G OOGLE DOKUMENTER i undervisningen. I NTRO Hvad er Google dokumenterGoogle dokumenter  Netbaseret skriveværktøj  Giver mulighed for eleverne at skrive.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
N ETVÆRKSARBEJDE I FORBINDELSE MED EVALUERINGEN AF AT DELMÅL. I DENTIFIKATION AF DET GODE AT FORLØB.
Advertisements

MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Læselektiefri – hvorfor?.  Lektielæsning integreret i undervisningen (20 % af lektion)  Flere undervisningstimer  Næste time begynder hvor sidste.
Pædagisk Dag for lærerne på HG (OD-dagen d. 7/ )
Orientering fra Kræftens Bekæmpelse Karin Mejding
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
Procesvejledning.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Grundlæggende IT, niveau G
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Sigrid .
Fremtidens skole Gruppe 5.
Brug blog i undervisningen og styrk skriftligheden Ved Balder Asmussen.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
 2 elever fra hver klasse fra 4. klasse og op.  2 hold, et hold pr halv år.  Samme organisering som et elevråd.  Kort ansøgning.  Klasselærere er.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
IT og praktik på Høje Kolstrup Skole Menu IT som en del af praktikken Hjemmesider Farvel og tak.
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
ATV – Science i skolen 3. maj 2010 Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Danmarks Pædagogiske Universitetsskole/Aarhus Universitet.
Strategisk kompetenceudvikling
Evaluering Brobygning / Tilmelding. Før brobygning. Efterskoler. For dårlig vejledning af UU i 9. kl. Manglende ønsker på uddannelsesplaner.
Google som søgemaskine
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Evaluering IT-klasse-projektet 1v 2007/2008 2v 2008/2009.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Digital skriftlig- og mundtlighed
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Det virtuelle i realiteten ~ det reelle i virtualiteten 1 Historien bag det virtuelle gymnasium Historien bag det virtuelle på Statsskolen 1.Integration.
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
Fag Niveauer Mål Software Beskrivelse Dokumenter Lærer Projektoverblik Lærerplanlægning Eksempler og refleksioner Lærerressourcer Vurdering og standarder.
3.A Dansk: Os fra Blomsterkvarteret EM
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.
Velkommen til LærerIntra set fra lederens bord Ledelsens holdning og ageren har stor betydning for, hvordan SkoleIntra kommer til at fungere på skolen.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Overvejelser for elevernes brug af IT og mobiltelefoner på Østervangsskolen.
Fag Niveauer Mål Software Beskrivelse Dokumenter Lærer Projektoverblik Lærerplanlægning Eksempler og refleksioner Lærerressourcer Vurdering og standarder.
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Mette Behrens lr og Helle Brunshøj Hansen lr
Kompetenceudvikling for pædagogmedhjælpere FØR. Indledende samtaleguide - kursisten Indledende samtaleguide - lederen UNDER. Kursistportfolio og underviserportfolio.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Fra vidensdeling til produsage. De sociale medier er her, eleverne bruger dem, og Man kan ikke forbyde dem i klasseværelset. Fra vidensdeling til produsage.
Matematik og IT Læringscenter Randers v.fagpiloterne i Matematik.
Evaluering på EGY Disposition: - Fra evalueringsplan til evalueringsstrategi - konkrete evalueringer og ”værktøj” - perspektivering ”Man kan ikke måle.
S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for.
IT i danskundervisningen Sydfalster Skole den 15.5 Kort om blogs – igenigen! SMS-noveller (sprog og kommunikation) Skriftlighed og IT Mundtlighed og IT.
IT-eksamen i dansk Foreløbig evaluering af 1.forsøgssæt fra forsøgsklasser og –lærere.
Skriv avis …med mobil, www og tekstbehandling Lavet af Mette Rabæk og Signe Sloth It- færdighedsniveau: For skolens ældste klasser.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
Din kreative online praksis!
1.09 Dokumentation.
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
1.09 Dokumentation.
IT undersøgelse på Breum Skole
Præsentationens transcript:

G OOGLE DOKUMENTER i undervisningen

I NTRO Hvad er Google dokumenterGoogle dokumenter  Netbaseret skriveværktøj  Giver mulighed for eleverne at skrive i samme dokument  Eleverne kan se hvad andre skriver i real time  Giver læreren mulighed for at kommentere undervejs, og følge med i skriveprocessen

O VERORDNEDE M ÅL At øge motivationen At øge fagligheden Lette arbejdet omkring gruppeafleveringer/oplæg

P ÆDAGOGISKE OVERVEJELSER Som instrument i undervisningen - eksempelvis ved gruppearbejde med oplægoplæg Som værktøj ved lektielæsning – eks. begreber Som skriftlig afleveringaflevering

P ÆDAGOGISKE OVERVEJELSER Fordele: Eleverne kan arbejde i samme dokument. Er tilgængeligt på alle computere (netbaseret) Kræver ingen specielle programmer Læreren kan følge med i processen

P ÆDAGOGISKE OVERVEJELSER Ulemper: Hvem skriver Programmet reagerer langsomt, når der er mange der skriver i samme dokument. Problemer med at sætte figurer og billeder ind. IT disciplin Netbaseret – ustabil net forbindelse

E VALUERING Elevernes evaluering: Gør gruppeafleveringer/gruppearbejde nemmere Eleverne oplever at niveauet højnes, når man kan se hvad de andre skriver/har skrevet. Er for langsomt og hakkende, når man skriver flere på en gang. Tanken er god. Layout (figurer, skrifttyper, m.m.) for dårligt i forhold til Word.

E VALUERING Lærerens evaluering: Megen administration i opstarten (oprettelse af konto, dele dokumenter, eleverne glemmer deres adresser). Fungerer godt når flere elever kan skrive i samme dokument. Læreren kan følge med i skriveprocessen og eventuelt komme med kommentarer undervejs. Organiseringen af dokumenter er omstændelig med store klasser (tydelig angivelse af afsenderne på dokumentet)

K ONKLUSION Et redskab der kan være med til at øge faglighed og motivation Arbejdet med det skriftlige arbejde kan gøres mere dynamisk (kommunikation lærer/elev undervejs i skriveprocessen)