VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Svend Gønge-skolens værdier...
Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
DLF ind i debatten om fremtidens skole
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Ørestad Skoles værdier
Værdigrundlaget i Greve
Læring i bevægelse - hvorfor?
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Hierarki for styringsredskaber
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Et væksthus for børn og voksne
Folkeskole-reformen August 2014.
Lærerprofessionen.
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Forældremøde X årgang.
Faglighed og omgangsform
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Kontakt forældre møde 12. Oktober 2011.
Jeg støtter barnet ved:
Lærerprofessionen - en definition.
Hvad render vi rundt og laver?
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
15. maj 2012Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole V/ Pierre Vernet, Bestyrelsesformand.
4. maj 2011Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole Ved Pierre Vernet, Bestryelsesformand.
Skolebestyrelsen & værdier
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Velkommen Forældremøde 10. juni 2014.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Den inkluderende skole
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Hva er god klasseledelse ?
Et fagligt løft af folkeskolen.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Orienteringsmøde Torstorp Skole.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Vision mission værdier handleplaner
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
DIDAKTIKLABORATORIE Et laboratorium der arbejder med at udvikle et planlægningsværktøj. ”Et værktøj”, der kan hjælpe os til at se, hvordan Ord som ”Leg-
Orienteringsaften børnehaveklasser 15/16. Bekendtgørelse Børnehaveklassens overordnede målBørnehaveklassens overordnede mål § 1. Eleverne skal i børnehaveklassen.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Strategiske pejlemærker
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde

Visions sammenfatning  2007  Flere vinkler og niveauer  Ej fælles bearbejdning  Ny vision 2020 på vej

Gentofte Kommune  Der skal altid være fokus på børn og unges udvikling og læring.  ’Børn og unge skal høres og inddrages og de voksne skal gå forrest. Dette har været det bærende element op til vedtagelsen af den samlede Børne- og Ungepolitik i kommunen’. Sådan lyder én af formuleringerne i folderen ’Børn og unge i Gentofte kommune’.  Børne- og Ungepolitikken i Gentofte kommune bygger på fem værdier. De blev vedtaget af kommunalbestyrelsen i juni De fem værdier:  Børn og unge skal have ansvar og medbestemmelse  Børn og unge har ret til en alsidig udvikling  Børn og unge har brug for synlige og tydelige voksne  Mangfoldighed i børn og unges liv  Sundebørnogungeleger, lærerog lever bedre Det er op til os på Ordrup skole og fritid at skabe rammer, således at disse værdier fortsat kan indarbejdes i skolens værdier og ’komme ud at gå’.

Forældrevalgte vision  Børnene skal lære mere. De skal lære at lære. Og de skal lære, hvordan de hver især lærer bedst. [Gentofte Kommune: Perspektiver for Den Bedste Skole ]  Undervisningen skal fremme elevernes kreativitet og selvstændighed med fagligheden som omdrejningspunkt. For at opnå dette skaber vi et fundament, hvor eleverne udvikles til socialt bevidste, selvstændigt tænkende, empatiske, og aktive mennesker med højt selvværd. Vores vision er, at eleverne i dagligdagen  evner at forholde sig åbentognysgerrigttil fag ogomgivelser  forholder sig kritisk og konstruktivt overfor sociale uretfærdigheder for dermed at kunne bidrage til et trygt miljø på skolen og i lokalsamfundet  forstår modsigelserne og dynamikken i sig selv og omgivelserne  er i stand til at give og modtage imødekommende samt konstruktive signaler  med faglighed, holdninger og praksis, aktivt medvirker til at skabe en skole, der bygger på åbenhed, initiativ, fællesskab, tolerance og tryghed  Detcentraleiskolenshverdagerderfor, at eleverneforstår sig selv, ogsamspillet med andremennesker. Detteerudgangspunktet for at kunne handle ioverensstemmelse med egneogandresbehovogønsker. - Ogdeterudgangspunktet for læring, trivsel, samtglædenved at gåiskole.  Skolentilstræberderfor at arbejde med flestmuligemenneskeligevinkler - herunder de mange intelligenseroglæringsstile. Detfaglige, detsociale, detfølelsesmæssigeogdetkreativeerligestilledeelementeriskolenshverdag.  At blive et socialt bevidst, selvstændigt tænkende, empatisk og handlekraftigt menneske med højt selvværd udvikles i samspil med andre – i fællesskabet. Det er i samarbejdet, legen og læringen, at børn og unge udvikler sig. Skolen vægter derfor at udvikle børnenes respekt og tolerance - til gavn for fællesskabet.  Ordrup Skole er aktiv i og for lokalsamfundet. Dette samspil styrkes for gøre skolen til et naturligt centrum for læring, kultur, idræt og leg.

Personale og ledelse Medarbejdernes fælles opgave som professionelle – i skole og fritid  Ordrup skole og fritids hovedopgave er at give indhold i og skabe rammer for elever/børn og unges udvikling, faglighed og læring fra indskoling til udskoling.  Det er den fælles opgave, som medarbejderne i den professionelle skole, GFOog fritidscenter skal løse sammen med forældre, elever/børn og unge. Vi skal sammen spinde den røde tråd fra børnehaveklasse til og med 9. klasse, så alle elever/børn bliver socialiseret og kvalificeret til videre uddannelse og et eget liv.  Det altid er medarbejderne, der har ansvaret for kvaliteten i relationerne!  Udvikling, faglighed og læring fødes, trives og vokser i et samspil mellem den professionelles autoritet, være- og bæredygtige relationer og plads til forskelligheden forstået som en ressource.

Personale og ledelse - værdier  Ordrup skole og fritids 6 kerneværdier – og hvordan de skal komme til udtryk:  Anerkendelse – at tillægge andres handlinger betydning og give respons på dem  Ansvarlighed – at forholde sig til fælles aftaler og handle derpå  Engagement – at give udtryk for og handle på det, der sker i dagligdagen  Fællesskab - at gøre noget sammen med og for hinanden, at tænke og praktisere demokrati  Glæde – at skabe arbejdsglæde gennem høj faglighed og at opleve generel glæde ved dagligdagen og det daglige samvær  Vilje – at medarbejderne fremtræder med autenticitet og tydelighed.

Stikord  Åbenhed, Tolerance, Fællesskab, Empatiske, Tryghed  Initiativ, Vilje, Engagement, Ansvarlighed  Anerkendelse, Nysgerrighed, Konstruktivt kritisk  Glæde, Aktiv,  Høj selvværd, Socialt bevidste  Faglighed, selvstændigt tænkende

Hvordan det kunne se ud Fremme høj fagliglighed, nysgerrighed, kreativitet og selvværd igennem læring, lege og samvær I en skole, hvor vi i fællesskab aktivt medvirker til at skabe åbenhed, initiativ, fællesskab, tolerance og tryghed Med engageret, professionel og ansvarlig personale