Comenius School project: Educating TV- viewers 2003 - 2006 Partnere: Istituto Tecnico Industriale Majorana - CASSINO ( Italy) Escola Secundaria de Clara.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lidt om vejleder rollen
Advertisements

Funktionelle perspektiver på mediebrug
Roskilde Tekniske Skole
The IPC experience. IPC/Long Courses Enrollment and Distribution of IPC Students,
Blogs for Bibliotekarer Du ka’ godt!. Dagens program •Hvem er vi? •Hvorfor er vi her? •Hvad er en blog? •Hvorfor skal vi bruge blogs? •Hvordan kan vi.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Reformmesse på Sofiendalskolen
+ Danskkursus Storutjarnarskolí November 2011 ”Dansk ud af bogen” Hvordan kan vi supplere undervisningen med IT og (ikke goggle.com)
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
Fremtidens skole Gruppe 5.
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Elevernes digitale dannelse
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
Velkommen til GLOBE-programmets introduktionskursus Vi vil bestræbe os på - ikke at stresse ikke at stresse ikke at stresse - men heller ikke at.
De nationale test Dette oplæg er målrettet mod forældre og har fokus på tre områder: Formålet med de nationale test Testenes funktion og indhold Brug af.
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
ETwinning - skolepartnerskaber i Europa Spring Day og ”Internationalt” på EMU Sønderborg 30 januar 2008 Ebbe Schultze Chefkonsulent UNI-C
ETwinning VEJEN TIL EUROPÆISK SAMARBEJDE L Kodal SkoleIntra Kolding den
Det gode klasserådsarbejde
- bliv klar til den virkelige verden!. Hvad kommer I til at høre noget om?  Den internationale dimension  Nogle gør det...  Vi skal alle gøre det...
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
ETwinning GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATING sådan og derfor Den lovmæssige baggrund for internationalisering i skolen SkoleIntra Kolding
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Reflektion og e-portfolio Lise Agerbæk, Multimediedesigner
Kulturstudier M Festivaler, koncerter og ”liveness”
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
IT i undervisningen.
Lidt om at flytte bjerge
Intern kommunikation PR og presse
Kreativ E-learning. Problemstilling  E-learning for lærere  Billigere undervisning på nettet  Tidsbesparende  Sjov og kreativ undervisning.
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Evaluering IT-klasse-projektet 1v 2007/2008 2v 2008/2009.
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Børn og unges sociale liv online
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Internationalt arbejde i skolen Kolding 26. februar 2009 Ebbe Schultze Chefkonsulent UNI C
Den internationale dimension i skolen Hindsholmskolen i Kerteminde 250 elever 25 lærere International dimension siden
ETwinning VEJEN TIL EUROPÆISK SAMARBEJDE L Kodal SkoleIntra Kolding den
The Friends of Scouting in Europe. Hvem er Friends of Scouting (FOSE) i Europa? Flere end 400 enkeltpersoner, fra hele verden, som har givet en økonomisk.
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik.
Faghæfte 48 og historie. Foredrag ved Jørgen Mogensen
INTERNATIONAL STRATEGI FOR RANDERSGADES SKOLE KØBENHAVNS KOMMUNES INTERNATIONALE PROFILSKOLE V. INTERNATIONAL KOORDINATOR, SIMON ASTRUP
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Politiworkshop. Humor. Præsentation. Målsætning. Hvad kan vi nå af klasser. 1., 3., 6. og gerne 8/9. klasse. Positive oplevelser med politiet. Præge børnene.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Introduction to synopsis writing
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Kære lærer Her har du undervisningsmaterialet til CAMPUS+ Denne vejledning er din guide til undervisningen til at få mest muligt ud af CAMPUS +. Opgaverne.
World Animal Protection
Præsentationens transcript:

Comenius School project: Educating TV- viewers Partnere: Istituto Tecnico Industriale Majorana - CASSINO ( Italy) Escola Secundaria de Clara de Resende - PORTO ( Portugal ) Vocational Academy Kéttannyelv - GYÖR ( Hungary ) I.E.S. Carlos Casares - VIGO (Spain) 10 Klassen Solrod - SOLROD STRAND ( Denmark ) Eleverne var mellem 14 og 18 år gamle

Educating TV - viewers Over the course of its short history, television :  has changed the way we know and understand information  has made available information from new and varied sources  has dramatically changed the way people live and what they do in their free time.

Sub - topics  1st year- TV og dets indflydelse  2nd year – Gode og dårlige sider ved TV  3rd - year – TV, som vi synes det skal være

Project Goals  At undersøge TV’s rolle i elevernes liv.  At studere TV’s indflydelse på os som forbrugere  At forstå arbejdsprocesser og teknikker i erhverv inden for TV  At udvikle gruppearbejde  At bruge ny teknologi

Så hvad lavede vi?  Præsentationer af vores skoler  Præsentationer af vores byer  Præsentationer af de deltagende lærere  Eksempler på gode tv-programmer fra hvert land udvalgt af vores elever  Sammenligninger mellem bog og TV/film  Fjernsynets historie, fortalt gennem elevernes, forældrenes og bedsteforældres liv.  Præsentationer af tv-serier og musikvideoer  Undersøgelse af elevernes tv-vaner  TV-matematik  TV-reklamer  Professioner i tv

- Og andet….  Artikler om besøg på tv-stationer  Udstillinger på de involverede skoler  Udarbejdede egne tv-reklamer  En fælles musikvideo “Come on, Comenius”  Interne kurser, afholdt til møderne om E-Journal og redigering af video (moviemaker)  Matematikprojekt  Elevartikler  Sjov  Nyheder  Differentieret elevarbejde, f.eks. PowerPoints og andet.  -og mere endnu

Udstillinger, tv-shows, elevernes egen historie….

E-journal som hjemmeside Fordele: Ingen web-master Alle kan bidrage fra hvert sit land Nemt at bruge Internt mailsystem udenom egen mail Chat-muligheder Så mange brugere, man ønsker Online konferencemuligheder

E-Journal

projekt  Den mest direkte kontakt mellem eleverne  Vi startede ambitiøst, - men blev mere realistiske..  Bliv enige om reglerne, og sig det til hinanden, hvis det ikke virker.  e/index.html e/index.html

Vigtige bjerge at klatre over..  Man skal sikre sig at man forstår det samme.  Løbende kommunikation  Udveksle skolekultur og måder at arbejde på.  Del opståede problemer med hinanden.  Gode sprogkundskaber  Referater af møderne  Accept og tolerance overfor forskelligheder.

Vanskeligheder  Når aftaler ikke overholdes til tiden.  Når enkeltpersoner vil diskutere i stedet for at finde løsninger.  Når sprogproblemerne er for store  Når skolelederne, myndigheder og kolleger ikke hjælper til.  Når de kulturelle forskelligheder er for store.  Når deltagere kun vil være sammen med kolleger fra eget land, ikke vil smage på maden og ikke er interesserede i projektet.

Elever med til møderne i udlandet.  2-4 elever fra hvert land  Gæster i private hjem  Særligt program  En oplevelse for livet  Udvælgelse af eleverne  Forpligtelser under og efter mødet.

Elevdeltagelse….

Publicity  Artikler i lokale aviser  Skoleblade  TV  Besøgende på vores E-Journal indtil nu:

Gode råd fra det nationale kontor: Cirius  At involvere så mange lærere og elever som muligt  At administrationen også skal deltage og f.eks. Hjælpe med papirarbejde og økonomi  At møderne skal indeholde mere end diskussioner og arbejde. Den kulturelle og sociale del er lige så vigtig.

Receptioner, middage og fester… Det er lettere at lave hårdt arbejde i projektet, når man også har det sjovt 

Hvad skete der efter projektet var slut?  E-Journalen kører videre  Besøg  Skolerne bruger materialerne  Videoen vandt en pris i Italien  Videoen bruges som inspiration  Projektet har påvirket undervisning og læring i de enkelte lande.

Hvordan overvinde problemerne?  Forskellige skoler, forskellige muligheder  Udstyr  Fokusér på muligheder i stedet for forhindringer  Hjælp hinanden  Brug de muligheder, der er  Konklusion