Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Virtuel medarbejder eller konsulent
Advertisements

1. Byggevarer- produktion og salg 2. Nybyggeri, anlæg og renovering 3. Nedrivning, herunder nedrivning i relation til Renovering Erhvervs- genbrugspladser.
Leverandørmøde D. 10. februar 2012 Leverandørmøde.
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Program 9:30-12:00 P-vejledning 12:00-13:00 Frokost 13:00-14:00 forvaltningsprocedure og sidste nyt om vandprojekter ca 14:00 Kaffe.
DLBR Alternativ finansiering Vækstfonden. Vækstkaution – lån op til 2 mio. kr. Dækker op til 75% af bankens risiko Kautionen nedskrives lineært over finansieringens.
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Fredag den 23. august 2013 ”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” og ”RKV i Region Midtjylland”
Informationsmøde Udbud af Biler, Esbjerg Kommune Danhostel Esbjerg den 20. august 2013.
Nyt Fælles Bibliotekssystem
Ikrafttræden 1. juli 2010 Klager, der er indbragt for KLFU inden den 1. juli 2010, færdigbehandles efter de hidtil gældende regler. KLFU er obligatorisk.
Vandløbsfagmøde Skarrildhus, Kibæk, 5. september 2013
UDBUD.
Dialogmøde d. 9. dec. •Velkomst •Præsentation af Skive Kommunes deltagere: –Hanne Greisen, Kultur og Markedsføring –Laila G. Jensen, Indkøb –Katrine Hovaldt.
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Forbrugerkøb kap. 17 Af: Pia Hansen.
Teststrategi Engrosmodellen
Investeringsafkast de seneste 12 måneder mio. Til aktionærerne fra: 6% – 35% 1/ – 1/ ,29 mia. kr. via aktier samt 655 mio. kr. via.
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Mandag 3. marts januar Borgmester Jannich Petersen, V Udbud og partnerskaber i Gribskov Kommune.
September Evalueringsmodeller v/Civilingeniør, cand. jur. Jørgen Egholm.
Københavns Tekniske Skole 9 afdelinger fordelt i Hovedstadsområdet
Sikkerhedskulturen på el-området agenda »Lidt statistik »Mangler der viden omkring sikkerhed ? »Mangler der værktøjer til at undgå ulykker/skader ? »Mangler.
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
Teknisk dialogmøde den 4. juni 2013 Erhvervsbeklædning og fodtøj.
Spørgemøde d. 2. okt Udbud af materialer til sløjd og naturfag samt udførelse af lovpligtigt eftersyn af træbearbejdningsmaskiner.
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
Teknisk dialogmøde den 11. september 2013 Vinduespolering.
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Udsåningsrobot til udsåning af bakteriologisk prøver i region midt 2013/S Januar.
Eksklusiv Rammeaftale for BYFO medlemmer på sikringsydelser Civilingeniør - Poul Ørum Partner. Direktør. Willis Michael Bagge Security Management Advisor.
Dagsorden Introduktion til hinanden og opgaven
TATIONpRÆSEN 16. DECEMBER, 2014 AARHUS UNIVERSITET INFORMATIONSMØDE OPEN PROCEDURE FOR CONSUMABLES FOR LABORATORIES 1.
Velkommen Udbudspræsentation: Rengøringsmidler mv. Indkøb og Logistik.
Velkommen Udbudspræsentation af Pacemakere, ICD’ere og elektroder Indkøb og Logistik.
Medico-teknisk Afdeling Velkommen Udbudspræsentation: Endoskopisk udstyr.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Forstå kommunens indkøb v/ Pia Ziegler Indkøb- og udbudschef i Hillerød Kommune Navn / stilling / oplæg.
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
© Siemens A/S 2015siemens.com/answers Vedvarende teknologiløft til Grønlands erhverv Future Greenland konference den 8.maj 2015.
ALENEARBEJDE FOA Randers 11. november Flere sider af alenearbejde Når man er helt alene på arbejdspladsen Når man arbejder isoleret fra (fag)kolleger.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Dialogmøde Udbud hosErhvervsrådet Herning & Ikast-Brande Kommune.
Duba-B8 A/S 100 år med danske håndværkstraditioner indenfor møbelbranchen.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
Samarbejdet med sundhedsvæsnet i relation til rehabiliteringsteamet Lisbeth Jeritslev Souschef November 2013.
Det gode udbud Set fra en entreprenørs side v/ Tine Eggertsen, HedeDanmark Natur og Vand.
DFFU, 9. juni 2010 Praktiske tiltag i relation til den nye lov om håndhævelse af udbudsreglerne v/chefudbudsjurist Karin Martinsen.
Kompleksitet og indbyrdes afhængigheder i Kickstart-projektet Sagsnr.: P :
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Effektive indkøb på selvejende uddannelsesinstitutioner på bygnings- og serviceområdet Jens Hedegaard Madsen, SKI.
Udbudsforskrifter (UF) Vintertjeneste
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
Jysk Fællesindkøb Udbud af parykker, toupeer og påsat hår
Jysk Fællesindkøb Udbud – Danskuddannelse for voksne udlændinge m.fl.
Udbud af bygning 44. Sådan blev opgaven stillet
Rammeaftale 2018 – Baggrund og opstart
Institutionernes erfaringer med møbelindkøb
Bestilling og ordrebekræftelse
Bestilling og ordrebekræftelse
Under udbudsgrænserne
Bestilling og ordrebekræftelse
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
Radioaktive lægemidler
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
Digital aflevering.
Præsentationens transcript:

Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring

Dagsorden 1. Introduktion 2. Formålet med mødet 3. Det nye udbud  Omfang  Opbygning  Delaftaler  Vægtning  Produktændringer og sikkerhedsdatablade  Bod  Levering  Pris  Kvalitet  Diverse spørgsmål? 4. Den videre proces herfra  Dokumentationskrav  Egnethedsvurdering  Minimumskrav

1.Introduktion

1.1 Introduktion 1.Hvem er de deltagende på mødet 2.Hvad og hvem repræsentere Esbjerg Kommune i dette udbud 3.Kort om KomUdbud

2. Formålet med mødet • Udveksle erfaring således at udbudsmaterialet blive så hensigtsmæssigt som muligt for både kommune og leverandører • Fundne uhensigtsmæssigheder i det midlertidige materiale • Forslag fra leverandørerne til forbedringer i den måde udbudsmaterialet bygges op og de krav som stilles • Andet

3. Det nye udbud

3.1 Omfang  Offentlig udbud  Økonomisk mest fordelagtigt  Rammeaftale for KomUdbud  Omsætning ca. 8. mio. årligt for maskinopvask og ca. 10. mio. kr. årligt fordelt på de 3 øvrige delaftaler. – Omsætningens størrelse afhænger af, hvor mange kommuner der ønsker at deltage i dette udbud – dette er endnu ikke fastlagt.  Løbetid 2 år+ 2x12 måneder  Én leverandør per delaftale  Bestilling via nettet

3.2 Opbygning Udbuddet deles op i 4 delaftaler  1. Rengøringsmidler  2. Rekvisitter  3. Vaskemiddel  4. Maskinopvask

3.2 Opbygning Vægtning ved evaluering kunne se ud som følgende; -Pris vægtes 40 % -Der ønskes fokus på kvalitet og ikke pris -Kvalitet vægtes 35 % -Der er tale om anonym afprøvnings af produkterne over en længere periode -Service Vægtes 25 % -Hvordan er det tilbudte service niveau og løsningen vedr. udskiftning af sikkerhedsdatablade. Graden af dialog er væsentlig også i forhold til kontaktpersonen i tovholder kommunen

3.2 Opbygning Produktændringer og sikkerhedsdatablade  Problematikken omkring produktændringer og udskiftning af sikkerhedsdatablade.  Hvordan undgås for mange produktændringer og den omkostning der ligger ved at udskifte sikkerhedsdatabladene ? Bod  Pålægning af bod ved manglende information om produktændringer og ved manglende opdatering af sikkerhedsdatablade til tovholder kommune kr. pr dag pr produkt hvor dette ikke er overholdt, hvad er holdningen til dette? Er der evt. alternativer til sanktion ved manglende overholdelse af dette?  Pålægning af bod ved overskridelse af opdateret e-handelskatalog  Baggrund for pålægning af bod, er alternativ til ophævelse af kontrakt pga. misligholdelse.

3.2 Opbygning Leveringstider  3 dage  5 dages retur/ombytningsret uanset jeres eller vores fejl  Restordre 10 arbejdsdage Hvad har indflydelse på priserne, ud over små ordrer? Hvad skal man have fokus på for at sikre sig kvalitet?  Er der certificeringer, Standarder eller andet som vi kan henvise til?

3.3 Diverse spørgsmål • Krav om forsikringssum på 10 mio. er det passende? • Information om kontrakten og tilbudslisten til salgskonsulenterne således at de ikke sælger udenfor tilbudslisten – kan et fællesmøde være løsningen på den problemstilling? • Udskiftning af doseringsanlæg til tøjvask og maskinopvask - Kan det være på plads til kontraktstart, med en 2 måneders implementeringsperiode? • Er der udsigt til at man fremadrettet kan bruge de samme doseringsanlæg? • Er der fokus på arbejdstilsynets løft, træk, skub i forhold til pakningsstørrelse? • Er der områder i udbudsmaterialet/produktbeskrivelser mv. som vci ikke har nok fokus på?

4. Den videre proces for udbuddet 1. En gennemgang af udbudsmaterialet + evt. udarbejdelse af drejebog 2. Udkast til udbudsmaterialet lægges ud på Esbjerg Kommunes intranet omkring primo november Offentliggørelse ultimo november Aflevering af tilbud – faldgrupper  Dokumentationskrav såsom regnskabsoplysninger, virksomhedsoplysninger mv.  Minimumskrav 5. Kontraktstart ca. april 2014

EVT?

Tak fordi I havde lyst til at deltage