Fag Niveauer Mål Software Beskrivelse Naturfag 10.-12. klassetrin (gymnasiet) Mundtligt at kunne udtrykke tanker om emner med naturvidenskabeligt og matematisk.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klasserumskultur, inklusion og fraværsbekæmpelse Sparringsklyngebesøg
Advertisements

G OOGLE DOKUMENTER i undervisningen. I NTRO Hvad er Google dokumenterGoogle dokumenter  Netbaseret skriveværktøj  Giver mulighed for eleverne at skrive.
The Big Why? Får I ikke svar på i dette indlæg
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Kan bedømmelse være formativ?
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
HHX Grundforløbet 2005 Team B Portfolioevaluering
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Peder Ohrt Uddannelsesnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion,
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Oplæg om problemorienteret projektarbejde
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.

”Ny skriftlighed” Elevernes studieforberedende skrivekompetencer
Forskningsperspektiver på læremidler
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
Meningsfuld stavning Fag Niveauer Mål Software Beskrivelse Dansk 3.-4.kl. og indskolingen Projektet behandler en af danskfaget absolutte kerneområder ved.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Selvevaluering af it i undervisningen på skolerne i Aalborg
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Fra sanseindtryk til fagudtryk
IT-baserede retteformer –erfaringer fra et udviklingsprojekt Udviklingsprojektets titel: Udvikling af god praksis ved feedback på elevernes kollektive.
De naturvidenskabelige fag identificerer sig (også historisk) som
BrittL Lind Myrup, UKK, nefrologisk afdeling Sygeplejesymposiet 2010 Nefrologisk efteruddannelse – et regionalt samarbejde Hvordan ser vi et udbytte i.
Indsæt eller fjern værktøjslinier
Kompetencer Er meget centrale og nødvendige i forbindelse med innovation. Da innovation vil have indflydelse på snart sagt alle funktioner i en virksomhed,
Digital skriftlig- og mundtlighed
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Ny Fælles Naturfagsprøve
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Scanning, klargøring, makroer, erfaringer. Erfaringer, praksis Hvilken opløsning sætter I scanneren til? Scanner I i gråtoner, farver eller sort/hvid?
Mundtlig matematik eksamen
Fag Niveauer Mål Software Beskrivelse Dokumenter Lærer Projektoverblik Lærerplanlægning Eksempler og refleksioner Lærerressourcer Vurdering og standarder.
OSO.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Censormøde
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Fag Niveauer Mål Software Beskrivelse Dokumenter Lærer Projektoverblik Lærerplanlægning Eksempler og refleksioner Lærerressourcer Vurdering og standarder.
Gruppefeedback Et par eksempler fra hverdagen Karen Lunden (klu)
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Indkøb af digitale læremidler - hvor skulle det ellers ske, hvis ikke på PLC? KARIN DYRENDOM.
Tal i familien IT-projekt Brørup skole 2.B at eleverne får en bevidsthed om, at de via deres familie er en del af et fællesskab at de får kendskab.
ANDENGRADSLIGNINGS LØSER Excel Simpel Programmering 9-10 klassetrin.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
JLP og RO Campusskolen i Ringsted, august 2017
Skriftlighed i nv Skriftlighed i nv Aalborghus Gymnasium.
Naturfag.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Det handler om eleverne
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Årsplan for [arbejdspladsens navn]
Billede med billedtekstlayout
Tilstedeværelsesundervisning
Læringsmål og niveaubeskrivelser
Tværgående vejledermøder Juni 2019
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Møde procestjek Det var næsten umuligt at holde sig til emnet
Præsentationens transcript:

Fag Niveauer Mål Software Beskrivelse Naturfag klassetrin (gymnasiet) Mundtligt at kunne udtrykke tanker om emner med naturvidenskabeligt og matematisk indhold. LærerSøren Kveiborg, Aalborg Studenterkursus. Projektoverblik Lærerplanlægning Eksempler og refleksioner Lærerressourcer Vurdering og standarder Emneresumé med Microsoft Media Encoder Microsoft Media Encoder Eleverne opbygger deres eget elektroniske arkiv af emneresuméer. I praksis foregår det ved, at eleverne som afslutning på hvert emne eller delemne udvælger relevante ting fra emnet (figurer, opgavebesvarelser, formler oa.), skanner det, laver ”manuskript” og indspiller en sekvens med Capture Screen funktionen i Microsoft Media Encoder.

Lærerplanlægning Klik på nedenstående dokumenter for at få hjælp. Baggrund og planlægning: Baggrund og mål med projektet, herunder metodeovervejelser. Opbygning af klasseværelset: Indsæt evt. billeder fra klasseværelset for at underbygge, hvordan projektet blev ført ud i livet. Dokumenter Projektoverblik Lærerplanlægning Eksempler og refleksioner Lærerressourcer Vurdering og standarder Emneresumé med Microsoft Encoder Emneresumé med Microsoft Media Encoder

Eksempler, lærer- og elevrefleksioner – kan udfyldes efter behov Klik på nedenstående dokumenter for at se eksempler på lærer- og elevrefleksioner: Eksempler på elevarbejde: Eksempler på elevarbejde fra dette projekt. Dokumenter Projektoverblik Lærerplanlægning Eksempler og refleksioner Lærerressourcer Vurdering og standarder Emneresumé med Microsoft Encoder Lærerrefleksion: Involverede lærers tanker og refleksioner samt gode råd til fremtidige Virtual Classroom Tours. Elevperspektivet: Kommentar til, hvordan eleverne oplevede den læring, der opstod under processen. Dokumenter Emneresumé med Microsoft Media Encoder

Lærerressourcer Hvor mange timer blev brugt til forberedelse, gennemførsel og evaluering – blot en ca. angivelse. Overblik over elevprojekt: Et overblik over elevernes indsats under projektet. Dokumenter Projektoverblik Lærerplanlægning Eksempler og refleksioner Lærerressourcer Vurdering og standarder Emneresumé med Microsoft Encoder Emneresumé med Microsoft Media Encoder

Vurdering Har du gennemført nogen form for elev-bedømmelse af undervisningsforløbet? Kan det evt. henføres til Fælles Mål? Dokumenter Projektoverblik Lærerplanlægning Eksempler og refleksioner Lærerressourcer Vurdering og standarder Emneresumé med Microsoft Encoder Emneresumé med Microsoft Media Encoder