Elevmotiverende arbejdsformer Kompetenceudvikling for lærere i Gymnasiefællesskabet 2010-2011 Moodle Fra it-teknik til pædagogik Fra pædagogik til.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Online kollaborativ undervisning
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Nåede vi målet? podcasts Evaluering - eleverne • 1. Giver det at podcaste boganmeldelser eleverne mere lyst til at læse bøger? – a. Samlet set.
It og elevaktivering Workshop på Egaa Gymnasium d
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Hvad er Khan Academy Verdens største gratis virtuelle skole
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
Peder Ohrt Uddannelsesnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion,
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
ADOBE DREAMWEAVER JOEK © TEC 2011 Dreamweaver har været branchens primære design værktøj igennem mange år. Oprindeligt blev programmet udviklet af Macromedia,
Erfaringer med og visioner om implementering af Office 365 på Tårnby Gymnasium Nicolai Schaarup.
Skolebestyrelsens bud på "Fremtidens skole " på Lemtorpskolen 10
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Innovativ undervisning med it Rasmus Fink Lorentzen, cand.pæd.
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012
Observation af din/andres undervisning –
 2 elever fra hver klasse fra 4. klasse og op.  2 hold, et hold pr halv år.  Samme organisering som et elevråd.  Kort ansøgning.  Klasselærere er.
IT i undervisningen.
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Tinderhøj Skole Den digitale skole i Rødovre
Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder
#1 Christian Wang, IT-Chef IT DIGITALISERING OG INNOVATION Marts 2011.
Ressourcer og læremidler i et didaktisk perspektiv Læring og Læringsressourcer,
Strategisk kompetenceudvikling
Rødkilde Gymnasium Pod- og vodcast i naturvidenskab. September 2011.
SKANDERBORGKONFERENCE STATION NEXT Start: 2000 Lasse Remmer It-didaktisk konsulent CFU Susanne Wad Filmpædagogisk leder.
Digital natives - mellem teknologifascination og kollaborativ deltagelse.
: 2CBS LL "Hvad bliver man kastet ud i når man forsøger at planlægge og køre virtuel undervisning" Robin Cheesman
IT-baserede retteformer –erfaringer fra et udviklingsprojekt Udviklingsprojektets titel: Udvikling af god praksis ved feedback på elevernes kollektive.
Undervisningsorganisering,-former og -medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser Slutkonference for 3. runde af Forsknings-, udviklings-
Biblioteket som læringscenter
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Digital skriftlig- og mundtlighed
Vidensamfundet (netværkssamfundet) ”Jeg kan jo ikke vide alt. Som topleder i en stor virksomhed er jeg nødt til at træffe beslutninger på baggrund af den.
Hvordan udnytter landmand og konsulent bedst de nye IT- muligheder ? v. Finn Olsen Planteavlskonsulent Sønderjysk Landboforening.
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Visioner og hands-on: Digitale læremidler Ove Christensen René B. Christiansen.
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Planlægning, proces og evaluering
Ny regering, nye tider – dag 1
Den internationale dimension i skolen Hindsholmskolen i Kerteminde 250 elever 25 lærere International dimension siden
Velkommen til LærerIntra set fra lederens bord Ledelsens holdning og ageren har stor betydning for, hvordan SkoleIntra kommer til at fungere på skolen.
Videndelingsystemer – byrde eller lettelse? På vej mod den e-parate skole Lilla Voss.
PI-modellen: fra Projektidé til Innovation
1 Aarhus Universitet Afrunding 28. November 2011 Undervisningsorganisering, - former og - medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser.
Tom Nyvang Forandring af undervisningsorganisationer.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Virtuel undervisning for ’udeelever’. Brøndby Gymnasium Privat gymnasium startet i 2005 Klar profil: Idræt – it – internationalisering 240 elever Alle.
Attraktive og fleksible kontraktuddannelser gennem digital undervisning/flipped learning BAI OUP 2015.
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
”Teknologi forandrer praksis – og praksis forandrer teknologi”
PraxisOnline workshop for Pædagogisk X 25. september 2015
Digital læring og undervisning
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium Inspiration fra bla. Systime.dk.
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

Elevmotiverende arbejdsformer Kompetenceudvikling for lærere i Gymnasiefællesskabet 2010-2011 Moodle Fra it-teknik til pædagogik Fra pædagogik til it-teknik

Brøndby Gymnasium Privat gymnasium startet i 2005 Klar profil: Idræt – it – internationalisering 240 elever Fuldstændig 1 til 1 skole It er fuldt integreret på skolen fra administration, ledelse og lærere til eleverne Undervisningen foregår via digitale læringssystemer

It-teknikker

It-infrastruktur Vigtigt med en fuldt udbygget it-infrastruktur Bærbare computere til alle Trådløst netværk overalt på skolen Avancerede læringssystemer – som f.eks. Moodle

Hvorfor it i undervisningen? Fordi det gør undervisningen bedre Fordi det gør undervisningen lettere – lig frigørelse af ressourcer Fordi det er fremtiden

It og den producerende elev Eleverne skal være mere producerende Det de producerer skal kunne bruges af andre elever Elevdifferentiering i undervisningen

Remediering Vil sige at overføre bestående aktiviteter til det nye medium - så godt som muligt - i tillid til at alt bliver bedre. Heilesen (2002,s. 79) Remediering bevarer kvaliteten af undervisningen, men bringer ikke kvalitaivt nyt ind i undervisningen

Pædagogik

Fra it-teknik til pædagogik Fra pædagogik til it-teknik

Moodle Moodle er open source - alt er frit tilgængeligt til download og brug - www.moodle.org Learning Management System (LMS) Kan bruges af en lærer med to studerende til skoler med tusinder af studerende

Funktioner-aktiviteter-undervisningsform-læringsteori Download af ressourcer - vidensdistribution Online tekst - elevproduktion - Forum - elevkommunikation - fælles vidensproduktion

Quizzer - vidensoverførelse - elev differentiering Journal - elevkommunikation - elevproduktion Jing - podcast - elevproduktion - Websider - ressourcer - vidensoverførelse - Wiki - fællesressource - elevproduktion - videndeling - elevkommunikation Opslagsværk - fællesressource - elevproduktion - videndeling

Hands-on Lærerområde - moodel-test kursus1-7 brugernavn - password

Moodle-Opgaver Opret en journal/dagbog - Refleksioner over de to sidste dage. Opret en online tekst - lav 3 spørgsmål omkring elevaktiverende undervisningsformer Opret en evaluering - lav 3 spørgsmål til evaluering af workshoppen