Se en eller flere af de sjove supervisionsvideoer her:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Benzodiazepiner i Ringkøbing Amt •Historie •Arbejdsgruppe (samarbejde) •Stormøder med Jens Frydenlund •Væk med vanedannende medicin •Praksisbesøg •Temaavis.
Advertisements

God uddannelsesvejledning - Udvikling
Journalaudit - en metode til kvalitetsudvikling i almen praksis
At forholde sig professionelt Anne Skov
3-timers møder på Regionshospitalet Randers
Strategisk uddannelse Patientoplevet kvalitet:
Ny uddannelse profil på Ortopædkirurgisk afdeling Hospitalsenheden Horsens.
Praksis Plus fortalt på 7 slides. Denne præsentation er målrettet alment praktiserende læger, som har overlevet de første år i praksis, og som nu leder.
Erfaringer fra brugerpanelet i Onkologisk Klinik
Formål med lokalpolitisk indsats Hvad vil vi opnå? Hvordan vil vi gøre det? 1Basiskursus september 2012 Bente Röttig.
Fælles beslutningstagning inspiration til konkrete måder at praktisere brugerinddragelse Inspirationsdag arrangeret af Enhed for Brugerundersøgelser 4.
Individuel uddannelsesplan
Forsvarets temadag, 14. november 2012 Foto: GettyImages.
FASE 3 FRA UDDANNELSESLÆGE TIL SPECIALLÆGE
Om ”kommunikation” •Kommunikator er en af de syv roller i speciallægeuddannelsen •Samtale med patienter, pårø- rende, kolleger og andre perso- nalegrupper.
Målrettet læring Introkursus i almen medicin
En konsulent er : • -En praktiserende læge • -der er ansat af Regionen • der har en særlig viden eller erfaring indenfor et eller flere områder. • der.
Praktiske informationer A-(Å?) Tips 13 rigtige
3-timersmøde 2010 Børneafdelingen Hvad gør vi godt: •Feedback og supervision i Børnemodtagelsen og Børneambulatoriet. •Enkelte yngre læger er kontaktpersoner.
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Kvalitetsudvalgsmøde d. 9/5 2012Spl. Dorte Lindholt, DagKirurgisk Enhed ”Skriv din mening” Feedback postkort.
Patientforløbet blødende ulcus Implementering set i et fagligt, organisatorisk og patientoplevet perspektiv Dorthe Oxholm Klinisk sygeplejespecialist.
Projekt Praksis Plus - Fra udd.læge til praktiserende læge Oplæg på Regional Temadag, 19. november 2012 i Herlev.
Ny målbeskrivelse Hvorfor, hvordan og hvornår
Psykoedukation for unge i OPUS-behandling
Organisationerne og hot topics i Almen Medicin 19 November 2012.
Struktureret interview/samtale/vejledersamtale
Præsentation af teorien transfer
Sygeplejerskeuddannelsen
Vejledningsforløb med læringskontrakt
En integreret, rehabiliterings- og helhedsorienteret indsats i et dokumentations og evidensperspektiv Konference november 2012 Socialstyrelsen og SFI.
Program Opfriske de centrale værktøjer i Den motiverende samtale
Klinisk etiske komiteer Temadag Vibeke Krøll Aarhus Universitetshospital Hospitalsledelsen.
Susan Munch Simonsen Uddannelsesansvarlig sygeplejerske, MdE
Ernæring i fokus Regional ernæringskampagne. Baggrund Manglende målopfyldelse af akkrediteringsstandard: Ernæringsscreening, plan og opfølgning.
Implementering af akutuddannelsen i klinisk praksis
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
Klinisk Socialmedicin Center for Folkesundhed Ekstern lægekonsulent i Region Midtjylland Kenneth Kibsgård.
Lægedage Uhensigtsmæssige forløb Identifikation Handling.
15. september DASYS Charlotte Rahbek Omsætning af viden – Elektronisk patientdokumentation.
Lægedage Velkommen til Lægedage Datafangst for let øvede.
Feedback Lægedage 2014.
Læge i HU anæstesiologi SATS foredrag onsdag d. 25. april 2012
DPS årsmøde 2013 Om mellemområdet mellem den psykoterapeutiske træning og den øvrige læring i den psykiatriske speciallægeuddannelse Hanne Stubbe Teglbjærg.
Kompetencekort til den uerfarne operationssygeplejerske
Modul E Implementering og evaluering. Indhold Læringssættet Undervisning i egen afdeling Implementering Jeres opgave.
Lægedage Tutorlægekursus – bliv klar til de nye udfordringer!
Speciallæger i front Superviseret gennemgang i akutmodtagelsen Et prisvindende tiltag i Medicinsk afdeling O og Akutmodtagelsen, Herlev Hospital Sif.
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Uddannelse, roller og kompetencemåling
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Projekt Praksis Plus - Fra udd.læge til praktiserende læge Oplæg på Regional Temadag, 3. oktober 2012 i Middelfart.
”Struktureret klinisk observation”
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
Udvalg for professionsspor
PUF-seminar 2011 Århus Sygehus Af Anne Braae Olesen Supervision – et redskab til læring i et ambulatorium Af Anne Braae Olesen Uddannelsesansvarlig overlæge.
Uddannelsen i almen medicin Introkursus i almen medicin Region Sjælland, 10. maj 2010 Gunver Lillevang.
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Gruppen af Yngste Læger. Hvorfor ? Mere Kvalitet- og patientsikkerhed Læring og kompetenceudvikling Selvstændighed Fællesskabsfølelse Kollegialitet Arbejdsglæde.
De Praktiserende Lægers Organisation -Hvordan kan vi fremme rekrutteringen til specialet? LÆGEDAGE – REKRUTTERING 11. NOVEMBER 2015 – BELLA CENTER - KØBENHAVN.
Data fra Evaluer.dk 2016 Evalueringen består af 26 spørgsmål opdelt i 7 grupper.
Modul 3.3 – At arbejde med læring
Almen praksis og speciallægepraksis
Drivkraften og Motivation
Almen medicinsk uddannelse
Feedback Lægedage 2015.
Temadag 2018.
Vejledning i forflytning
Præsentationens transcript:

Se en eller flere af de sjove supervisionsvideoer her: www.fyam.dk

SUPERVISION!

SUPERVISION! Fyam’s def.: Faglig vejledning, støtte og refleksion med en mere erfaren kollega med det formål at udvikle professionelle færdigheder. Som samtidigt sikrer, at den der bliver superviseret, opnår kompetencer, så han/hun kan udføre sit arbejde som praktiserende læge på en etisk og fagligt forsvarlig måde.

SUPERVISION – et flertydigt begreb Faglig supervision

SUPERVISION – et flertydigt begreb Faglig supervision Personlig supervision

SUPERVISION – et flertydigt begreb Faglig supervision Personlig supervision Struktureret supervision

SUPERVISION – et flertydigt begreb Faglig supervision Personlig supervision Struktureret supervision Ad hoc supervision

SUPERVISION – et flertydigt begreb Faglig supervision Personlig supervision Struktureret supervision Ad hoc supervision Og mange flere… se mere på fyam.dk

Supervisionskampagnen

Supervisionskampagnen Startskuddet: FYAM årsmødet 2012!

Supervisionskampagnen Startskuddet: FYAM årsmødet 2012! Supervisions-video’er på fyam.dk

Supervisionskampagnen Startskuddet: FYAM årsmødet 2012! Supervisions-video’er på fyam.dk Fyam-prisen

Supervisionskampagnen Startskuddet: FYAM årsmødet 2012! Supervisions-video’er på fyam.dk Fyam-prisen Powerpoint og workshop materiale på hjemmesiden

Supervisionskampagnen Startskuddet: FYAM årsmødet 2012! Supervisions-video’er på fyam.dk Fyam-prisen Powerpoint og workshop materiale på hjemmesiden Artikelserier i Practicus

Supervisionskampagnen Startskuddet: FYAM årsmødet 2012! Supervisions-video’er på fyam.dk Fyam-prisen Powerpoint og workshop materiale på hjemmesiden Artikelserier i Practicus Lægedage

Supervisionskampagnen Startskuddet: FYAM årsmødet 2012! Supervisions-video’er på fyam.dk Fyam-prisen Powerpoint og workshop materiale på hjemmesiden Artikelserier i Practicus Lægedage Lokale og Regionale temadage

Supervisionskampagnen Startskuddet: FYAM årsmødet 2012! Supervisions-video’er på fyam.dk Fyam-prisen Powerpoint og workshop materiale på hjemmesiden Artikelserier i Practicus Lægedage Lokale og Regionale temadage Kaffekopper og mund-til-mund metoden

Hvorfor en supervisionskampagne?

Hvorfor en supervisionskampagne? Fordi supervision skal være GOD supervision

Hvorfor en supervisionskampagne? Fordi supervision skal være GOD supervision Motivere uddannelseslæger til at tage ansvar for egen læring

Hvorfor en supervisionskampagne? Fordi supervision skal være GOD supervision Motivere uddannelseslæger til at tage ansvar for egen læring Motivere tutorer til udvikling og bedre rammer for læring

Hvorfor en supervisionskampagne? Fordi supervision skal være GOD supervision Motivere uddannelseslæger til at tage ansvar for egen læring Motivere tutorer til udvikling og bedre rammer for læring Stigende krav om bedre færdigheder, f.eks. i den nye målbeskrivelse

Hvad vil vi opnå?

Hvad vil vi opnå? Struktureret daglig supervision for alle uddannelseslæger

Hvad vil vi opnå? Struktureret daglig supervision for alle uddannelseslæger Tilgængelig ad hoc supervision

Hvad vil vi opnå? Struktureret daglig supervision for alle uddannelseslæger Tilgængelig ad hoc supervision Aktiv brug af udviklende supervisionsmetoder

Hvad vil vi opnå? Struktureret daglig supervision for alle uddannelseslæger Tilgængelig ad hoc supervision Aktiv brug af udviklende supervisionsmetoder Bedre uddannelse

Hvad vil vi opnå? Struktureret daglig supervision for alle uddannelseslæger Tilgængelig ad hoc supervision Aktiv brug af udviklende supervisionsmetoder Bedre uddannelse Bedre kvalitet for patienter og kolleger

Hvordan kan du være med til at sprede kampagnens budskab??

Hvordan kan du være med til at sprede kampagnens budskab?? Flashe din FYAM kaffekop!

Hvordan kan du være med til at sprede kampagnens budskab?? Flashe din FYAM kaffekop! Vise video’erne til morgenmøde/konference i din praksis eller afdeling

Hvordan kan du være med til at sprede kampagnens budskab?? Flashe din FYAM kaffekop! Vise video’erne til morgenmøde/konference i din praksis eller afdeling Hænge plakaterne op/lægge flyers i kaffestuen

Hvordan kan du være med til at sprede kampagnens budskab?? Flashe din FYAM kaffekop! Vise video’erne til morgenmøde/konference i din praksis eller afdeling Hænge plakaterne op/lægge flyers i kaffestuen Bruge FYAM materialet til undervisning af kolleger i din praksis/afdeling

Supervisionsmetoder

Supervisionsmetoder Struktureret vejledersamtale (journal audit)

Supervisionsmetoder Struktureret vejledersamtale (journal audit) Direkte observation & feedback (evt. video) - ”Fluen på væggen”

Supervisionsmetoder Struktureret vejledersamtale (journal audit) Direkte observation & feedback (evt. video) - ”Fluen på væggen” 360° skema

Supervisionsmetoder Struktureret vejledersamtale (journal audit) Direkte observation & feedback (evt. video) - ”Fluen på væggen” 360° skema Struktureret observation af kliniske undersøgelsesmetoder og procedurer

Supervisionsmetoder Struktureret vejledersamtale (journal audit) Direkte observation & feedback (evt. video) - ”Fluen på væggen” 360° skema Struktureret observation af kliniske undersøgelsesmetoder og procedurer Struktureret vejledersamtale med refleksion

Supervisionsmetoder Struktureret vejledersamtale (journal audit) Direkte observation & feedback (evt. video) - ”Fluen på væggen” 360° skema Struktureret observation af kliniske undersøgelsesmetoder og procedurer Struktureret vejledersamtale med refleksion PQRS – Praise, Question, Reflection, Summarize

Supervisionsmetoder Struktureret vejledersamtale (journal audit) Direkte observation & feedback (evt. video) - ”Fluen på væggen” 360° skema Struktureret observation af kliniske undersøgelsesmetoder og procedurer Struktureret vejledersamtale med refleksion PQRS – Praise, Question, Reflection, Summarize Se mere om metoderne på fyam.dk

Den gode supervisions historie fra din region:

Interesseret?

Interesseret? Mere info på http://fyam.dk/