Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger"— Præsentationens transcript:

1 0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
25. december 2018 0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger Kommentering af udkast til udbudsdesign

2 25. december 2018 Dette er oplæg til udbudsdesign på genudbud af Kommunikationsudstyr og -løsninger SKI inviterer alle potentielle leverandører til aftalen til teknisk dialog forud for offentliggørelse af udbudsmaterialet. Formålet med den tekniske dialog er at give SKI input til nærværende udkast til udbudsdesign på den kommende frivillige rammeaftale kommunikationsudstyr og –løsninger. SKI gør opmærksom på at nærværende oplæg skal ses som foreløbigt, og ikke som udtryk for det endelige design på aftalen. Alle kommentarer bedes sendt til: Deadline er senest den 16. februar 2014

3 Grundoplysninger Genstand Kommunikationsudstyr og -løsninger Procedure
25. december 2018 Grundoplysninger Genstand Kommunikationsudstyr og -løsninger Procedure Begrænset udbud Kontrakttype Vareudbud, med elementer af tjenesteydelsesudbud Varighed 4 år med 6 måneders opsigelse Antal delaftaler 1

4 Leverandørfeltet udvælges til SKI rammeaftalen
25. december 2018 Leverandørfeltet udvælges til SKI rammeaftalen Udvælgelse i prækvalifikation – 12 virksomheder - den højeste omsætning indenfor aktivitetsområdet Udvælgelse ved tildeling på rammen – 8 virksomheder Pris og sortiment vægter lige 50%/50% Der vurderes på sortimentet Bredde: antallet af tilbudte ”producenter” i varekategorien Dybde: antallet af varekategorier, der tilbydes varer i og antallet af varer pr. kategori

5 Konsortier og underleverandører
25. december 2018 Offentligt behov Offentligt behov Offentligt behov Offentligt behov SKIs genstandsfelt – krav til sortimentet i en rammeaftale Konsortier: SKI stiller krav om solidarisk hæftelse Underleverandører: Hovedleverandøren hæfter for kontrakten med SKI og kunden

6 25. december 2018 Aftalens genstandsområde – det der sælges på aftalen: Komponenter og tilhørende ydelser – evt. leveret ”as-a-service” Kommunikationsudstyr Unified communication Audio, video og webkonference Smartphones (uden abonnement) IT-sikkerhedsprodukter Firewalls Virtuel Private Network-produkter (VPN) Brugervalideringsprodukter (BVS) Content scanning systems (CSS) Intrusion, detection and prevention systems (IDPS) Netværksudstyr og datacenterteknologi Switche Routere Trådløse komponenter (Access points og WLAN controlleres) Appliances Netværks- og kommunikationsservere Tilbehør Transmissionsmoduler Kabler Antenner CPU’er Strømforsyning mv. Tilknyttede ydelser Timer til: levering, montering, konfiguration, reparation, uddannelse – Timer til support, f.eks. 3 niveauer: help-desk tekniker ekspert

7 Krav og kravspecifikation (se bilag 1 for eksempel på krav)
25. december 2018 Krav og kravspecifikation (se bilag 1 for eksempel på krav) Hovedgruppe Mellemgruppe Undergruppe

8 Sortimentet på aftalen og nye produkter
25. december 2018 Sortimentet på aftalen og nye produkter Ved tildeling på rammen – når SKI vælger de leverandører, der indgås aftale med Sortimentet vurderes på bredde og dybde (antal producenter, dækning af varegrupper og antal varelinjer) – der bydes ind med så mange produkter/varelinjer som muligt. Produkterne skal opfylde kravene for de enkelte varegrupper. Nye produkter efter aftalens ikrafttræden Udover de tilbudte varer, vil der være et antal tomme varelinjer til rådighed for nye produkter, der kan tilføjes efter aftalens indgåelse. Antallet forventes at ligge på ca. 20% af den samlede volumen i varegruppen. Nye produkter skal overholde krav til den pågældende varekategori. Der bliver mulighed for substitution efter de almindelige kriterier, når et produkt erstatter et andet produkt 1:1.

9 Prisregulering Ugentlig regulering af alle varepriser
25. december 2018 Prisregulering Ugentlig regulering af alle varepriser Nye varer prissættes ”frit”

10 25. december 2018 Kundens tildeling - kunden laver direkte tildeling til den leverandør, der har lavest pris, medmindre kundens behov opfylder et af 4 kriterier for miniudbud Direkte tildeling (laveste pris på varekurv) Komponenter og tilhørende ydelser - evt. leveret ”as-a-service” Miniudbud* A. Løsningskøb når kunden har behov for: løsningsbeskrivelse, fast pris og resultatansvar fra leverandøren B. Komponentkøb med løsningsbeskrivelse når kunden har behov for: løsningsbeskrivelse fra leverandøren, komponentpriser (leverandøren har alene indsatsforpligtelse) C. Mængdekøb når kunden har behov for: køb for 1 mio. kr. og derover D. Kompetencekøb når kunden har behov for: en anskaffelse hvor min 80% af købet er timer * Ved miniudbud gives mulighed for suppleringskøb på op til 50% af opgaven indenfor nærmere fastsatte rammer

11 25. december 2018 Kundens tildeling Kunderne sammensætter en varekurv – opgør sit behov og udvælger de komponenter, timer mv, der ønskes anskaffet, og får vha. SKI’s værktøj den samlede laveste pris, for den sammensatte kurv/vare. Kunden tildeler direkte til den leverandør , der har laveste pris på varekurven.

12 Kundens tildeling – miniudbud 1/4
25. december 2018 Kundens tildeling – miniudbud 1/4 Når kunden ønsker at anskaffe en helt ny løsning, lave en stor omlægning/udvidelse af eksisterende løsning eller i øvrigt lave en kompleks større samlet ændring skal løsningskøb anvendes. Kunden beskriver sit IT-miljø, sine behov, sine tidsmæssige rammer, kvalitetskrav mv. og laver miniudbud mellem alle leverandører. Leverandørerne svarer med en løsningsbeskrivelse og en samlet pris. Kunden evaluerer på økonomisk mest fordelagtigt tilbud, hvor kvalitet vejer altid mere end pris. Kvaliteten vurderes på løsningsforslaget. Leverandøren har det fulde ansvar for, at kundens behov løses indenfor den tilbudte tidsplan, pris og kvalitet. Kundens ansvar er at beskrivelsen af IT-miljø er korrekt samt at evt. egen deltagelse lever op til det aftalte.

13 Kundens tildeling – miniudbud 2/4
25. december 2018 Kundens tildeling – miniudbud 2/4 Kunden ønsker ved en større eller en kompleks anskaffelse af få løsningsforslag fra leverandøren, hvor leverandøren foreslår teknisk løsning, lister komponenter der skal indkøbes og estimerer tidsforbrug, såfremt dette indgår i opgavebeskrivelsen. Kunden ønsker selv at deltage aktivt og forestår processen. Kunden beskriver sit IT-miljø, sine behov, sine tidsmæssige rammer, kvalitetskrav mv. og laver miniudbud mellem alle leverandører. Leverandørerne svarer med en løsningsbeskrivelse , liste over komponenter og evt. timer samt prissætning af disse. Kunden evaluerer på økonomisk mest fordelagtigt tilbud, hvor kvalitet af løsningsforslaget og pris tæller lige. Leverandøren er ansvarlig for at løsningforslag, estimater mv. følger god branche-skik og har et godt fagligt niveau. Kunden er ansvarlig for opgavens gennemførelse.

14 Kundens tildeling – miniudbud 3/4
25. december 2018 Kundens tildeling – miniudbud 3/4 Kunden skal anskaffe for over 1 mio. kr. og anskaffelsen konkurrenceudsættes mellem alle leverandører. Kunden beskriver de varer der ønskes anskaffet og herunder evt. timer og vurderer at anskaffelsen vil overstige en samlet pris på 1 mio. kr. Kunden angiver den vægtning, der vil blive anvendt ved evaluering af de tilbudte priser. Leverandøren svarer med priser for de beskrevne varer. Kunden evaluerer tilbuddene og tildeler ordren til den leverandør, der har den laveste pris. Vilkårene for købet følger de i rammeaftalen aftalte, dermed vil udbuddet kunne gennemføres som ”simpelt miniudbud på varer”, hvor leverandørerne skal afgive tilbud indenfor få dage og hele miniudbuddet vil kunne gennemføres på 5-8 arbejdsdage.

15 Kundens tildeling – miniudbud 4/4
25. december 2018 Kundens tildeling – miniudbud 4/4 Kunden ønsker at kunne anskaffe assistance fra en fast kompetence/fast hold af kompetencer over en periode . Såfremt købet af timer udgør mindst 80% af den samlede anskaffelse anvendes ”kompetencekøb” miniudbud, hvor kunden beskriver sine behov og udsender til alle leverandører. Kunden beskriver sine behov for timer, periode for indkøb og forventet afsætning i antal timer i perioden. Leverandøren svarer med CV’er og pris. Pris er såvel timepriser som månedlig abonnementsydelse, der gælder for hele den beskrevne periode. Kunden tildeler til den leverandør, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvor kvalitet (de tilbudte CV’er) vægter højere end pris. Vilkårene for købet følger de i rammeaftalen aftalte, dermed vil udbuddet kunne gennemføres som ”forenklet miniudbud”, hvor leverandørerne skal afgive tilbud indenfor få dage og hele miniudbuddet vil kunne gennemføres på 5-8 arbejdsdage.

16 25. december 2018 Eller kort fortalt:

17 25. december 2018 ”02.07 Kommunikationsudstyr- og løsninger” (genudbud ) i drift Genstandsområdet – komponenter og timer Kommunikationsudstyr Netværksudstyr og datacenterteknologi IT-sikkerhedsprodukter Tilbehør Tilknyttede ydelser UDKAST Varighed rammeaftale 4 år med 6 mdr. opsigelse - Forventet omsætning på 4 år: Prækvalifikation 12 virksomheder: Størst omsætning indenfor aktivitetsområdet Tildeling på rammen 8 virksomheder: 50% Pris 50% Sortiment (bredde og dybde) Kundens tildeling: Direkte tildeling og miniudbud Direkte tildeling: Laveste pris på varekurv Miniudbud A - Løsningskøb med leverandøransvar: ØMF – kvalitet højst (løsningens samlede kvalitet) Miniudbud B – Komponentkøb med løsningsbeskrivelse - indsatsforpligtelse for leverandøren: ØMF – pris og kvalitet 50-50% Andre karakteristika: Rigtigt mange varelinjer Funktionalitetsrettede krav Mulighed for tilføjelse og substitution af nye produkter i de definerede kategorier Suppleringskøb mulig ved alle miniudbud Andet og mere end MS aftalen Miniudbud C – Mængdekøb over kr. 1 mio.: Laveste pris Miniudbud D - Kompetencekøb - min. 80% af indkøbet er timer: ØMF – kvalitet højst (CV’er)

18 25. december 2018 Følg med herfra:

19


Download ppt "0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google