Er det ikke noget i klassen?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Trivsel - et fokusområde
Hjerterum og opsøgende funktion
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Hvordan kan vi som forældre bidrage til at børnene bliver mere sunde og får mere bevægelse i hverdagen?  Hvis muligt skal Børnene gå/cykle i skole også.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Børns rettigheder - er dine rettigheder
Trivselsgrupper for forældre
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
God trivsel = God læring
Program Velkomst – Allan Nyt fra matriklen – Allan og Lars
Forældre fremmer fællesskabet
ØSTERVANGSSKOLEN Møde for Trivselsambassadører (og andre trivsels-interesserede) 23/ Kl. 19:00-20:30 Dagsorden 19:00Velkomst 19:10Kort oplæg om.
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2009.
Arbejde med at give børnene empati. Den gode stol. Kort og godt.
Det gode klasserådsarbejde
Kontaktforældre - et vigtigt led mellem skole og forældre Kontaktforældrene er et vigtigt led mellem skole og forældre. Kontaktforældrene repræsenterer.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Forældremøder på Kalbyris
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen
Lindegårdsskolens forældre samarbejde Forslag til Skolebestyrelsen den 11. oktober 2006 den 11. oktober 2006.
Folkeskolereform på Sortedamskolen
”Smidstrup Skærup Skole i bevægelse” Skolebestyrelsen Marts 2011.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Trivselsaften for 0.A Børn mobber ikke deres forældres venners børn.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Kontaktforældre Program
Information til nye forældreråd i 0
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 12. april 2011.
KREDSEN I CENTRUM Forenkling. ENKELT OG OVERSKUELIGT Grundlæggende konflikt mellem tid til familie og tid til FDF Vi skal gøre FDF-hverdagen enkel og.
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Introduktion til Kontaktforældrerolle Og videreudvikling d. 21. oktober 2014.
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Ungdomsudveksling Værtsfamilieaften i distrikt 1470 Onsdag den 18. juni 2014.
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
AFTENENS PUNKTER Kontaktveje mellem skole og hjem Hvor kan forældre få indflydelse Forældremøder Temaforældremøder Skole-hjem samtaler Andet Debat.
Velkommen til Hjortebroskolen
Læsning.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Trivselsarbejdet i klassen Program for forældremødet: Mål for klassen Ansvaret for klassens trivsel Årsager til mobning/ mistrivsel Dilemmaer og budskaber.
Medborgerskab på Korsager Skole SMTTE Status: (før projektet gik i gang) Gælder for både elever, forældre og personale. – Manglende sammenhængskraft på.
Hvad er en trivselsgruppe ?  3-5 forældregrupper, som er sammensat af lærerteamet  Trivselsgrupperne forsøges blandet ifht. sociale kompetencer  Det.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Velkommen til Skolen ved Sundet
Inklusion i Skæring Dagtilbud
At købe Palmin og fuglefoderfrø.
Bliv en tryg Kontaktforældre, der batter
Årsberetning for Gjessøs Børn
Hvad er vores kommunikationsmål
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Er det ikke noget i klassen? Trivsel i klassen Er det ikke noget i klassen?

Forældrenes rolle.

Hvordan kan forældrene bidrage til trivslen i klassen? Aktive tiltag Holdninger

Aktive tiltag Festudvalg 1-2 faste arrangementer. Skab traditioner. Opbakning til disse arrangementer fra alle forældre. Trygt for jeres børn at forældrene kender hinanden, snakker sammen.

Aktive tiltag Legeaftaler Madgrupper Fælles fødselsdage Weekendophold

Aktive tiltag Fælles overvejelser omkring skift fra fritidshjem til klub. 3. og 4. klasse Skal jeres børn gå på samme klub? Hvem af forældrene undersøger mulighederne?

Holdninger Hvordan omtaler forældrene skolen. Hvordan omtaler forældrene lærerne. Hvordan omtaler forældrene klassens børn og deres forældre.

Skolen Fritidshjemmet Holdninger Jeres børns opdelte hverdag. Skolen Fritidshjemmet Hvad fortæller de når de kommer hjem? Hvad hører til hvor?

Holdninger Hvordan kontakter I forældre hinanden? Hvornår kontakter I hinanden? Hvorfor kontakter I hinanden?

Holdninger Hvornår kontakter I forældre klasselæreren? Hvordan kontakter I forældre klasselæreren? Hvorfor kontakter I klasselæreren?

Forældrerepræsentanternes opgave Hvilke aspekter omkring trivsel i klasserne mener I er vigtige at formidle videre til forældrene i jeres klasser? Hvordan vil I som forældrerepræsentanter gøre det?