLID MODSTAND KRIG TOMGANG Anklager Offer.
Darum skole 4. november 2013.
Kommunikation Dit budskab består af: 7% ord 38 % toneleje
All You can do is tickle it, and see how it jumps
Sket er sket … Og står sjældent til at ændre
Brug et øjeblik af din dag til at lære nogle gode leveregler…
”Kaldet til kærlighed”
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
En fejl af stor betydning...
3. trin 2. trin 1. trin. 3. trin 2. trin 1. trin.
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt
Hvordan mærker jeg, at Gud findes?. a. Kommer troen af hvorvidt jeg mærker at Gud findes? a. Kommer troen af hvorvidt jeg mærker at Gud findes? Men I,
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Min identitet af Julie 10.A Udseende Jeg har langt lyst og lidt krøllet hår. er lav. blå øjne.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Kommunikation mellem mennesker
Succeskriterier Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Loven om at dømme andre Matt 7,1-5
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Det gode værtskab i Kerteminde Erhvervsskolen Nordsjælland
Læring i et vejledningsperspektiv
Hvad gør livet så værdifuldt
Omgangstone og kollegialitet
Hvad gør livet så værdifuldt
Vejlederens kommunikation
Min far. Min far Usikker / Lavt selvværd X: Jeg vil drikke min formiddagskaffe alene. Y: Du kan åbenbart ikke holde mig ud
Hvor skal vores fokus være? - midt i alt det, der kalder på vores opmærksomhed?
Gruppeudviklingssamtaler
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Jeg vil starte med at fortælle om mit emne, og snakke lidt om min problemformulering Så vil jeg fortælle noget om min fremgangsmåde.
De 3 domæner. Produktionens domæne. (Forældre) Procedure-regler – beslutninger -monolog. Refleksionens domæne. (Voksen) Ligeværdighed -accept- respekt-nysgerrighed.
Hvordan man bekæmper mobning
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Mærk dig selv.
Breddekonsulent Kirsten Leth. DBF - Midtjylland. Forældrekursus COACHING Herning Badminton Klub 29.september 2008.
Fællesskabernes Fællesskab Indledning til LØS’s efterårsseminar 2015 af Henrik og Niels.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Følelser… hvad for noget?. Rammen for i aften Følelsernes ABC Hvordan støtter vi en positiv følelsesmæssig udvikling hos børn? Vulkanen Formen Lytte,
Hvad gør os arbejdsglade?
Team Nordahl og Skibet Skole
Hvad gør livet så værdifuldt
RELATIONS KOMPETENCE SOM LEDELSESGREB I BØRNEFORTÆLLINGEN
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Præsentationens transcript:

Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013 Hvad skete der på Opsamlingsdagen? Lidt overskrifter Hvad er Arbejdsglæde og Trivsel? Kommunikation sladder verdensbilleder Er det sjovt at gå på arbejde? humor Tanker - De 4 leveregler Bruger I Jeres forskelligheder? verdensbilleder Kan personlig udvikling bruges til noget? Skab positive rygter Sandberg Ledelse & Udvikling Sand Trivsels Agent, Kastanjegården 2013

Hvad gjorde Hestedagen ved dig? ”Er blevet mere opmærksom på, hvad ro og tålmodighed betyder på arbejdet – at jeg er rolig og viser tålmodighed” ”Jeg er blevet mere bevidsthed om mit kropssprog, min måde at kommunikere på” ”Tid betyder rigtig meget i samarbejdet” ”Tilbagemeldingerne fra mit møde med hestene gav mig rigtig meget personligt” ”Det gør mig glad – ville ønske at ALLE kunne få lov til at opleve hestedagen” ”Jeg har fundet ud af, at jeg er opdraget ordentligt” ”Jeg kom tættere på mine kollegaer” ”Jeg var nervøs – men mine grænser er flyttet efter denne dag – for jeg var i trygge rammer” ”Jeg skal være mere sammen med heste – det er som meditation” ”Tænker, at du kan flytte mennesker, som du kan flytte dyr” Sandberg Ledelse & Udvikling Sand Trivsels Agent, Kastanjegården 2013

Sandberg Ledelse & Udvikling Sand Trivsels Agent, Kastanjegården 2013 Hvad fik Hestedagen dig til at tænke om dig selv? ”Jeg er god til at observere og være til stede i situationen – bevarer roen” ”Jeg lærte, at jeg er bedre til at sanse end til at lytte. Jeg skal øve mig i at lytte mere” Skaber ro god til samarbejde positiv ”Jeg skal bruge min ro på arbejdet” ”Jeg er god til at stikke fingeren i jorden” smilende God til at lytte ”At jeg skal bruge mere tid – tid til at snakke om tingene, tid til at forandringerne sker over tid - tålmodighed” Sandberg Ledelse & Udvikling Sand Trivsels Agent, Kastanjegården 2013

Sandberg Ledelse & Udvikling Sand Trivsels Agent, Kastanjegården 2013 Hvilke udfordringer gav I udtryk for Fremlæggelse på den store dag Der skal ryddes op i gamle kulturer Der er forskellige vinkler at se tingene på Afslutningsopgaven er min næste personlige udvikling At fortælle om sine kompetencer, nemmere at fortælle om andres Der er også svære medarbejdere Skabe fælles rammer og mål Vi skal have alle med Sandberg Ledelse & Udvikling Sand Trivsels Agent, Kastanjegården 2013

Sandberg Ledelse & Udvikling Sand Trivsels Agent, Kastanjegården 2013 Hvad gav I udtryk for at I vil bruge fremover Være rolige Være lyttende og observerende Bruge forskellige fagligheder på nye måder hjælpe hinanden bedre Sige tak for hjælpen Være opmærksomme på at der vil opstå konflikter – hvordan kan vi hjælpe hinanden Tænke på tværs af fagligheder Huske at rose, men også kunne give kritik Selv tage medansvar for den gode arbejdsplads Udforske noget mere Jeg har fået en masse værktøjer, som jeg kan bruge fremover Sandberg Ledelse & Udvikling Sand Trivsels Agent, Kastanjegården 2013

Sandberg Ledelse & Udvikling Sand Trivsels Agent, Kastanjegården 2013 Det gode fællesskab De fire leveregler 1) Vær ren i dit ord 2) Tag ikke noget personligt 3) Lad være med at formode noget 4) Gør altid dit bedste - Tal ordentligt om og til hinanden - Gå til hovedet, ikke til halen (har du noget på hjertet, så sig det til personen selv) - Er du i tvivl, så spørg (undgå antagelser) - Tænk på hvordan du bruger humor (grin af dig selv) - Accepter, at du begår fejl (og at andre også begår fejl) Don Miguel Ruiz Dit verdensbillede Hvordan vi former vores virkelighed (verdensbillede), vores opfattelse af verden, vores holdninger ud fra de påvirkninger (og lidt arveligt) vi udsættes for. Hvorfor vi bedømmer og dømmer andre, som vi gør. Umberto Maturana, biolog fra Chile Mine tanker om et andet menneske, drejer sig ofte mere om det, der findes i mig selv, end om det, der findes hos den anden Bevar Roen & Bevar Troen Sandberg Ledelse & Udvikling Sand Trivsels Agent, Kastanjegården 2013