Herskindskolen - PUC på tur

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Advertisements

Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Herskindskolen Selvstyrende team Herskindskolen
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 11. november 2013.
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Et væksthus for børn og voksne
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
V ELKOMMEN TIL ÅRSMØDE Kollerup Skole Tirsdag d. 11. juni 2013.
På vej mod folkeskolereformen
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Skolereformen Overordnede mål:
Dyssegårdsskolens kommende organisering
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Tre klare nationale mål
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Forældremøde 2/ Information om forårets valg til skolebestyrelsen 2.Evaluering af tiltag til forbedret kommunikation på skoleintra 3.Status på implementering.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Studiepraktik Program:
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Skolereformen, Hattingskolen
Folkeskolereform 2014.
Når fritiden kobler til læring- Muligheder i SFO v/ Thomas og Benny Espergærde Skole og SFO 4 blev til én – nye muligheder.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Folkeskolereform Camilla: Velkomst.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Evaluering og undervisning - en kultur
Karin Hansen Lærer i Præstø siden 1998 Undervist 1. – 7. kl. Linjefag: dansk (musik) Klasselærer på 3. årgang Havde inkluderet elev sidste år Har inkluderet.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Skolereform … og valgmøde Højgårdskolen april 2014.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
Velkommen til informationsmøde om kommende 7. klasser
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
 Hvad er formålet med reformen?  Formålet er:  at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive  at mindske betydningen af den sociale arv 
”Inklusion er en vedvarende proces, der handler om at skabe åbne og udviklingsorienterede miljøer, hvor alle børn og unge oplever sig som aktive deltagere.
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Præsentationens transcript:

Herskindskolen www.herskindskolen.dk - PUC på tur

Tidsplan 12.00 – 13.00 35 min. Oplæg 25 min. Debatspørgsmål!

Overskrifter Et billede af Herskindskolen PUC på tur! Et historisk rids…! Mål for projektet Organisation Praksisbilleder Halvårsplaner til PUC Ressourcebank Sparringsskole - lektiecafe Studiekreds ”AFEL” Projektstyring Intranet som styringsværktøj

Et billede!

PUC! PUC som dynamo i skolens pædagogiske udvikling Skolen er et ” videnssted ” hvor mange tanker og projekter fødes og formidles. Mange tanker og projekter lever og nogle forsvinder! Hvordan kan PUC gruppen danne et samlet overblik over: Projekter på skolen Ressourcer menneskelige/faglige Hvordan kan vi i PUC gruppen understøtte og styre disse! Skal vi danne overblik – understøtte og styre?

Organisation Styringssøjle

Pædagogisk udviklingssøjle

Første fælles fastelavnsfest

Halvårsplan til PUC Aug 32 33 34 Oversigt PUC – Første halvår 2003/2004 Klasseteam _______________   Uge IT/MH /KT Lek- tioner AV/PS Bib. /KD/AG Specialcenter BK/MH Fag/ medarb. ressourcer Aug 32 33 34

Læsekursus i 2. klasse med IT-støtte

Medarbejderressourcer Navn NN NN2 NN3 Uddannelse Dansk Billedkunst Hvad er du god til? Hvilke kompetencer har du? Idræt Sløjd Funktioner IT ansvarlig Efter-uddannelse Højskolen Fritids-interesser Fodbold Vinterbader Musik

Medarbejdersamtale år 2 Skolens indsatsområde dette år er bl.a. fra PSC til PUC Hvad har det betydet for dit arbejde? Hvad har du gjort for at styrke indsatsområdet? Er der noget, du ønsker hjælp til og af hvem?

Samarbejde med sparringsskolen Faglige og personlige ressourcer Lektiecafe Specialcenter i PUC Skemafri dag Kommunal ansøgning til UVM’s indsatsområde - lektiehjælp Netværksarbejde.

Ansvar For Egen Læring ”MAFEL” På Herskindskolen skal eleverne undervises i at tage ansvar. At tage ansvar for egen læring er en tillært kompetence, som vi har valgt at opfatte tosidet:

Ansvar for social kompetence. Samarbejde med andre elever Sprogbrug Respekt for inventar og undervisningsmaterialer Manerer ( Emma Gad 2004! ) Opførsel ” ordentlighed ”

Ansvar for faglig kompetence Koncentration i timerne Overholde aftaler Ambitioner Lektier

Projekter/Indsatsområder ENIS PUC på tur Rummelighed Sproglig udvikling Comenius Evaluering/Portefølje Lektiehjælp Valgfag Krop, kost og bevægelse En skole i bevægelse

Forskellighed og fællesskab

INTRANETTET UNI – C. 3 x pakning Lærerdelen: Reservationer Aktivitetsoversigter Vikarplanlægning Dokumenter Logbøger Årsplaner ressourcer Elevdelen: Forældredelen: - Logbøger - Kommunikation - Lektier - Forældrebreve - elevråd - Debat - Hjemmesider - Planer uge/år - Portefolie - Tilmeldinger

Debatspørgsmål !!! Skal udviklingen på skolen bæres igennem via Udviklingsudvalget og PUC? Er PUC praktisk arrangør / Sparring for hele skolen? Er PUC et læringscenter – gælder teamtanken ( selvstyrende og reflekterende ) for PUC gruppen? Har PUC gruppemedlemmerne konfronteringstimer – er medlemmerne klasselærere? Hvem er leder / koordinator for Udviklingsudvalget? Hvem er leder / koordinator for PUC – gruppen? Hvilke uddannelser/kvalifikationer skal PUC gruppemedlemmerne have? Skal Udviklingsudvalget og PUC overordnet stå for hele skolens kursusvirksomhed. Interne / eksterne kurser medarbejderkurser elevkurser forældrekurser

Arbejdsmetode 3 grupper a 5 deltagere Opgave: Debatspørgsmål Et kort resume af debatten fremlægges i plenum