Fra pædagogisk servicecenter til læringscenter Luk verden ind Ændring af de fysiske rammer
Læseprojekt udskolingen Forskellige former for læsning Målrettet afgangsprøverne Evaluering og nutænkning
Læsebånd At øge børnenes læselyst At øge børnenes læsehastighed
Legepatrulje At inspirere de mindste elever til nye lege At øge kendskabet mellem eleverne i afdelingerne At øge mellemgruppens eleveres bevidsthed om ansvar for andre
Samarbejde med Ulfborg Børnehave At sikre en ontinuerlig opfølgning og udvikling i forhold til overgangen fra børnehave til skole og AFH
Overgange mellem afdelingerne At sikre at viden om børnene bringes videre, når de skifter afdeling
Overgangen mellem Staby og Vemb skole – til Ulfborg – forældresamarbejde/ elev- og forældreforventninger At sikre at overgangen fra en skole til en anden er kvalificeret både fagligt, personligt og socialt for eleverne. At forældrene er aktive og vidende om processerne.
Elevplaner Ulfborg Skole har søgt om at måtte anvende ”Udfordringsretten”, som skal sikre gode, anvendelige elevplaner, hvor det er formålstjeneligt.
Spændende og udviklende udeområder At sikre et børnene får så gode udeområder som muligt At eleverne kan røre sig i frikvartererne At faciliteterne inspirerer til fysisk udfoldelse
Trivselsplanen I så høj grad som muligt at sikre alle børns trivsel på Ulfborg Skole. At alle voksne ved, hvad vi skal gøre, hvis et barn ikke trives. At forpligte alle på handling